6 נקודות לתזונה בריאה ונכונה

אם אתם רוצים לרדת במשקל ולשמור על אורח חיים בריא, תזונה נכונההיא הבסיס עליו אתם צריכים להסתמך. כמובן, בעולם בו אנו חיים כיום, עולם בו יש פיתויים רבים שרבים מאתנו לא מצליחים לעמוד בהם, קשה מאוד לשמור על תזונה נכונה ובריאה ולכן עליכם לסגל לעצמכם הרגלים אשר יאפשרו לכם לאכול נכון מבלי לחוש בשום קושי עקב כך. לשם כך, היעזרו בבעלי מקצוע מומחים ואנשים אשר מכירים היטב את התחום ויסייעו לכם לבנות תפריט נכון ולסגל הרגלים נכונים לאורח חיים בריא.

 

פירמידת המזון הישראלית

פירמידת המזון הישראלית הינה כלי אשר מאפשר לכם לדעת מהו המזון הנכון עבורכם ומאפשר לבנות תפריט תזונה נכונה לכל מטרה, ואין זה משנה באיזה גיל אתם או מאיזה מין אתם. הפירמידה בנויה מקבוצות מזון שונות כאשר מהקבוצה שנמצאת בבסיס הפירמידה יש לאכול הכי הרבה וככל שעולים בקומות הפירמידה יש לצרוך כמות קטנה יותר מאותם מוצרי מזון. הקומות ב פירמידת המזון הישראלית הם :

 

  1. בסיס הפירמידה – שתיה של מים. מומלץ לשתות כמה שיותר מים אשר תורמים לבריאות הגוף וחיזוקו.
  2. הקומה הראשונה – קבוצת דגנים ומאפים. בקבוצה זו ניתן למצוא לחמים, אטריות, אורז, פתיתים, תפוחי אדמה, קמח ועוד. כמובן, מקבוצה זו מומלץ לצרוך את הדגנים המלאים ולהשתמש במרכיבי הקבוצה כמרכיבי תזונה עיקריים שכן הם מכילים חומרים חיוניים לגוף כמו פחמימות, חלבונים, סיבים תזונתיים, ויטמינים ועוד.
  3. הקומה השנייה – ירקות ופירות. מומלץ לצרוך יותר ירקות מפרות אך לצרוך שת שניהם. בקבוצת המזון הזו ניתן למצוא ויטמינים רבים החיוניים מאוד לגוף האדם ולכן אין לוותר עליה.
  4. הקומה השלישית – מזונות עשירים בחלבון. בקבוצה זו ניתן למצוא בשר, קטניות ומוצרי חלב.
  5. הקומה הרביעית – מזונות עשירים בשומן, בעיקר שומן מן הצומח כמו אגוזים, שקדים, בוטנים, אבוקדו ועוד.
  6. קודקוד הפירמידה – ממתקים ומשקאות מתוקים מהם יש לצרוך כמות קטנה בלבד וניתן אפילו לוותר על צריכת מזונות מקבוצה זו לחלוטין בכדי להוריד במשקל ולשמור על אורח חיים בריא ותקין יותר.
תגובות (0)
הוסף תגובה