קווין לטיפה: ציצים בגיל 11 גוררים הרבה הצקות

קווין לטיפה או בשמה הפחות ידוע: דנה איילין אוונס – תמיד היתה מעוררת השראה. מי שנוהג לצפות בשטיחים אדומים של הטקסים ההוליוודיים, בוודאי זכה לראות לא פעם איך בזמן שהשחקניות הרזונות נלחמות למנת תשומת הלב שלהן, מצליחה לטיפה לגנוב את כל הפוקוס על ידי טונות של ביטחון עצמי ונשיות. וכאילו לא די בזה על מנת לעצבן את כל אלו שנכנסות לדיאטות מיצים חודשים לפני אירועים, הרי שהיא גם תמיד מככבת ברשימות המתלבשות הטובות, תוך שהיא מוכיחה לתעשיית האופנה ולעולם כולו שממש לא חייבים לשקול 53 קילו כדי להיות אופנתית וסקסית.

 

עוד באון לייף: 

 

למען האמת, זה יכול להיות קצת מעצבן ששחקנית וזמרת כמו לטיפה, שזכתה בגראמי ובגלובוס הזהב והיתה מועמדת לאוסקר, עדיין לא זוכה בראיונות הנסובים סביב השאלות הרגילות, כמו איך את בוחרת את התפקידים ואיך התחברת לדמות, אלא נאלצת שוב ושוב לדבר על המשקל שלה, שחריג לתחום. יחד עם זאת, אין ספק שלטיפה היא אחת השגרירות הכי רהוטות ואינטליגנטיות שיש לנשים "אמתיות".  

 

בראיון שנתנה השבוע למגזין good housekeeping, הנושא של ביטחון אישי והעצמה בולט:  "לכאורה אין שום סיבה שאני אהיה כאן, כאפרו-אמריקאית שגדלה בניוארק. ובאמת להרבה דברים שרציתי לעשות בחיים, לא נראיתי טיפוסית", היא אמרה תוך התייחסות לסטנדרטיים ההוליוודיים. "לא נולדתי מידה 2, אני לא רזה. נקודה. אני לא מוכנה לישון עם הבימאי או לדרוך על מישהי אחרת כדי לקבל תפקיד".

 

תמיד מלכה. צילום: Shutterstock

 

אז איך מתקדמים אם לא בדרך הזו? הולכים עם הראש ועם הלב. "מקרבים את מה שחיובי ומנסים כמה שיותר לנטרל את השלילי", היא אומרת. כמובן שזה קל להגיד וקשה לעשות, אבל לטיפה טוענת שהיא הגיעה למקום הזה אחרי שהבינה שהיא לא שמחה להיות בצד השני שלו – שנאה של הגוף שלה וביקורת עצמית יום יומית. "כשהייתי בערך בת 18, הסתכלתי בראי ואמרתי לעצמי: 'או שאת הולכת לשנוא את עצמך, או שאת הולכת לאהוב את עצמך'. ואני החלטתי לאהוב את עצמי. מאותו רגע הרבה דברים השתנו".

 

בנוסף לקבלה העצמית, גם המשפחה שימשה ללטיפה עוגן יציב. היא מודה שאמה היא המודל שלה. "היא תמיד היתה חכמה ועם רגליים על הקרקע. היא היתה אומרת לי 'תחסכי, תשלמי מיסים ועל תשימי את כל הביצים בסלסלה אחת'". כשלטיפה היתה בת 8, היא עברה עם אימה ואחיה לדיור ציבורי. בשלב הזה של החיים החליטה לטיפה שיבוא היום והיא תקנה לאימה בית – "וכך עשיתי". אבל המצוקה הכלכלית לא היתה מנת חלקה היחידה של הילדה מניוארק. "ציצים בגיל 11 מביאים איתם הרבה הצקות". בהמשך, אגב, היא עשתה ניתוח להקטנת שדיים, משום שסבלה מכאבי גב.

 

 

 

 

באופן מפתיע, דריסת הרגל שלה היתה דווקא בתעשייה שנחשבת לגברית – ההיפ הופ. זה קרה בגיל 18 ושלוש שנים אחר כך כבר התרחבה גם לתחום המשחק, עם תפקיד בקולנוע ("קדחת הג'ונגל") ובסדרת טלוויזיה ("הנסיך המדליק מבלר אייר").

 

אבל דווקא אז, כשהיה נדמה שהיא בשיא ההצלחה, דברים התחילו להידרדר למטה. זה התחיל ברצח של אחיה השוטר, והמשיך בחטיפת הרכב שבו היא נהגה, שבמהלכה נורה הנוסע לצידה וכמעט מת בזרועותיה. אחרי הטראומות האלו, נהגה לטיפה להשתמש בכל דרך הדחקה ידועה לציבור. "שתיתי המון אלכוהול, טשטשתי את עצמי", היא משחזרת. "לא חייתי חיים מלאים". שנה אחרי אותו מקרה, ב-1996, היא נתפסה כשברשותה מריחואנה ואקדח טעון שאותו נשאה על עצמה מאז החטיפה.

 

באותו רגע היא ידעה שהגיע הזמן לטפס למעלה. בעזרת חברתה ואשתו של וויל סמית', ג'יידה פינקט סמית, היא הגיע למטפל שעבר איתה על כל שלבי ההתאבלות. במהלך הטיפול שבו ועלו טראומות שהדחיקה בילדותה, בהם גם התעללות שעברה כילדה על ידי הבייביסיטר שלה. "הבנתי שאנחנו מתעלמים מהרגשות שלנו באופן תמידי. רבים מאתנו חייבים לעשות את זה, עד שהמציאות באה ונושכת להם בישבן". בעזרת הטיפול היא הצליחה להבין שההתעללות לא היתה באשמתה. "מה שעזר לי היה ההסתכלות על זה מזווית אחרת. הייתי בת חמש, מפוחדת ומנוצלת". היום היא קוראת לכל מי שעבר התעללות לדבר על זה באופן גלוי. "חייבים לדווח על זה. הכוח של אלו המבצעים את הפשעים נובע מהפחד ומהבושה. ואי אפשר לקבל את זה".

 

כעת, כשהיא לא רק שחקנית וזמרת מצליחה, אלא גם מנחת טוק שואו משלה, היא מספרת שאחד הדברים שהכי עזרו ללטיפה לעלות שוב בחזרה היה האמונה. היא התפללה לאלוהים שוב ושוב ביקשה ממנו סימן, עד שהרגישה שהיא קיבלה אותו: "קיבלתי הודעה קטנה בראש שלי שאני יודעת שהיא מאלוהים. זה היה בהיר כמו יום. מעין קול שאמר לי: 'דנה, אל תוותרי על הכול. את תתגברי על זה'. זה גרם לי להבין שאף אחד לא מושלם. אני יודעת שאני לא קדושה, אבל לאלוהים יש אהבה בשבילי. אני יודעת שאני צריכה עזרה כדי לעבור את היום, אז אני מתפללת אליו שיעזור לי להיות הכי טובה שאני יכולה, להרים אותי כשאני עייפה ולעזור לי להתפתח לאדם שהוא רוצה שאני אהיה". ועל זה נאמר – אמן.  

תגובות (0)
הוסף תגובה