להיפטר מהתירוצים ולהיכנס לכושר

אנחנו רוצים, באמת שאנחנו רוצים. כל לילה מכוונים את השעון שעה יותר מוקדם, מכינים מראש את בגדי ההתעמלות ואת הנעליים ואפילו מורידים שירים מעוררי מוטיבציה לאייפון. אבל איכשהו, כשמגיעה שעת הכושר – תרתי משמע – אנחנו נזכרים בכמה קר בחוץ, בכמה אנחנו עייפים, ביום העמוס שמחכה לנו, או בקיצור – בכל סיבה שיכולה לעזור לנו להעביר עוד יום ללא הזעה ומאמץ מיותר. בעצם, לא ממש סיבה. יותר נכון יהיה לומר "תירוץ".

 

אבל לא עוד. קבלו כמה טיפים של מומחים שיעזרו לבטל גם את התירוצים הכי טובים ויצירתיים שיכולים להיות, ולקרב אותנו עוד קצת ליעדים שלנו ולרמת הכושר שתמיד חלמנו עליה.

 

עוד באון לייף

 

 

1. "אני פשוט שונאת להתעמל"

את מודה שלא משנה איזה בגדים מגניבים תלבשי, אילו סיסמאות מעוררות מוטיבציה תשמעי ולאיזה שיעור כושר טרנדי תלכי – את פשוט לא תצליחי להתגבר על התיעוב שאת חשה כלפי כל סוג של ספורט.

 

מה לעשות? "גם אם אף פעם לא הצלחת לאהוב התעמלות, עדיין צרת רבים היא חצי נחמה", מזכירה ליז נאופורנט, מחברת שותפה לספר The Thin in 10 Weight-Loss Plan. למתעבות הספורט מומלץ להצטרף למועדון כושר או לקבוצת ריצה, או לארגן חבילת אימונים עם מאמן פרטי. "אחרי ששילמת מראש והתחייבת על פגישות, יש פחות סיכוי שתבריזי", היא אומרת. עוד אפשרות היא למצוא חברה לאימונים, שתקבע איתך מראש זמן קבוע לאימון. אם תבריזי לה –  תיאלצי להזמין אותה ללאנץ'. נראה אותך מתחמקת מזה.  

 

2. "אני לא מרגישה טוב"

דווקא כשהתחלת לראות תוצאות את מוצאת את עצמך עם פציעה שמונעת ממך להמשיך להתעמל? "כנראה שדחקת בעצמך יותר מדי", מתאר מט האריסון מאמן כושר, רץ מרתון ומחבר הספר Ironmom.

 

מה לעשות? אם זו פציעה כדאי לזכור את כלל עשרת האחוזים. "כלומר, שאם את רצה, את צריכה להאריך את הריצה רק בעשרה אחוזים בכל שבוע", הוא אומר. אותו כנ"ל גם לגבי אימוני כוח: כדאי להעלות את ההתנגדות בלא יותר מעשרה אחוזים בכל שבוע, וגם זה רק באספקט אחד – או במספר החזרות או במשקל, לא לעלות את שניהם ביחד. "לגוף שלך עדיף שתעשי שינויים קטנים על מנת למנוע פציעות", מסביר האריסון.

 

אם זו תשישות או כאב ראש, צריך לבדוק אם זו בעיה כרונית. במילים אחרות, זה לא אמור להיות התירוץ הרגיל שלך, אלא אם כן את גוססת. ברוב המקרים, את יכולה להתעמל למרות הכאב או ההתכווצות. קחי את זה לאט והיי קשובה לגוף, אבל אל תוותרי על ההתעמלות לגמרי.

 

צילום: Shutterstock

 

3. "הנסיעה לעבודה גוזלת ממני מלא זמן"

גם אם את מתחמקת מהפקקים, זה עדיין לוקח לך שעה להגיע לעבודה, מה שמחסל את האפשרות להתעמל לפני או אחרי העבודה (ונשתדל שלא להזכיר את מישל אובמה, שקמה בארבע וחצי לפנות בוקר על מנת להתעמל).

 

מה לעשות? לנצל את הצהריים. "צאי להליכה בזמן הפסקת צהריים מתי שרק יוצא לך", אומרת נאופורנט, אפילו רבע שעה עדיפה מכלום. נאופורנט גם ממליצה להוסיף תנועה לשגרת היום, כמו לעלות במדרגות במקום לעלות במעלית, ללכת למשרד הסמוך במקום לשלוח מייל וכדומה. "קני מד צעדים והתכונני לצעוד בכל יום מספר מסוים של צעדים – כשהמומלץ הוא 10,000 צעדים ביום. בסופי השבוע כדאי לצעוד כמות כפולה של צעדים".

 

 

4. "הבוס שלי הוא מניאק"

את עומדת לצאת לשיעור האהוב עליך, אבל אז הבוס זורק עליך פרויקט שצריך להיות גמור עד למחר על הבוקר. את בנית על לשרוף קלוריות בחדר כושר, אבל במקום, נראה שתשרפי שעות שינה.

 

מה לעשות? את צריכה לחשוב מחדש מה זה התעמלות עבורך. זה לא חייב להיות מורכב משיעורי כושר מסודרים. החליפי לנעלי כושר ועשי התעמלות במשרד, אפילו חמש דקות. על השיעור האבוד תפצי כבר בסוף השבוע.

 

5. "בן הזוג שלי מפריע לי"

עד שסוף סוף התרגלת לשגרה של אימונים, נראה שבן הזוג רק מחפש סיבות לגרום לך לוותר על האימון. במקום להחמיא על התוצאות, הוא רק מתלונן על כך שאת לא נמצאת הרבה בבית. שלא לדבר על הבייגלה שטוחים שהוא התחיל להכניס הביתה באופן קבוע.

 

מה לעשות? "קודם כל, תבררי את הסיבה שבגללה הוא לא מפרגן", אומרת אליזבת לומברדו, פסיכולוגית ומחברת הספר A Happy You: Your Ultimate Prescription for Happiness. "האם הוא מפחד שלא יהיה לך זמן בשבילו? הוא חושב שברגע שתורידי במשקל את תזרקי אותו? הוא מרגיש אשם על כך שהוא לא מתעמל גם כן?".

 

אחר כך מצאי את הדרך להרגיע את הדאגה שלו. הוכיחי לו שאת יכולה גם להתאמן וגם להקדיש לו זמן. תני לו להרגיש שהוא הגבר הכי סקסי בעולם בעיניך, ושאת רוצה להתעמל על מנת שתהיי יותר טובה איתו. מצאי דרכים שבהן הוא יוכל להשתלב באימונים. "נסי להצטרף יחד איתו למחנה אימונים, או לקחת מאמן כושר משותף עבור שניכם", אומרת לומברדו.

 

6."אני מעדיפה לבלות את הזמן הפנוי עם הילדים"

זה מספיק קשה למצוא את הזמן להתעמל כשאת רווקה, אבל זה עוד הרבה יותר קשה כשיש לך ילדים קטנים שמחכים לך בבית. את מן הסתם רוצה להיות כמה שיותר פנויה עבורם.

 

מה לעשות? הישארי בבית והתעמלי בעזרת דיוידי, מציעה לומברדו, אמא בעצמה. "די וי די ושיעורים ברשת זו האופציה הכי גמישה להתעמלות עבור אימהות", היא אומרת. רם מדובר בילדים גדולים, לומברדו מציעה להם לרכב לצדך על אופניים או על קורקינט בזמן שאת רצה.

 

7. "אני גרה רחוק מהחדר כושר".

כשאת גרה באזור מרוחק, שבו אפילו לא שמעו את המילה זומבה, זה יכול להיות קצת קשה למצוא דרכים להתעמל לבד.

 

מה לעשות? בנוסף לדי וי די ולהתעמלות דרך שיעורים באינטרנט, האריסון מציע לנסות לקפוץ בחבל. זו אחת מהדרכים הכי טובות והכי פשוטות להתעמל. "אפשר גם לעלות ולרדת בריצה במדרגות בשביל הפעילות האירובית ולהשתמש בפחיות שימורים אם את לא יכולה להרשות לעצמך לקנות משקולות", היא מציעה.

 

האריסון ממליץ גם לעשות תרגילים שבהם מנצלים את משקל הגוף, כמו שכיבות שמיכה, סקווטים ולאונג'ים. (כריעות). כדאי לשקול לקנות הליכון לבית או מכשיר אירובי אחר וכן סט של משקולות, ולבנות מעין חדר כושר ביתי.

 

 

צילום: Shutterstock

 

8. "אני שונאת להיות בחדר כושר"

גברים שריריים ומיוזעים שמנפחים את הגוף שלהם באמת יכולים להפוך את חדר הכושר למקום מאיים, במיוחד אם את חדשה בעסק.

מה לעשות? "תזכרי שרוב האנשים יותר מרוכזים בעצמם מאשר בביקורת כלפי אנשים אחרים", אומרת לומברדו. אם את מרגישה חסרת ביטחון, נסי ללכת עם חברה או עם מישהו שנעים לך איתו. מאחר ובכל מקום יש לא מעט מדריכים, נסי לברר מי מהם הכי פתוח למתעמלים חדשים. עוד כדאי לך להתלבש בצורה שתגרום לך להרגיש טוב עם עצמך. "תלבשי בגד שאת מרגישה איתו בנוח. בגד מוזנח יגרום לך להרגיש מוזנחת". ולבסוף, הכי חשוב שתתמקדי בלעשות כיף ולא בלהיות מושלמת. "אם את נכנסת לשיעור חדש, תזיזי את הגוף, תרגישי את המוזיקה ותעשי חיים".

 

9. "אני אף פעם לא מצליחה להתמיד"

כבר היית פה אלף פעם. בהתחלה את מתלהבת, אבל מהר מאוד נרגעת וחוזרת לספה. אז למה בכלל לטרוח?

 

מה לעשות? התמקדי בסיבות שמביאות אותך להתעמל (מצב רוח טוב יותר, פחות לחץ, שינה יותר טובה, הורדה במשקל, ביטחון עצמי יותר גבוה, גוף יותר בריא ועוד). "זה יכול לגרום לך לדבוק במטרה", אומרת לומברדו. "ואם את לרגע סוטה ממנה, תחשיבי את זה כניסיון ולא ככישלון. מה הפריע לך? מזג האוויר? הלחץ? העבודה? התייחסי לכל הגורמים האלו בנפרד". בנוסף כדאי לזכור שאת יכולה להתחיל מחדש בכל זמן. "לא צריך לחכות לתחילת החודש או השנה על מנת להתחיל" היא מזכירה.

 

10. "אני אף פעם לא רואה תוצאות"

את מצפה להראות כמו תמונת "אחרי" אחרי שבועיים של התעמלות. תצאי מהסרט, זה לא יקרה.

 

מה לעשות? האריסון טוען שאומנם זה טוב שיש יעד לשאוף אליו, אבל נסי למדוד את ההצלחה שלך בדרכים שיותר קשורות לבריאות שלך. "למשל, קני מאזנים שמודדות את מסת הגוף. יכול להיות שאת מוסיפה מסת שריר בזמן שאת מורידה את אחוז השומן בגוף, ואת זה אי אפשר לראות במאזניים רגילים. אפשר גם למדוד את הכולסטרול, במיוחד את הכולסטרול הטוב, שיעלה ככל שתכנסי יותר לכושר". אפשר, בנוסף, למדוד את הדופקף שאמור לרדת ככל שתעשי יותר פעילות אירובית, וכן את היקף המותניים או את לחץ הדם. "כל אלו הם מדדים הרבה יותר טובים של בריאות, שישתפרו עם הזמן", האריסון מבטיח.       

תגובות (0)
הוסף תגובה