מאילו משקאות הכי כדאי להיזהר?

כשהטמפרטורה יורדת, צריכת המשקאות החמים עולה. גם בבית, וגם בבתי הקפה -עם או בלי מאפה, מסתבר שמדובר בלא מעט קלוריות וערך תזונתי 'לא מבריק'. אז מאילו משקאות הכי כדאי להיזהר? מצד אחד, כל משקה חם תורם להפחתה משמעותית בתיאבון, ושתיה חמה בין הארוחות – עוזרת להפחית את כמות הנשנושים. אבל במקרה של בתי הקפה חשוב לדעת שלפעמים במשקה חם יש יותר קלוריות מארוחת צהריים שלמה.

 

משקאות חמים – לא מזיקים?

קפוצ'ינו גדול ללא סוכר – 160 קלוריות (כמו לאכול 2 פרוסות לחם מלא!)

קפה מוקה – 300 קלוריות

קפה הפוך עם קקאו וקצפת – 400 קלוריות

סחלב חם 400- קלוריות

שוקו חם 450 –  קלוריות

שוקו מרשמלו – 500 קלוריות

צ'אי לטה – 400 קלוריות

 

צילום: shutterstock

 

האם יש במשקאות האלו ערך תזונתי?

הם אמנם תורמים לגוף כמות גדולה של חלבון איכותי וסידן אשר מגיעים מהחלב, אבל למשקאות בבתי הקפה יש גם הרבה חסרונות:

שומן – עלול להגיע ליותר מ- 20 גרם בכוס (שווה ערך ל- 5 כפיות חמאה בכוס)  

סוכרים – שתורמים לשובע לזמן קצר מאוד ועלולים להגיע ל- 6 כפיות סוכר בכוס.

קלוריות- כדאי לחשוב פעמיים לפני ששותים קפה הפוך שלעתים מכיל יותר קלוריות מפיתה עם חביתה.

 

שייק פירות– דיאטתי?

שייק פירות באמת יותר בריא ומכיל הרבה יותר וויטמינים וסיבים תזונתיים אבל גם הוא מכיל 300 קלוריות – כמות קלוריות זהה לזו  של ארוחה שלמה המכילה חזה עוף, תפו"א אפוי וירקות. מיץ גזר, לדוגמא, אמנם דל שומן, ומכיל כמות עצומה של ויטמין A, אבל מעל 150 קלוריות בכוס גדולה, שזה יותר מאשר בכריך מלחם קל עם גבינה ואבוקדו.

 

צילום: shutterstock

 

הפתרונות

לגבי ממתיקים מלאכותיים, צריך לשים לב שלא תמיד הם עוזרים לחסוך קלוריות.

על פי מחקרים אחרונים שיצאו, חלק מסוגי הממתיקים המלאכותיים משפיעים על האזור במוח שאחראי על תחושת השובע, משבשים את פעולתו וגורמים לתיאבון יתר.

על פי מחקרים אחרים – הטעם המתוק גורם לחשק לעוד מתוק, ולא חשוב אם הטעם המתוק הוא מסוכר או ממתיק מלאכותי.

 

אז מומלץ להזמין בבית הקפה הפוך על בסיס מים עם מעט חלב דל שומן וכפית סוכר (פחות מ- 120 קלוריות). אני באופן אישי מכינה בבית- שוקו משביע ודיאטטי- עם כפית קקאו גולמי על בסיס מים ומעט חלב, שקית סוכרלוז – יש בו את כל היתרונות של הקקאו ופחות מ- 50 קלוריות בכוס.

תגובות (0)
הוסף תגובה