התבלינים שיסייעו לכם לשמור על המשקל בחורף

למה בחורף קיימת נטייה לעלות במשקל? החורף והקור מביאים אותנו לרצות להתחמם גם באמצעות אכילה, כך אנו מוצאים עצמנו מול המקרר בתקווה ששם הפתרון לעונת הקור.

 

עוד באון לייף:

·         התירוצים הכי מצחיקים שפוגעים לכם בדיאטה

·         עפרי פרישקולניק: אני כמו בולימית, רק ששכחתי להקיא

·         מפסיקים לנשנש אחרי החגים

 

מה קורה לנו מבחינת תזונתית בחורף ?

· בחורף משתנים הרגלי האכילה  שלנו וכן הרגלי הפעילות הגופנית. 

· תנאי מזג האוויר מקשים על יציאה החוצה, כמו: הליכה, ריצה וטיול.  

· תחושת רעב מתמדת- קשה לשמור על אכילה מבוקרת.

· נחים יותר ובשעות המנוחה יורד קצב חילוף החומרים

· שעות  האור המועטות יחסית גורמות למצב רוח ירוד ודיכאון, כתוצאה מירידה ברמת          הסרוטונין במוח (שנגרם כתוצאה בגלל קיצור שעות היום). ולכן פעמים רבות אנחנו            אוכלים לא כתוצאה מרעב, אלא אכילה הנוסעת ממצב רוח.

 

להקפיד על תזונה המתאימה לחורף

1. אכילת פחמימות מורכבות כמו: לחם מלא ,אורז מלא, קטניות –  כל אלה יסייעו לתזונה מאוזנת ותחושת שובע.

2. אכילת ירקות – רצוי להוציא מהמקרר  בבוקר את הירקות שנאכל במשך היום כדי שיכנסו לגופנו בטמפרטורת החדר.

3. אכילת מרקים ובעיקר כאלה המבוססים על ירקות שורש בצירוף תבלינים מחממים כמו   ג'ינג'ר ,צ'ילי  קינמון ועוד. כך נרוויח את חימום הגוף לא רק בזמן אכילת המרק, אלא גם לאחריה.  

4. שתו הרבה מים גם בחורף לתחושת שובע ולניקוי הגוף. 

 

צילום: shutterstock

 

התבלינים שיסייעו לכם לשמור על המשקל בחורף

אכלו חריף בחורף

חריפות מחממת את הגוף וממתנת את הצורך להתחמם בעזרת אוכל רווי קלוריות. בנוסף, אכילת חריף לפני הארוחה יוצרת חום במערכת העיכול ובעיקר במעי הדק שגורם לשריפת קלוריות שנכנסות לגוף עם המזון.

זו  הסיבה שאכילת חריף מלווה בהזעה , אדמומיות והרגשה פנימית של חום.

מה לעשות?

· פשוט לאכול קצת (ביס או שניים) מהצ'ילי לפני האוכל.  

· להכניס צ'ילי לכלי עם שמן זית למשך חודש, לאחר מכן לשתות רבע כפית מהשמן לפני הארוחה. 

· להצטייד בסחוג אדום חריף ולאכול קצת ממנו לפני הארוחה. 

 

 

דיאטה out, אורח חיים בריא in

חני פיינשטיין, בת 37 מתל אביב, החליטה לזנוח את התחביב האהוב עליה – לאכול. בוא לקרוא על ההתמודדות שלה בתהליך. בלוג מיוחד

 

 

חרדל – במקום תרופות

החרדל הינו צמח מחמם המומלץ במצבים של שפעת, התקררויות וחום גבוה. הוא נחשב לתבלין וממריץ ועל כן מסייע למערכת העיכול ולתהליך חילוף החומרים ואף מומלץ לצורך ירידה במשקל.

מה לעשות?

· לכתוש זרעי חרדל ולהוסיף מדי יום לסלט – כרבע כפית ליום.

· לעשות ממרח מזרעי החרדל – הכניסו 5 כפות חרדל לכלי רבע ליטר עם חומץ. לאחר שבוע סננו את החומץ וכתשו את החרדל שיהפוך לרוטב עיסתי ובעצם עשיתם לעצמכם  ממרח חרדל דיז'ון ,השתמשו בממרח להנאתכם. 

 

צמח הגרסיניה  מונע אכילה רגשית

קליפות יבשות מהפרי של הצמח (דומה לחבוש) מגיעות אלינו מתאילנד וניתן להצטייד בהם לקראת החורף. הצמח מעלה את רמות הורמון הסרוטונין ותוך מספר שבועות מחלץ אותנו מאכילה רגשית בחורף. הוא תועלת נוספת של הצמח הזה היא הגנה על כלי דם מחסימות.

מה לעשות?

מומלץ להרתיח קליפה ביום לכוס מים במשך עשר דקות ולשתות על הבוקר. יש להשתמש בכל תקופת החורף היות ולצמח לוקח כחודשיים להשפיע. 

 

חליטות חמות 

הצמחים המומלצים כחליטות ומרתחים בחורף  הם – ג'ינג'ר ,קינמון ,אזוב ,קורנית ,מרווה, זוטא לבנה ורוזמרין. שתיית חליטות תחליף את הצורך לנשנש וחשובה כיוון שבחורף אנחנו שוכחים לשתות.

מה לעשות?

הכינו  לכם תרמוס ובו מים רותחים וצמחים בתחילת היום ושתו ממנו לאורך היום לשמירה על חיטוי וחימום.

תגובות (0)
הוסף תגובה