אופס, הרגלים ישנים קשה להרוג

זה קורה – נתקעים במקום עבודה גרוע, נתקעים עם חבר שברטרוספקטיבה לא ברור לך למה נשארת איתו שנה שלמה וכנראה שזה היה רק מכוחו של הרגל, נתקעים עם האוטו וכן, נתקעים גם במשקל.

 

עוד באון לייף:

·         התירוצים הכי מצחיקים שפוגעים לכם בדיאטה

·         עפרי פרישקולניק: אני כמו בולימית, רק ששכחתי להקיא

·         מפסיקים לנשנש אחרי החגים

 

נכון, יש תירוצים לא רעים – חתונות, שמשום מה תמיד מגיעות בזוגות או שלשות באותו החודש, ימי הולדת, שובר מתנה לפיצה טעימה שקיבלתי. ואתם יודעים מה – זה גם לא כזה נורא. העיקר לקחת את זה בפרופורציה ולהבין שגם אם השבוע לא זזנו במשקל – תמיד יש שבוע חדש (המשפט הפחות ידוע של רט באטלר).

 

אז בשבוע הזה אכלתי לא מעט ג'אנק, אחרי שהבטחתי לעצמי בתחילת התהליך להקפיד ולשמור על תזונה מאוזנת ובריאה. וזה באמת היה ככה, לפחות עד שבוע שעבר. אבל התחשק לי לגוון, אז גם שתיתי פחות קפה כי נורא התחשק לי תה עם חלב, כמנהג הבריטים. אכלתי אוכל טעים אך לא ממלא, לא כזה שגורם לתחושת שובע למשך מספר שעות. בקיצור – היו חסרים לי בתפריט סיבים תזונתיים, שעליהם הבטחתי בפעם שעברה שנדבר.

 

מבלי להיכנס לפירוטים מדעיים על הסיבים התזונתיים, שהם מולקולות רב-סוכרים לא עמילניים שמקורם בצומח (ותודה לוויקי) – רוב האנשים פשוט לא צורכים מספיק מהם, וחבל שכך, כי הם מסייעים לתפקוד תקין של מערכת העיכול, מתנפחים בקיבה וגורמים לתחושות שובע. לאדם מבוגר מומלצת צריכת סיבים של 25 גרם עד 30 גרם ביום. כל שקית של קפה באלאנס מכילה בין 13% ל- 23% מהצריכה המומלצת ביום (האחוזים שונים כי זה תלוי גיל). זה בהחלט אחוז לא מבוטל שעוזר להכניס בקלות לגוף את הסיבים התזונתיים שנחוצים לו.

 

באלו מזונות נוספים ניתן למצוא ריכוז גבוה של סיבים תזונתיים:

אני בטוחה ששמעתם המלצות על אכילת פירות וירקות – וכדאי לדעת שלא כדאי לקלפם אלא לאכול אותם עם הקליפה משום שבקליפתם מרוכזים סיבים תזונתיים. אני מתכוונת כמובן לפירות כמו תפוחים, אגסים, אפרסקים ולא תפוזים ופומלות, אלא אם כן מסיבה עלומה כלשהיא אתם מזוכיסטים ונהנים מאכילת קליפות מרירות של פירות הדר. אישית אני לא אוהבת את הקליפות האלה אפילו כשהן מסוכרות.

 

עובדה מעניינת שגיליתי בסדנת בישול עם אורי שביט מהבלוג "טבעוניות נהנות יותר" –  בשערות שיש סביב קלחי תירס טריים– השערות הדקות שמגלים כשמקלפים מהם את העלים- יש המון סיבים תזונתיים. אז אם אתם מכינים למשל פולנטה מתירס טרי, שזה אחד הדברים הטעימים בעולם, זרקו פנימה גם קצת מהשערות הדקות האלה.

 

גם בקטניות כגון שעועית לבנה יש הרבה סיבים תזונתיים – תמריץ נוסף להכין חמין לשבת.

 

מוצרים מקמח מלא– בקמח מלא יש יותר סיבים תזונתיים לעומת קמח לבן, ולכן כדאי להעדיף לחם מקמח מלא למשל. למי שקשה להתרגל לטעם – נסו כמוני את שיטת ה"שעטנז"- אני קונה לחם לבן ולחם מקמח מלא, שומרת אותם במקרר או במקפיא, ומכינה סנדוויצ'ים וטוסטים "שעטנז" – עם פרוסה אחת לבנה ואחת חומה. כך אני נהנית מהבריאות של לחם מקמח מלא ומהטעם של לחם לבן ביחד. עובד גם עם שילוב של סוגי פסטה שונים 🙂

 

אגוזים, גרעינים ושיבולת שועל– למה לא לשלב את כל השלושה ולהכין דייסת שיבולת שועל חמה ונהדרת לחורף הקר?

 

קחו חצי כוס שיבולת שועל, כוס חלב וקורט מלח. בשלו מספר דקות על הגז עד שהדייסה מגיעה לסמיכות שאתם אוהבים, הסירו, הוסיפו דבש ומעט אגוזים או גרעינים.

 

מאז שאני ובן הזוג שומרים יותר על הבריאות – זה מה שאנחנו אוכלים בחורף לארוחת בוקר ביום שבת, וזו מנה מחממת ומשביעה מאוד. היא גם כל כך קלה להכנה שאפילו בן זוגי שבקושי יודע להכין חביתה מצליח להכינה ומביא לי צלחת מלאה בכל טוב למיטה בבוקר בשבת. תענוג.

 

בפעם הבאה – אם אצליח לרדת במשקל: סיכום ומתכון לעוגת קפה, כפינוק לקוראים המתמידים.

 

אם לא אצליח – מה זאת אומרת לא אצליח? זה מה שאתם מאחלים לי?

רוצים לדעת עוד על סיבים תזונתיים ותחושת שובע? לחצו כאן

תגובות (0)
הוסף תגובה