האם למוצרי טיפוח יש תאריך תפוגה?

אתן מתכוננות לאירוע: לובשות שמלה ירוקה ומורחות את הצללית שקניתן במיוחד כי היא בדיוק באותו הצבע. וזהו, יותר אתן לא משתמשות בה עד הפעם הבאה שבה אתן לובשות את אותה השמלה. נשמע מוכר? סביר להניח שגם במדף/ארון הטואלט שלכם יש מוצרי טיפוח ואיפור שכבר ששכחתם מתי קניתם. לפעמים הם משמשים אתכם אחת לכמה חודשים, לפעמים הם פשוט שוכבים שם, "שיהיה". אבל מסתבר שכל המוצרים האלו לא רק מעלים אבק, אלא גם פטריות וזיהומים.

 

"כל מוצרי האיפור תקפים עד ל-12 חודשים מרגע הפתיחה, מלבד למסקרה שמומלץ להחליף כל שלושה חודשים, כדי שלא יצטברו זיהומים", ממליצה רונית גילר, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה בסופר-פארם דיזנגוף סנטר. "גם קרמים למיניהן תקפים למשך זמן של 18-12 חודשים מרגע הפתיחה, תלוי בסימון שכתוב עליהם".

 

גילר ממליצה לבדוק תכשירים שלא השתמשנו בהם במשך זמן לפני השימוש, על מנת לוודא שהם לא התקלקלו. "צריך לבדוק אם יש להם ריח שונה. למרוח קצת על היד ולבדוק את המרקם, האם הוא הופך לגרגירים. לשים לב אם יש בצנצנת נוזל שצף מעל לקרם".

 

למרבה הצער, מסתבר שבניגוד לשמועות, אחסון של המוצרים במקרר לא יאריכו את חייהם. "זה סתם מיתוס לא נכון", אומרת גילר. "תכשירים צריך לשמור בטמפרטורות החדר וכל דבר אחר זה מיתוס לא נכון. גם אם שומרים קרם במקרר הם בכל זאת מתקלקלים אחרי שפג התוקף הרשמי שלהם".

 

וטיפ מאתנו: על מנת שלא לשכוח מתי פתחנו את אריזת התכשיר, או במקרה שתאריך התפוגה כתוב רק על קרטון המוצר שכבר מזמן זרקנו, אפשר לכתוב את התאריך על מדבקה גדולה ואותה להדביק לתכשיר עצמו, או לכתוב על גבי המוצר בטוש עמיד. 

תגובות (0)
הוסף תגובה