מה ההבדל בין קרם יום לקרם לילה?

הרבה פעמים, כשאנחנו באות לקנות קרם לחות חדש, אנחנו מתחילות להתבלבל מכל המבחר והאופציות שיש בשוק. מה שבעיקר מבלבל אותנו זה ההבדל בין קרם היום לקרם הלילה, ולרוב זה נראה לנו כמו עוד ניסיון לגרום לנו לקנות מוצר שאחר כך ישכב על המדף. למה אי אפשר להשתמש בקרם של היום גם לשעות הלילה? הרי בסופו של דבר שניהם מריחים פחות או יותר אותו הדבר ומפסקים לחות, לא?

 

"זה לא בדיוק ככה", מסבירה רונית גילר, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה בסופר-פארם דיזנגוף סנטר. "קרם יום מספק לחות בעוד שקרם לילה מספק הזנה, כלומר וטמנים וחומרים המשפרים את מרקמו ומלחחים אותו. אני תמיד מדמה את העור שלנו לתינוק, שעד גיל מסוים הוא יכול להסתפק רק בחלב אם או בפורמולה, אבל כשהוא מתבגר הוא צריך לאט לאט להוסיף עוד מאכלים מזינים".

 

אז מה הגיל שאפשר להתחיל? "זה תלוי במצב העור, לא בגיל. יש בנות 25 שהעור שלהן חסר לחות ולכן זקוק יותר להגנה, ויש בנות עם עור שמן שיכולות להתחיל בגיל 30 פלוס. כמובן שאפשר ורצוי להתאים את הקרם לעור, ולכן מי שיש לה עור שמן יכולה להשתמש בקרם לילה על בסיס מים ולא שמן, שעדיין יזין את העור אבל בצורה יותר עדינה".  

 

גילר ממליצה במיוחד על החורף כעל עונה שבה כדאי להקפיד על השימוש בקרם לילה. "בחורף העור מאוד מתייבש, בגלל השינויים שעובר מזג האוויר כשהטמפרטורות חמות יותר ביום וקרות מאוד בלילה. מה גם שזה יותר נעים על העור עכשיו, כי לא מזיעים. וכדאי לדעת שקרם לילה זה לא אומר שחייבים למרוח אותו דקה לפני השינה. גם מי שחוזרת הביתה בערב ורוצה להתקלח ולשים קרם יכולה למרוח אותו".  

תגובות (0)
הוסף תגובה