איך שומרים על השיער בחורף?

בהתחלה הגיעו השוונצים, אותן שערות שהסתלסלו מתוך תסרוקת מוקפדת היטב דווקא לפני פגישה חשובה. אחר כך הגיע החשמל הסטטי שהוביל בעיקר לסיטואציות חברתיות מביכות ("לא, באמת הסתרקתי היום בבוקר") ומשם הכל כבר הדרדר – השיער הפך ליבש וחסר ברק והקרקפת למגרדת. זה מה שקורה כשהחורף שחוגג במקומותינו, ומאלץ אותנו לזגזג בין חדרים מחוממים (מדי) לצניחת טמפרטורות מרשימה בשעות הערב.

 

עוד באון לייף:

 

שינויי האקלים התכופים לצד סביבה יבשה, לא מאווררת ומיעוט בשתייה גורמים לגוף שלנו להתייבש ולנזקים להצטבר. אבל כמובן שעל ידי טיפול נכון, גם השיער יכול לעבור את החורף בשלום.

 

"המהפך בתחום השיער הוא מדהים", מסבירה רונית גילר, מנהלת מחלקת קוסמטיקה בסניף דיזינגוף סנטר של סופר-פארם. "אחרי שנים של מחקרים, הצליחו ליצור סדרות טיפוליות ייעודיות שיכולות להתאים לכל שיער ולכל מצב שיער. כיום אפשר למצוא שמפו ומרכך המטפלים בכל הבעיות הספציפיות שלהן מחפשים פתרון".

 

גילר מציינת כי לצד מוצרים בעלי שם שנמכרים בעשרות ואף מאות שקלים במספרות, ישנם גם מוצרים עם תג מחיר נגיש יותר לציבור הרחב שהם מחוללי שינוי לא פחות. "מסיכה טובה, למשל, יכול לחדור עמוק ומותירה שיער רך כמשי וקל לסידור. מומלץ לעשות אותה פעם בשבע והכי חשוב – שלא תיגע בקרקפת"

 

מה לגבי הסרומים והשמנים, יש אזהרות או המלצות?

"שמן לשיער נועד לקצוות מפוצלים ושיער יבש, אבל יחד עם השימוש אני ממליצה לגזור את הקצוות כל כמה שבועות למראה בריא והרמוני. הסרום מגיע מעולם טיפוח העור והוא מאפשר לחומרים הטיפוליים להיספג יותר טוב ומשפר את מראה השערה"

 

מה צריכות לעשות נשים שעברו החלקה או שאוהבות לעשות פנים?

"להקפיד להשתמש בתכשירים ייעודים נטולי חומריSLS  ומלחים למיניהם. חפשו תכשירים שמצוין עליהם בפירוש כי הם מיועדים לחובבות ההחלקה וייבוש השיער. למתולתלות, מצד שני, אני ממליצה על חומרי טיפוח עשירים בלחות שימנעו תופעת קווצ'ים ושיער סורר".  

 

בחנו שלוש קטגוריות בתחום טיפוח השיער: מסיכות לחות ושיקום שמחליפות את השימוש הקבוע במרכך ומעניקות סעד מידי; שמן לשיער, הטרנד החדש בתחום הטיפוח; והסרומים וטיפות הסיליקון שזלגו מתחום טיפוח העור לשיער. מבין שלל המוצרים שאפשר למצוא במדפים, אלו המומלצים שלנו:

 

מסכות

 

1. מסכת אלביב של לוריאל, 40 שקל

מה שהכי מבאס במסכה של אלביב הוא שההשפעה שלה מתפוגגת במקלחת הבאה. אבל עד שמגיעים אליה נהנים משיער רך ונעים עם ריח משכר שכיף להסתובב איתו. לתוצאות מקסימליות מומלץ להתעלם מההוראות שעל האריזה ולמרוח על שיער לח, לעטוף במגבת ולחכות עשר דקות. תודו לנו אחר כך.

 

 

2. המסכה של לייף, 33.60 שקל

בלי הרבה רעש וצלצולים, המסכה של לייף בהחלט מצליחה להפוך את השיער לנעים למגע וקל לסידור. היא נוסתה על אישה עם שיער יבש ומתולתל, שנהנתה מהמהירות שבה המסכה משפיעה וגם מהתוצאה: "מסיכה שעושה את העבודה מעולה ונותנת תמורה מלאה למחיר".  

 

 

3. מסכת לחות של ג'ון פרידה, 65 שקל

עם אריזה של מספרות, ריח של מספרות ו-וויב קליל של יוקרה, מסיכת הלחות של ג'ון פרידה הייתה שווה כל שקל. אישה באמצע שעות החמישים לחייה, עם גוונים קבועים מזה עשור, שיבחה אותה וציינה כי "היא פשוט עשתה את כל מה שהבטיחה: לחות, רוך ושיער שקל לעצב". היא ציינה גם שבמספרות נתקלה במסכה כזו במחירים גבוהים משמעותית מרשתות הפארם, אז קחו זאת לתשומת לבכן.

 

 

4. מסכה מרוקאית לשיער יבש של מוגדור, 40 שקל

מסכה המשלבת את הלהיט בתחום השיער – שמן ארגן מרוקאי, יחד עם שמן חוחובה ושיאה. כלומר מדובר בהרבה חומרים המזינים את השיער ומעניקים לו לחות ומיועדים לתת טיפול אינטנסיבי לשיער חסר ברק. הנסיינית ציינה כי אחרי השימוש השיער הרגיש לה בריא וקליל יותר, והיה נוח לסידור מבדרך כלל.

 

 

 

 

שמן לשיער

 

1. שמן ארגן מסדרת Ancient Secrets של סטייל, 50 שקל

על פי ההבטחות, השמן של מותג סטייל עמוס בסגולות רפואיות המחזקות את סיב השערה, מחדירות לחות, מונעות דלקות ואפילו מאטות את הזדקנות העור. לא הרגשנו את כל השינויים הללו מתקיימים בשימוש של שבועיים, אבל אנחנו עדיין אופטימיות. מה שכן, השיער היה רך ונעים בתנאי שהשמן נמרח על שיער לח. על שיער יבש הוא הפך להיות דביק ופחות נעים.

 

 

2. שמן משקם של לאוקסיטן, 133 שקל  

המוצרים של החברה אמנם לא זולים, אבל יש כמה מכורות שמוכנות להישבע בתוצאות שהם מספקים. צעירה בעלת שיער בהיר ודק קיבלה אותו להתנסות וטענה כי הוא ההתמכרות החדשה שלה. "מחייה את השיער וגורם לך להרגיש כאילו עכשיו יצאת מספא. שווה למרות המחיר השערורייתי", לדבריה.   

 

 

3. שמן ארגן של נטורל פורמולה, 49.99 שקל

נודה מיד, לא מדובר בשמן לשיער הטוב ביותר שנתקלנו בו, אבל כפתרון בקטגורית מחיר ביניים הוא בהחלט שווה את הכסף והוא הצליח להעיר שיער יבש וחסר חיים. רק הריח הדומיננטי שלו מהווה חסרון יותר מאשר יתרון.

 

 

 

סרום/טיפות סיליקון

 

1. ספריי להגנה מפני נזקי החום של פנטן, 28 משקל

צעירה הנוהגת לייבש את שיערה בפן, במיוחד לפני יציאות לילות בעונה הקרה, קיבלה לרשותה את הספריי להגנה של פנטן והתיזה אותו לפני השימוש במכשיר. היא התרשמה כי מדובר בתכשיר טוב עם ריח נעים ותוצאות מודגשות (השיער נראה טוב ומבריק יותר), אבל ביקשה להדגיש כי הוא לא נותן פתרון למכורות כבדות לפנפונים.

 

 

2. טיפות סיליקון של נטורל פורמולה, 52 שקל

האריזה הפשוטה והארכאית מסתירה בתוכה מוצר לא רע בכלל. טיפות הסיליקון לשיקום מהיר נמרחו על קצוות שרופים שטרם התפנה להם זמן ספרים ומיד הם נראו רכים ונעימים יותר. לא מדובר בפתרון קבוע, אבל בלחץ הזמן של הבוקר הן נותנות מענה ראוי.

 

 

3. טיפות סיליקון של Chic. מחיר: 30 שקל

טיפות השמן שנועדו לסייע להגנה ולהזנת השיער מפגעי צבע, סלסול או טיפול כימי, וכן לעיצוב של שיער יבש ומרדני. הטיפות מעניקות קצת ברק עדין והן לא מקשות את השיער, אלא באמת עוזרות לשמור על הפריזורה למשך כמה שעות. אומנם אחר כך צריך לתחזק שוב, אבל יחסית למחיר מדובר במוצר לא רע בכלל.

 

תגובות (0)
הוסף תגובה