איך להתאפר עם משקפיים

שלום, קוראים לי יעל ואני משקפופרית. הנה, הוצאתי את זה! "אבו ארבע", "קסוקרית", "חנונית", "תולעת ספרים" – אלה רק חלק מהכינויים שזכיתי לשמוע מהרגע שנאלצתי להרכיב משקפיים. זה היה בתחילת כיתה א', בגיל בו ילדים מתענגים על תרגול הרשעות שלהם, והעלבון מה"מחמאות" הללו ילווה אותי כל ימי חיי.
 
עוד באון לייף:
 
 
זה כל כך רדף אותי, שברגע שהרשו לי רפואית לשים עדשות מגע, אף אחד כבר לא זכה לראות אותי יותר עם ה"קביים" הללו בפרהסיה. עד היום, כשאני כבר אמא בעצמי, אני נמנעת כמעט לחלוטין מללכת עם משקפיים בציבור. ולא שלא טרחתי להשקיע בזוג יפה ומעוצב, וזה לא שלא החמיאו לי על כמה "סקסי" זה נראה עלי (מי אמר "ספרניות לוהטות 8" ולא קיבל?); פשוט ברגע שהזכרון הזה נצרב לי בתודעה כמשהו פוגעני, יוצא דופן ומכוער, היה לי קשה להשתחרר ממנו, וזה ככל הנראה ישאר ככה לדראון עולם. 
על אחרים זה יכול להראות בעיני סופר-מגניב ומחמיא, עלי – קצת פחות.
 
אז כחלק מהתיקון שאני עושה לעצמי בשחרור מ"טראומות" עבר, החלטתי לצאת מהארון המשקפופרי ולהרוג שתי ציפורים במכה: גם סשן פסיכולוגי לעצמי וגם מענה לשאלה פופולארית במיוחד שאני שומעת המון מלקוחות שלי: "איך אני מתאפרת עם משקפיים?"
 
אז נכון, איפור עם משקפיים הוא קצת טריקי, אבל הוא לא חייב להיות בלתי אפשרי ברגע שיודעים מה להדגיש ואיך. בראש ובראשונה, רצוי להתייחס אל המשקפיים כאל סוג של אביזר אופנתי שמוסיף להופעה החיצונית, ממש כמו תכשיט. גם אם אתן כמוני, מאלה שמרכיבות את המשקפיים רק בבית, זה לא תירוץ להסתובב בדלת אמותיכן עם מסגרת מרופטת המחוזקת בסלוטייפ במקום בורג. היום ניתן להשיג מסגרות אפנתיות מבלי לחתום על משכנתא, גם אם זה רק עבור השעות שאתן בבית, קוראות ספר בטרנינג. השקיעו בבחירת מסגרת כייפית, כמו שאתן משקיעות בבחירת בגד. התאימו אותה לאופייכן, לסגנון החיים שלכן וכמובן – למבנה הפנים.
 
אחרי שעברנו את המשוכה הזו ובחרנו מסגרת שאנחנו אוהבות, הגיע הזמן להבין אילו אופציות איפור אפשריות יש לנו איתה: ובכן, הבחירה אינה שונה מכל בחירה איפורית אחרת. ראשית, צריך לקבוע מה הייתן רוצות להדגיש: האם נקודת החוזקה בפנים שלכן היא העיניים היפות שמאחורי העדשות? או אולי דווקא השפתיים הבשרניות? ואולי "גם וגם"? או שאולי בכלל שווה לנסות את מראה העור השזוף והחי ולתת למסגרת להתמזג בפנים?
 
החלטתי לפשט עבורכן את העניין ולהציע לכן ארבע "הצעות הגשה" ישימות לכל יד, מיומנת כמתחילה, בליוויית טיפים קטנים שיכולים להקל עליכן את המלאכה.
רק הבהרה קטנה: כותבת פוסט זה איננה צלמת ולא מתיימרת להיות כזו. תמונות הסלפיז הללו נעשו אמנם ביד אוהבת, אם כי לא מיומנת.
הנתחילה?
 
 
דרגת קושי קלה: הדגשת שפתיים בלבד
 
 
 
זוהי למעשה האופציה שקל ביותר ליישם. מכירות את דורית בר-אור? אז כזה! האפשרות הזו הולכת נהדר עם מסגרת דומיננטית ו/או צבעונית במיוחד והלוק המתקבל נראה "עשוי", על אף שההשקעה איננה גדולה.
 
הבסיס לפנים אינו שונה מרוטינת המייקאפ/קונסילר היומיומית שלכן. מראה העיניים אמור להיות "עירום" בתחושה, אבל כדאי ורצוי שיכיל בתוכו ריסים משוחים במסקרה כלשהי (אפילו מהזן העדין שיוצר מסגור קליל לעין) וגבות מוברשות ומסורקות היטב.
 
בלחיים כדאי ליצור הצללות בגוונים הרמוניים, טבעיים ולא צבעוניים, על מנת שלא יתנגשו עם מסגרת המשקפיים וגוון השפתון העז שאתן עומדות להניח.
 
בגזרת השפתיים אפשר ממש להשתולל – במיוחד בתקופת החורף, בה גוונים עזים מתקבלים יפה יותר על עור שאינו שזוף. לאימפקט צבעוני ונועז במיוחד ניתן להתאים את גוון השפתון כתת גוון כלשהו ממסגרת המשקפיים, רק לא לשכוח שבגוונים עזים וחזקים רצוי להקפיד על תיחום מדוקדק של השפתיים ליצירת מראה נקי.
 
המוצרים בהם השתמשתי:
מסקרה שחורה, שפתון עמיד מספר 10
 
 
 
דרגת קושי קלה-בינונית: מראה פין-אפ עם טוויסט
 
 
משהו שעם טיפ-טיפה תרגול ויד יציבה, כל אחת תצליח להשיג. המראה הזה אינו שונה בהרבה מהמראה הראשון, רק שהפעם העיניים הן אלו שמודגשות.  
 
מראה העור כרוטינה הרגילה ואז את העיניים מדגישים באייליינר חתולי. אתן יכולות לבחור במראה השחור הקלאסי, או להגדיל ראש ולנסות אפילו גוונים אחרים, כטוב ליבכן בהתפרעות. עם אייליינר כזה, הריסים חייבים להיות מודגשים במסקרה מעבה ודרמטית. טיפ קטן: אם רעיון האייליינר הצבעוני חריג מדי עבורכן, נסו מסקרה צבעונית בגוונים שונים. הטרנד הזה עושה קאמבק מסחרר בשנה האחרונה וניתן למצוא כזו כמעט בכל חברת איפור.
 
את לוק הפין-אפ המודרני הזה אתן יכולות לחתום בשפתון אדום, שזו האופציה הקלאסית, או לחילופין, לנסות כל גוון עז אחר העולה על דעתכן. פוקסיה, כתום וסגול יכולים להיות אופציות עסיסיות במיוחד, כל זמן שאינן מתנגשות עם מסגרת המשקפיים שלכן.
 
המוצרים בהם השתמשתי:
מסקרה שחורה, אייליינר שחור, צללית מספר 410, שפתון עמיד מספר 9
 
 
 
דרגת קושי בינונית: מראה עיניים מעושן
 
 
ראשית- הבהרה למתקשות: מראה איפור מעושן מתייחס לשיטת ההנחה והטשטוש של האיפור, לא בהכרח לגוונים בהם אתן משתמשות. דוגמאות לאיך ניתן להשיג לוק כזה תוכלו לקרוא בטור שלי כאן, והסבר מעשי של ממש, שלב אחרי שלב, פה.
 
ועכשיו למראה: העור מאופר כמקודם. ההצללות הן טבעיות ולא צבעוניות, על מנת שלא להעמיס על הלוק השלם. בחורף ניתן ליצור מראה מעושן בגוונים מעושנים, כמו סגול חציל, ירוק בקבוק, אפור מעושן וכדומה. אלה גוונים שנראים נהדר גם בתאורת היום המעוננת. אל תשכחו למסגר את העיניים במסקרה משמעותית ולסרק את הגבות היטב, על מנת לתת למראה הידוק מקצועי.  
 
בנוסף, זכרו שאם אתן בוחרות להדגיש את מראה העיניים מאחורי העדשות, אל תפחדו להעז בכמויות האיפור, בדרמתיות ואפילו בגוונים לא סטנדרטיים. לעדשות המשקפיים יש נטיה ל"מחוק" צבעים ולשמש כחייץ – סוג של פילטר אם תרצו – שמוריד מדרמטיות המראה. לא תמיד מה שנראה לכן ללא המשקפיים עז, בולט וחזק, יתקבל כך אחרי שתרכיבו את המשקפיים.
 
אל תשכחו לטפל גם בשפתיים. נכון שעם לוק כזה, מרבית הנשים מעדיפות שפתיים במראה מתון, אבל מתון איננו עירום לחלוטין. גלוס עדין, שפתון טבעי או אפילו ליפבאלם עם תמצית גוון יתנו לשפתיים טקסטורה נעימה יותר לעין וישלימו את המראה כולו בהרמוניה.
 
המוצרים בהם השתמשתי:
מסקרה שחורה, עפרון עיניים עמיד שחור, צללית מספר 411
 
 
 
דרגת קושי-בינונית עד קשה: דרמה קווין
 
 
המראה הזה מיועד בעבור אלו שאינן מפחדות להעז. אל תעמיסו יותר מדי מייקאפ ופודרה, אחרת הפנים שלכן יראו כמו מסיכה. המטרה היא להראות אופנתית וטרנדית – לא ארכאית. בחרו במייקאפ קליל ועשיר בלחות, כזה שייתן לעור גימור חי ולא מאט. בחורף, גם נשים בעלות עור שמן סובלות קצת מיובש בפנים, כך שניתן לדלג על הפודרה ולתת לשומן הטבעי קצת להראות. קונסילר מתחת לעיניים הינו משמעותי בכל מצב ואם אתן זקוקות גם לכיסוי נקודתי, עשו זאת, אבל במשורה.
את העיניים ניתן להדגיש במראה מעושן לבחירתכן, כמו בלוק הקודם, ואליו ניתן לצוות גם שפתון משמעותי. ה-סוד להימנעות ממראה "בוזו הליצן", הוא ליצור לוק שהוא מונוכרומטי גם בעיניים וגם בשפתיים, או לכל הפחות כזה המשתמש בגוונים הרמוניים: עיניים מעושנות בגווני סגול-אפרפר ילכו נפלא עם שפתיים בגוון בורדו יין ואילו כאלו בגווני ברונזה יתאימו לשפתון אדום
קלאסי ונקי.
 
המוצרים בהם השתמשתי:
מסקרה שחורה, צללית 409, שפתון עמיד מספר 7, סומק מספר 1
 
 
לסיכום, כמה טיפים כלליים:
* כשאתן מסיימות, תמיד כדאי לצלם את עצמכן (כן,כן, סלפי), אפילו בסלולרי. התמונה, גם אם לא באיכות שיא, תתן לכן מושג כלשהו לגבי איך נראה האיפור בעיני המתבונן מהצד, תעזור לכן לעבוד על סימטריה ואי דיוקים ובכלל תעזור לכן לגבש דעה יותר אובייקטיבית לגבי מה מתאים לכן יותר ומה פחות.
* אל תוותרו לעולם על שני מוצרים: קונסילר ומסקרה. הקונסילר יעזור לכם לגרש הצללות מתחת לעיניים שעלולות להיות מודגשות ביתר שאת על ידי צל המסגרת, והמסקרה תיתן לעין מראה פתוח יותר, גם דרך העדשות.
* אל תפחדו להתנסות – בגוונים, בטקסטורות ובגימורים. זכרו, זהו רק איפור. במחי מגבון אחד, כל טעות יכולה להימחק והניסיון, גם אם לא צלח, מעשיר את המיומנויות שלכן.
מקווה שבפוסט הזה תרם לכן ולו במעט, וגם העלה על פניכן חיוך למראה הפרצופים ההזויים שהחלטתי לעטות על עצמי בחלק מהתמונות.
 
לחיי הממושקפות עלי אדמות, באשר הן!
 
 
 

מזמינה אתכם להגיב ולשאול כל מה שעולה על דעתם, כאן או בעמוד המקצועי שלי.

***הכותבת היא מאפרת מקצועית. 

*** כל מוצרי האיפור והמשקפיים בכתבה הם של לייף. 

תגובות (0)
הוסף תגובה