הטעויות שאנחנו עושים בניקוי הפנים

רחיצת פנים נראית כמו פעולה פשוטה שאנחנו עושות באופן אוטומטי, אבל מסתבר שגם לה יש את עשרת הדיברות שלה, הכוללות לא מעט כללי עשי ואל תעשי. מי שעוברת על הדיברות האלו, מסכנת את עצמה בלא מעט בעיות בעור הפנים, כמו חצ'קונים, אדמומיות ויובש. אכן, מדובר במחשבה די מפחידה, לכן החלטנו לבדוק אחת ולתמיד איך להימנע מטעויות נפוצות בניקיון עור הפנים.

עוד באון לייף:

"ניקוי פנים זה אל"ף בית", טוענת רונית גילר, מנהלת קוסמטיקה בסניף סופר-פארם

דיזינגוף סנטר, תל אביב. "כשהעור נקי האיפור נמרח טוב יותר והעור נראה בריא וקורן יותר". גילר מדגישה כי "ניקוי פנים תלוי בכמה דברים: אם הלקוחה מתאפרת בכבדות פחות מומלץ להסיר איפור עם מגבון, או אם היא משתמשת במסקרה עמידה אז היא צריכה מסיר איפור ייעודי להסרת איפור עיניים".

הטעות הכי נפוצה של נשים, לטענתה של גילר, היא שהסבון שהן מסתבנות איתו לגוף משמש להן גם את הפנים. בנוסף היא מבקשת להזכיר את החשיבות שיש למי הפנים: "התפקיד של ניקוי הפנים, מעבר להסרת האיפור, זה פתיחת נקבוביות והסרת לכלוך שיכול לנבוע מזיהום אויר ולאו דווקא איפור. נשים רבות מדלגות על שלב מי הפנים וחבל, שכן הוא מכווץ חזרה את הנקבוביות ומרכך את העור. מה גם שהמים בארץ הם קשים, כך שהוא גם מסיר את הלכלוך שיש לנו במים ואז, כשהעור מקבל את קרם הלחות, הוא נספג הרבה יותר. אני תמיד אומרת שלמרוח קרם פנים בלי לנקות את הפנים זה כמו לשים בושם בלי להתקלח".

גילר מוסיפה ומסבירה שישנם סוגים שונים של שטיפות פנים: "יש ניקוי שבועי של מסכות, שהוא לא במקום ללכת לקוסמטיקאית אלא בנוסף, ויש ניקוי גרגרים המתאים לסוג עור רגיש עד שמן ומזרז את חילוף התאים ומסיר את השומן והלכלוך. זה מתאים לתחזוקה נוספת של פעם בשבוע". עוד ממליצה גילר על המכשיר החדש של לייף, הפייס קלינסר, שמנקה את העור בצורה יסודית יותר, ממש כמו שימוש במברשת שיניים חשמלית. "אפשר להשתמש בו מידי יום, או כמה פעמים בשבוע, והוא מומלץ לנשים בכל הגילאים, בפרט לנשים הסובלות מאקנה. אחרי השימוש שוטפים את הפנים עם מים, אחרי זה עם מרעננים של מי פנים ואז מורחים קרם פנים או סרום, כל אחת בהתאם לשגרה שלה".

צילום: Shutterstock

על מנת שהניקוי יהיה אפקטיבי, ישנן עוד מספר טעויות שכדאי להימנע מהן:

בחירה במוצר לא נכון

תחליב הרחצה צריך להיות מסוגל להסיר לכלוך ואיפור, אבל במקביל לא להסיר יותר מידי מהשמנים הטבעיים והתאים הבריאים של עור הפנים שלנו. מצאי אחד שעושה את העבודה כמו שצריך ולא עדין מידי, כך שאת לא צריכה לשפשף אותו בחוזקה על עור פנייך, ומצד שני כזה אינו קשיח מידי וגורם לעור שלך להאדים.

שימוש מוגזם

לרובנו, שטיפת הפנים פעם או פעמיים ביום עושה נפלאות לעור הפנים, אבל שימוש מוגזם יכול לגרום לעור רגיש ומשם להוביל אותנו לייצור עודף של שמנים. אם את לא משתמשת במייקאפ או בקרם הגנה, ואת אינך מזיעה הרבה במהלך היום, עדיף שתוותרי על התחליב בלילה ותשטפי את הפנים עם מים פושרים. לתת מדי פעם מנוחה לעור מתכשירים זה דבר בריא.

שימוש בטמפרטורת מים לא נכונה

רובנו מאמינים שרחיצת הפנים במים חמים תפתח את הנקבוביות ואילו רחיצה במים קרים תסגור אותם. המציאות היא שלנקבוביות אין שרירים שפותחים וסוגרים אותן. בעוד מים חמים מרגישים נעימים יותר על עור הפנים, הם עלולים לגרום ליובש כתוצאה משיבוש השמנים הטבעיים שמגנים על עור הפנים. לכן מים פושרים הם הדבר הטוב ביותר לניקוי הפנים בצורה יעילה.

שימוש מוגזם בפילינג

פילינג זו אחלה פעולה כדי להילחם בתאי עור מתים, אבל הכל תלוי בשימוש מתון. תרגיעו עם השימוש בסוגי פילינג מגורענים והמירו אותם בפילינג עם סוכר וחומצות פירות. בנוסף, השתמשו בהם פעמיים או שלוש בשבוע גג, ומרחו אותם עם האצבעות שלכם במקום במטלית, על מנת למנוע משיכה של העור.

רחיצה לא מספיק טובה

דילוג על שטיפת הפנים יכול להוביל ללא מעט שאריות לכלוך, שיכולות לחסום נקבוביות ולייבש את העור. שטפו כמו שצריך את עור הפנים, גם כשאתן ממהרות בבוקר, או מתות מעייפות בלילה. אזור הלסת, קו השיער והאף שלכן הם אזורים שנוטים לשכוח, אז עשו לעצמכן וגם להם טובה ותראו להם קצת אהבה.

שימוש בחומרים שמפריעים לעור

הימנעו משימוש במוצרים שמכילים בושם, כלור וחומרים משמרים סינטטיים. נסו להימנע מתכשירים שמכילים "Sodium lauryl sulfate", שנוטה לעורר אלרגיות וגירויים שונים בעור. תמיד קראו את רשימת הרכיבים לפני השימוש.

צילום: Shutterstock

שפשוף עם המגבת

במקום לשפשף בעקשנות את עור הפנים, תופפו עליו קלות. שפשוף העור יכול לגורם להרגשה טובה יותר, אבל הוא מזיק וקורע את העור. כמו כן, אל תשתמשו בכל מגבת שנמצאת לידכם, אתם הרי לא רוצים להעביר חיידקים או לקבל חיידקים ממי שנגע בה קודם. יעדו מגבת משלכם, שתהיה עדינה ונעימה לעור הפנים.

המתנה עד מריחת קרם הלחות

כדי למקסם את היעילות של הספיגה ולנעול את הלחות פנימה, מרחו קרם לחות מיד אחרי ניקוי הפנים, בעוד העור עודנו לח. אותו דבר תקף לסרומים ולמוצרי טיפול פנים אחרים. אם תחכו עד שהעור יתייבש, זה יקשה על הרכיבים הפעילים לחדור ויגרום לעור שלכם להרגיש שמנוני.

בזבוז הון תועפות

לא צריך להוציא סכומי עתק על סבוני פנים. חפשו משהו פשוט עם רכיבים טבעיים וחסכו את הכסף הגדול למוצרים שנשארים זמן רב יותר על עור הפנים ומציעים הטבות לאורך זמן, כמו סרום וקרם לחות.

פחד משמנים

במשך זמן רב, שמנים נחשבו לגורם מספר אחד לחסימת נקבוביות, אבל הדעה החלה להשתנות עם הזמן. "לניקוי פנים אפשר להשתמש בשמנים הידרופילים שמיועדים לכל סוגי העור", אומרת גילר, "כמו אלו של ד"ר פישר ודרמו לוריאל. כשהם באים במגע עם מים הם נמסים ואינו דביקים, והם מרגיעים את העור ולא מגרים אותו. כשמקציפים אותם עם קצת מים הם לא מעניקים תחושה של שמן או סבון, אלא של תחליב. בנוסף, אפר להשתמש בשמנים, כמו אלו של קלרין, שמותאמים לפי סוגי הפנים ומזינים את העור על בסיס צמחים עם שילוב ארומתרפי, כך שכל החושים משתתפים. מחממים אותם בין כפות הידיים, מריחים ואז מניחים אותם בתפיחה על הפנים ומעליהם שמים כרגיל את הקרם לחות. גם יש הרבה סרומים על בסיס שמן שבחורף נעים להשתמש בהם. אמנם הם עשויים שמן, אבל הם מגיעים עם אמולסיה ומרכיבים קלים שנספגים טוב ולא משאירים שכבת שומן על הפנים. למעט עור שמן, שזה לא מומלץ לו, סרום על בסיס של שמן יכול להתקבל בברכה על כל עור".