למה חשוב לשלב דגים בתפריט?

התזונה היומית שלנו בבית כמעט ולא כוללת בשר. אני לא מאמינה בבשר מבחינה בריאותית, לא אוהבת להתעסק אתו ומעדיפה דגים על בשר בכל יום נתון. להכין דגים זה ממש לא בעיה! הבעיה הגדולה ביותר בהכנה של מנה עם דגים – זה לקנות אותם. דגים קפואים הם לא כזו אטרקציה (תהליך ההפשרה מייגע, אי אפשר להיות ספונטניים, המרקם הוא לא אותו מרקם ואין מה לעשות- עוד לא מצאתי פילה דניס או פילה לברק קפוא). ובאופן טבעי, אני מעדיפה דג טרי וזה לא כזה נגיש.

 

דגים הם מקור מצוין לחלבון, אמנם מן החי אבל גם הוא קל יותר לעיכול. עוד יתרון מובהק שיש בדגים זה אומגה 3. לא בכל סוגי הדגים יש אומגה 3, אלא באלה שמגיעים מהים ולא כאלה שגדלים מבריכות. סרדינים, סלמון, מקרל, טונה, מוסר – אלה דגים שבאים מהים. דגים שגדלים בבריכות מכילים חלבון אבל רוב הסיכויים שהם לא מכילים אומגה 3.

 

מיומנה של אישה מודרנית

זו מיטל – תל אביבית במרוץ נגד החיים. לומדת, עובדת ומבלה כשאפשר. היכנסו לגלות כיצד היא מצליחה לתמרן בין אילוצי היום יום ולשמור על איזון

 

לעומת היתרונות של דגי ים, אשר שוחים להם בים הפתוח, החיסרון הגדול הוא שהם חשופים לזיהום של מי הים (בעיקר מתכות כבדות וכספית). הפתרון הוא לבחור דגי ים יותר קטנים. כלומר, מבחינת ערכים תזונתיים דג טונה פחות מומלץ (דג גדול שחי 5 שנים בים מזוהם עד שדגים אותו) ועדיף סרדינים. אם כבר בסרדינים עסקינן, הם מכילים כמות גבוהה של סידן כיוון שהם נאכלים עם העצמות שלהם.

 

למזלי הטוב, מצאתי מוכר דגים שממוקם ממש ליד הירקן שלי (להרוויח שניים בעצירה אחת) אז ברגע שעברנו את המכשול הזה להכין דגים זה ממש בקטנה. אז אתמול באיסוף הילדים חזרה מהמסגרות, עצרנו אצל הירקן ומוכר הדגים והכנתי להם ארוחה של פילה דניס על המחבת בצ'יק-צ'ק-צ'וק לצד קלח תירס וירקות טריים.

 

 

ילדים אמנם אוהבים תירס, אבל בואו נודה על האמת, תירס זה לא הדבר הכי מזין, אבל הוא אופציה טובה אם כבר מחפשים משהו שילדים אוהבים לצד מנת החלבון שלהם. אם אני צריכה לבחור, תירס הוא לא רק אוכל- הוא חוויה. הוא טבעי, לא משומר ולמרות שאנשים חושבים שאין בו ערכים תזונתיים, למעט קלוריות, יש לו כמות יפה של סיבים, בטא-קרוטן (פרו ויטמין A). אפשר לבשל, לאדות ולאפות תירס. אם מבשלים במים תירס טרי בעונה הנכונה – לרוב אין צורך לבשל יותר מעשר דקות והגרגירים יתפצפצו בפה. אם זו לא עונת התירס ובכל זאת בא לכם לתת לילדים – אני תמיד מעדיפה את הקפוא על פני המשומר.

 

לגבי הירקות הטריים, הכי פופולרי זה לשים בצלחת של הילדים עגבניות ומלפפונים, אבל יש עוד כמה ירקות שילדים מסתדרים איתם לא רע: פלפלים למיניהם, קולורבי, אפונה בתרמילים, כרוב, חסה – בקיצור נסו לגוון ותראו לאיזה ירקות נוספים הילד מתחבר.

 

מתכון לפילה דניס:

בצלחת שטוחה שמים 4 כפות של קמח מלא, כף של פפריקה מתוקה, חצי כפית כמון וקצת מלח- מערבבת היטב, מצפה משני הצדדים את פילה הדניס

מחממת שמן קוקוס או קנולה על מחבת

מטגנת את הדג – קודם כל על הצד של העור ואח"כ בצד השני עד שהוא מוכן (תלוי בעובי הדג- סה"כ 6-8 דקות)

 

ארוחת ערב מוצלחת, או כמו שהבת שלי אמרה "אמא, אני עפה על הדג הזה"!

 

צילום: shutterstock

תגובות (0)
הוסף תגובה