למה דיאטה אחת לא מספיקה?

מחקר בריטי חדש של חברת תוספי המזון Forza Supplements, מצא שבעוד נשים נהנות במיטה עם 8 גברים שונים במהלך חייהן, הן עושות פי שתיים יותר דיאטות, שבמהלכן הן יורדות בסך הכול כ-31.7 קילו. על פי תוצאות המחקר, הדיאטה הממוצעת נמשכת חודש אחד בלבד ונשים בדרך כלל מורידות במהלכה בין 2-3 קילו. עם זאת, יותר מרבע מהנשים (27%) הודו שהן מתייאשות מהדיאטה כבר אחרי שבוע, והרוב מוותרות בגלל חוסר כוח רצון, כמו גם שעמום או מעידה בארוחת ערב מפנקת עם חברים.

עוד באון לייף:

הסיבה הנפוצה ביותר לפצוח בדיאטה לא ממש מפתיעה: חוסר שביעות רצון עם המבנה של הגוף. 27% מהמשתתפות במחקר אמרו שהן בחרו לעשות דיאטה בניסיון להרגיש סקסיות יותר ו-19% אמרו שהתמריץ היה להיראות טוב בחופשת הקיץ. אחוז אחד בלבד עשו דיאטה כדי לרצות בן זוג. כמעט כל הנשים (92%) דיווחו כי הן יורדות מעט במשקל בזמן דיאטה, גם אם מדובר במספרים קטנים מאוד. 85% אמרו שהן ממשיכות לספור קלוריות אפילו אחרי הירידה הגדולה, ו-79% פצחו ביותר דיאטות ככל שהתבגרו. עם זאת, נשים לרוב מתחילות לעשות דיאטה ראשונה כבר בגיל 17, כשהן מפסיקות לגדול ומעלות משקל. האישה הממוצעת עושה לפחות 4 דיאטות בשנות ה-20 לחייה, עוד 5 פעמים בגילאי השלושים לחייה ו-6 פעמים נוספות בשנות ה-40 לחייה.

איך יוצאים מהמעגל?

"אנחנו יורדות שני קילו לכל גבר", מתבדחת אסנת בוברוב, דיאטנית קלינית של סופר-פארם, שפועלת בשיטת CBT וגם תרגמה את הספר "שיטת ההרפיה של ד"ר בק". לדעתה, הסיבה שבגללה אנחנו מתקשות לרדת במשקל ולשמור על הירידה היא חשיבה לא נכונה. "בעוד שאנחנו מתרכזות באיך לרדת במשקל ולשנות את צורת הגוף שלנו, אנחנו לא מתרכזות בלחשוב כמו בן אדם רזה. אנחנו צריכות לחשוב ולהבין איך בן אדם רזה מתמודד עם פיתויים שכל הזמן נמצאים מולנו, דברים מלוחים, מתוקים, דברים זולים".

אז איך עושים את זה כמו שצריך? בוברוב ממליצה לאמץ מספר טיפים שתמיד עובדים:

  • להפסיק לחשוב בשחור או לבן: "אם מישהי אומרת שכיוון שאכלה קרואסון בבוקר ליד הקפה היא תתחיל מחר מחדש כי הלך לה כל היום, היא טועה – יש ליום עוד המון שעות".

  • צריך להציב מטרות ריאליות. "אם אני מעוניינת להוריד מספר קילוגרמים, אני צריכה לעשות רישום ולקבוע מטרות של משקל יעד, וכן לכתוב מה אני מוכנה לעשות כדי להגיע למטרה. כולנו עמוסות ואין לנו רגע לנשום, אבל דיאטה זה דבר שדורש זמן".

 

  • "צריך להפוך את תהליך הירידה במשקל לכמה שיותר פשוט. לכן צריך להתחיל את המהלך עם ארגון של הסביבה בצורה אחרת. אם אני מגלה שיש לי במקרר עגבניות שנרקבו, סימן שהנגישות שלי אל הדברים שאני אמורה לאכול לא טובה, ולכן צריך לסדר את המקרר מחדש. ירקות בחלק התחתון זה לא עובד, כי הם צריכים להיות מול העיניים כשאני פותחת את המקרר. צריך להחליט החלטות שהופכות את השילוב של ירקות, פירות ומים להרבה יותר נגישים, וזה דורש חשיבה ושינוי ארגוני והחלפת סדרי העדיפות".

 

  •  להפוך את הכושר למובן מאליו. "אני לא כל יום שואלת האם אשלם חשבונות או אצחצח שיניים, כי יש דברים שהם מובנים מעליהם. באותה מידה אני צריכה להגיע לתובנה שאין שאלה וצריך לעשות פעילות גופנית, צריך לשתות יותר מים ולאכול יותר ירקות או פירות".

 

  • "יש אנשים שכדי לקעקע את המחויבות בתהליך שינוי הרגלי האכילה נוהגים לעשות מחויבות שקשורה בדברים חיצוניים, זה יכול להיות מחויבות לקבוצות או אנשים וזה יכול להיות התחייבות לעזרים, כמו סיבים וצמחי התועלת דוגמת קונג'ק ופסיליום (שיש במוצר פסיליום דיאט פור לייף), שמטרתם להשרות שובע למשך זמן ארוך".

  • "אחרי שהקדשנו פרק זמן לתהליך דיאטה והגענו למשקל מטרה, אנחנו צריכות לקבוע לעצמנו טווח של שני קילוגרם פחות או יותר, שאם העלינו אותם נצטרך לחשוב איזו דרך תעזור לנו לחזור לתלם".