צמחי התבלין שמגנים על העיניים

העיניים שלנו חשופות לגירויים רבים וסכנות: החל מחשיפה ממושכת לשמש שעלולה להזיק להם ועד צפייה ממושכת במסכי המחשב והטלפונים החכמים, שגורמים ליובש ותחושת גירוי. מסתבר שמה שאנחנו מכניסים לפה משפיע לא רק על כל מערכות הגוף, אלא גם על העיניים. הנה כמה המלצות לצמחי תבלין שמסייעים בשמירה על האיברים החשובים האלה:

  

קרטנואידים – פיגמנטים נוגדי חמצון המצויים בירקות ובפירות כתומים, צהובים ואדומיםונוכחותם בעיניים מסיעת לעין לשמור על עצמה בזמן חשיפה לאור.

תזונה טרייה של דלעת במרק כולל הזרעים שלה, גזר טרי, תירס בייבי טרי, גמבה צהובה טרייה, שורש כורכום (שניתן לאכול טרי או להוסיף לבישול), מנגו או אננס טריים-  מסייעים להשלמת הרכיבים החשובים הללו שנקראים קרטנואידים וחיוניים לראיה תקינה ומניעת מחלות עיניים. 

 

כלורופילים  מצויים לרוב בעלים ירוקים. אכילתם בשילוב ירקות הכתומים והצהובים יעשו לראייה שלנו מה שהם עושים לצמח – קליטה של ספקטרום רחב יותר של גלי אור ושיפור הראייה. 

 

פנולים – משפחה של רכיבים פעילים בצמחים שמוכרת בריח ובטעם שהיא יוצרת כשאנחנו מתבלים וחולטים צמחים ארומטיים כמו אזוב מרווה ועוד. הפנולים הם חלק מנוזל העין ושומרים על תקינות הראייה, שימוש רצוף שלהם בתזונה יסייע אף הוא לשמירה על תקינות הראייה ובריאות העין. 

להשתמש בתבלינים שהם עשבי תיבול כמו אורגנו ,קורנית ,רוזמרין ואזוב. מומלץ גם לעשות חליטות לצמחים

כמו לואיזה ,לימונית, נענע, מרווה, זוטא וכו'.

 

אנטוציאננים ואנטוציאנידים  פיגמנטים אדומים כחולים ושחורים שנמצאים בפירות יער 

הם נמצאים בעיניים ומגינים עליה מנזקי קרינה כפי שהם עושים לפירות שמייצרים  אותם לקראת הבשלה 

רצוי לצרוך על בסיס קבוע פירות כמו אוכמניות ,דובדבנים, פטל ,אוסנה, גוגי בריי ודומדמניות. אם אין בנמצא פירות טריים ניתן להשתמש ביבשים או בקפואים. 

 

הזרמת דם לרשתית – הזרמת דם לרשתית מאפשרת להניע לכיוון העין את תאי הדם הלבנים שיעזרו לה להתמודד עם זיהומים כחלק מהמאמץ הכללי של מערכת החיסון להגן על העין. ישנם צמחים שיסיעו להזרמת דם לרשתית:

עלי גינקו בילובה- עושים זאת היטב אך יש להם תופעות לוואי ולכן כדאי להשתמש בהם רק בייעוץ רופא.

ניבטי ועלי אספסת- פתרון פשוט כתוספת לסלט.

 

טיפול ביובש בעין  בעיה שכיחה שמציקה לאנשים רבים. מומלץ לאכול צמחים המכילים ריר כמו חלמית וחוטמית ,זרעי פשתה שיש בהם חומצות שומן חיוניות בלתי רוויות  וויטמינים ומינרלים הנמצאים בכמות  גדולה בעיקר וויטמיני Bשנמצאים בזרעי קצח. כל אילו ישפרו מאוד את יכולת העין לייצר ולשמור על נוזל הדמעות/

 

צילום: shutterstock

 

לאתר חוות דרך התבלינים

תגובות (0)
הוסף תגובה