המוזיקאית שלא ידעה לקרוא תווים

עד גיל 38 עסקה הדרה לוין בקולנוע. היא עשתה סרטים ופרומואים ובמקביל כתבה טורי דעה. "אבל פתאום קם חלום", היא מספרת, "ובשנייה שהפציע החלום, בשנייה שרציתי לנגן ולשיר ולכתוב שירים, קמתי ועשיתי שירים. ניגנתי והופעתי כמעט באותו יום, ומאז השתנו חיי והפכתי למוזיקאית מן המניין. קצת אאוט סיידרית, אבל עדיין מן המניין", כך היא מספרת לאפרת אצ'רקן, מאפרת לייף שמכינה אותה לקראת הופעה. 

 

 

 

 

הדרה מספרת כי בתקופה שבה החליטה ללכת על החלום, לפני 12 שנה, היא לא כל כך ידעה לנגן ולא כל כך ידעה לשיר "ובעצם לא ידעתי מה אני עושה. גם לא כל כך ידעתי שזה מה שאני הולכת לעשות מעכשיו, הולכת לכתוב שירים ולהוציא אלבומים, אבל הלכתי אחרי צו לבי המאוד פשוט, המאוד מידי, בלי להסתכל ימינה או שמאלה".

 

כפי שאפשר לתאר, ההתחלה ממש לא היתה קלה ולא רק בגלל חוסר הניסיון. הדרה קיבלה לא מעט תגובות קשות מהסביבה ומהקרובים אליה. "אף אחד לא האמין בי. למעשה, פגשתי רבים שלא האמינו בי מהבחינה הזו. לך תסביר למישהו כשיש לך חלום כל כך אבסטרקטי איך נראה החלום. לך תסביר שיר כשאתה לא יודע לנגן, לא יודע לשיר, לא יודע תווים. איש הרי לא יבין זאת. אז קודם כל אתה מרגיש מאוד עילג וחסר שפה כדי להעביר את הרצון".

 

מאז היא הוציאה 12 אלבומים, כשהאלבום ה-13 שלה אמור לצאת בקרוב יחד עם ספר הביכורים שלה, שזכה לאחרונה בפרס סמית ליצירת פרוזה ראשונה. זה לא הפרס היחידי שהדרה גרפה עד כה. בין השאר היא זכתה בציון לשבח בתחרות הבינלאומית ע"ש ג'ון לנון ב-2003  ובחצי הגמר בתחרות הבינלאומית לשירים של VH1. הפרסים הבינלאומיים הגיעו בעקבות לא מעט הופעות ותשבחות שאספה ברחבי העולם. "הכול קרה מהר. זה היה בראשית עידן האינטרנט, והגיעו אלי מיד מלא פניות להופעות. הראשונה היתה מסקוטלנד, אבל אחר כך הגיעו מאוסטריה ומרומניה. ברומניה הוזמנתי לפסטיבל ג'אז. ואני זוכרת שכשהוזמנתי שאלתי אותם: 'אתם בטוחים שהזמנתם אותי? אתם הקשבתם למוזיקה ואתם חושבים שאני ראויה להשתתף בפסטיבל ג'אז בינלאומי?'' הם אמרו: 'כן. זו המוזיקה'. ואז

ה- BBC World במקרה היו שם, והפכו אותי לחביבת הפסטיבל".

 

אם אתם תוהים מאיפה היה להדרה את האומץ להופיע ברחבי העולם מבלי לצבור קודם קילומטרים של ניסיון, התשובה שלה עשויה להפתיע אתכם: "אני חושבת שזה אפילו לא היה עניין של אומץ. כי זה לא שהייתי צריכה להתגבר על פחד או על חששות, לרגע לא חשבתי או שקלתי. פשוט קמתי ועשיתי".

 

כעת החלום של הדרה דומה לחלומם של הרבה מוזיקאים: להתפרנס מהמוזיקה שלה. "אני רוצה לעשות מיליונים כדי להמשיך לעשות את מה שאני עושה ביתר נוחות. להמשיך לעשות מוזיקה, להמשיך לכתוב".

 

למי שגם נושאת בליבה חלום, מעניקה הדרה עצה מיוחדת: "העצה שלי היא להישמר מעצות. זה אולי נשמע בנאלי, אבל זה לא בנאלי בכלל. צריך להקשיב היטב לתוך תוכי התוך של עצמך. ולהקשיב היטב זה לנקות את כל רעשי הסביבה, זה לנקות את המחקרים שקמים חדשות לבקרים, זה לנקות את העצות מסביב, לנקות את ההצלחות של האחרים ואת המדידה הבלתי פוסקת של האדם מול סביבתו, ומול החברה שבה הוא מודד את עצמו כל הזמן"

תגובות (0)
הוסף תגובה