הפטנטים למטבח שכל הורה חייב להחזיק

 

מיומנה של אישה מודרנית

זו מיטל – תל אביבית במרוץ נגד החיים. לומדת, עובדת ומבלה כשאפשר

היכנסו לגלות כיצד היא מצליחה לתמרן בין אילוצי היום יום ולשמור על איזון

 

 

 

פעם התבקשתי להכין כתבה על ילדים שהם אכלנים בררנים. זו הייתה אחת המשימות שבהן הזדהיתי כמעט לגמרי עם הנושא ועם המרואיינים. כאמא לשני צאצאים צעירים אני מרגישה כמו חברת קייטרינג הפועלת 7\24, לפי הפירוט הבא: בבוקר, לפני הגן, מוגשת לשני הדרדקים ארוחת בוקר (התפריט נע בין קורנפלקס עם חלב דרך פרנץ' טוסט עד לדייסת שיבולת שועל עם דבש וטחינה), ב-14:00 הם כבר מגיעים הביתה ואוכלים ארוחת צהריים (מגוונת ומאוזנת כמובן), הם מנשנשים ארוחה קלה (בדרך כלל פירות או מוזלי) בסביבות 16:00 ובערב… ובכן, ארוחת ערב. וככה יום-יום, בלי יוצא מהכלל, בלי פטורים, בלי שביתות ובלי חופשות (חברת הקייטרינג שלי פועלת גם בשישי-שבת, ואף ביתר שאת). אפילו room service במלון עובד במתכונת מצומצמת יותר…

 

 

 

כל מערך ההסעדה הזה דורש בעיקר ממני, אם המשפחה, היערכות ברמה יום-יומית והכי חשוב – יצירתיות. מדובר בלא פחות מריקוד וירטואוזי עדין ומדויק, שכן יצירתיות-יתר תוביל את המנות המושקעות שעליהן עמלתי הישר לפח. מצד שני, גם לאכול כל יום שניצלים או פסטה בולונז הם לא ירצו (ואני כבר לא מדבר על ההיבט הבריאותי שבעניין). אז למדתי עם הזמן לא רק לתקתק ארוחות במהירות, כי הרי למי יש זמן לעמוד עכשיו שעות במטבח, לגוון את הארוחות והכי חשוב – לשווק אותן נכון. הכל, כבר למדנו, טמון בפרזנטציה. יש אמנם בעולם ילדים שאוכלים כמעט כל מה שיגישו להם, אבל לצערי הם לא גרים איתי תחת אותה קורת גג. לכל אחד יש העדפות שונות וגם פה ושם שריטות. הגברת הצעירה למשל לא מוכנה לגעת במשהו עיסתי או תבשילי וחייבת לראות מולה אוכל מוגדר וברור עם התחלה, אמצע וסוף.

 

אז מה עושים כדי לשווק נכון? הופכים את האוכל למשחק או יותר נכון למגרש משחקים. כן, מה שאתם שומעים, עם אוכל, בניגוד לדעה הפולנית הרווחת, כן משחקים. מה זה אומר בפועל? לקשט וליצור מנות מושקעות שילהיבו את הילדים וירגיעו את ההורים. לשם כך אני נוהגת לעקוב באדיקות אחרי כמה בלוגים מרתקים באינטרנט, למשל הבלוג המדהים של הילית שפר שנקרא "לכל ארוחות". נכון, הילית היא אמנית מוכשרת ויצירותיה מדהימות ומאתגרות, אבל יש הרבה רעיונות יצירתיים פשוטים יחסית ובכלל זה בלוג טוב לקבל ממנו השראה.

 

עוד מקור רעיונות שופע הוא עמוד הפייסבוק "צלחות מחייכות" שמציע המון רעיונות, חלקם מורכבים וחלקם ממש פשוטים. גם בדף הפייסבוק של אתר fidbek אתר הרעיונות של ישראל. יש כמה הצעות מקסימות, למשל שיפודי הבריאות האלו:

 

 

או הדובי החמוד הזה העשוי מאורז ומנמנם לו בנחת מתחת לחביתה כייפית. 

 

 

או הדובים המקסימים האלו: 

 

 

הטריקים שעובדים אצלנו בבית

1. העצה הטובה ביותר היא לשתף את הילדים בקישוט וביצירה. כך יגדלו הסיכויים שהם אכן יאכלו את מה שבישלו, במובן הלא פולני-מריר של הביטוי.

 

2. בעזרת המנגנון האנושי של ניסוי וטעייה תוכלו לגלות תוך זמן קצר מה הילדים שלכם אוהבים. אצלנו למשל יש חולשה לאוכל אסייתי. המאכל האהוב על שני הצאצאים (בני שש ושלוש וחצי להזכירכם) הוא סושי. מצד אחד אני מבסוטה מהקוסמו-פוליטיות של ילדיי, מצד שני סושי זה יקר אש. לעתים אני מתבאסת שלא גידלנו ילדים קצת יותר עממיים. מה רע בפלאפל ב-14 שקל למנה?! בכל מקרה, את החיבה שלהם לאוכל אסייתי תרגמנו למגוון צורות הגשה משובבות לב. השניים אוהבים כל מה שמגולגל כרול, אז אנחנו מגלגלים עבורם בתוך דפי אורז מגוון של פרודוקטים בריאים, כמו אטריות אורז \ שעועית מתובלת בשמן שומשום, אבוקדו, חזה עוף או פיסת סלמון מאודה, מלפפון, פלפל אדום, חביתה ואפילו נבטים. ברגע שכל העסק מגולגל הם נוגסים ברול הווייטנאמי בהנאה צרופה ולא שואלים "מה זה?" 20 פעם בארוחה. אגב, הגלגולים עובדים לפעמים גם עם חביתה או פרוסת גבינה צהובה שלתוכה מלקטים כמה רצועות של ירקות והופ – לפה.

 

3. סתם סנדביץ' זה משעמם, אבל סנדביץ' בצורת פרה זה כבר סיפור אחר לגמרי. בחנויות לכלי בית ובאתרים שונים אפשר למצוא חותכני לחם במגוון צורות, בדרך כלל של חיות. חותכים לילדים את הפרוסה ושלום על ישראל. מה גם, שזה פתרון מעולה לילדים שלא אוהבים את הקשה וממילא צריך להסיר אותו עבורם. תמורת 20 שקל תוכלו להיות הבעלים של אחד החותכנים של LOOK

תמורת 39 שקל תוכלו לרכוש סנדביץ' בצורת דובי 

 

 

4. חביתה מעוצבת זה עוד רעיון גדול. יש רינגים מיוחדים במגוון צורות שמניחים על המחבת ולתוך הרינג יוצקים את הביצה הטרופה. בסוף הטיגון, מתקבלת חביתה מעוצבת בצורת פרצוף, לב, ענן, כוכב ועוד. 

 

 

מי שמעדיף ביצה קשה אבל בצורה לא קונבנציונלית יכול להתאבזר בתבניות בצורות מקסימות.  לנו יש בבית תבנית בצורת מכונית ותבנית בצורת דג, והשמחה רבה.

 

 

הירקות מסלסלים. נמאס לילדים מסלט או מרצועות של ירקות? אפשר להשתמש בשיטות חיתוך אחרות. אצלנו למשל עובד המחדד הענקי שנרכש בסוהו ב-39 שקל

 

על אותו עקרון יש מחדד מלפפון

תגובות (0)
הוסף תגובה