איך סטיבן שפילברג שינה את חיי

אם סטיבן שפילברג היה יודע איך הוא שינה את חייה של אנה פריס הוא בטח היה עושה על זה סרט. המאפרת בת ה-32 נולדה ברוסיה על גבול אלסקה. בגיל 13 היא החליטה לעבור הטבלה על מנת להיחשב נוצרייה, אבל שנתיים אחר כך חלה בחייה תפנית שגרמה לה לעזוב את הבית, לעשות עלייה ולעבור גיור.כעת היא מספרת לאפרת אצ'רקן, מאפרת לייף, איך כל זה קרה.

 

 

אנה פריס עובדת כמאפרת, בעיקר בטלוויזיה ובסרטים, אבל הפעם בא לה להרגיש כוכבת. אחרי ששנים היא מאפרת אחרים, התחשק לה לשם שינוי לראות איך זה מרגיש להיות בצד השני. לכן היא הגיעה למפגש עם המאפרת אפרת אצ'רקן.

 

מהר מאוד השיחה בין השתיים התגלגלה לא רק על טיפים לאיפור נכון, אלא גם לסיפור חייה המרתק של אנה, שמתחיל ברוסיה וממשיך לישראל. "הייתה לי חברה מאוד מאוד טובה שלמדה בסוכנות יהודית", משחזרת אנה. "זה היה מין מועדון חברים והיא כל הזמן אמרה לי: 'תלכי לשם. זה נורא מעניין. זה משהו שונה מסתם לשחק בחוץ עם חברה'. מכיוון שסבא שלי, זכרונו לברכה, היה יהודי ניצול שואה, אז אמרתי: 'למה לא? יש לי משהו שמקשר למקום הזה. אני לא ארגיש זרה'".

 

אנה אכן נהנתה מהמסגרת הלימודית החדשה, אבל היא עדיין לא חשבה שהיא תשנה לגמרי את מסלול חייה. "אפשר להגיד שבזכות פרויקט של שפילברג עליתי לארץ. במועדון של הסוכנות חיפשו ניצולי שואה שיכולים להתאים לצילום דוקומנטרי של הפרויקט שלו, וזרקתי שגם סבא שלי במקרה ברח מכמה מחנות עבודה. ברגע שצוות הצילום הגיע, והוא סיפר את כל הדברים שהוא לא סיפר כל החיים שלו, נשארנו פעורי פה. זה הכניס בי מין רעב כזה להגיע לישראל, כדי שאולי אחר כך המשפחה שלי תגיע גם כן".

 

וכך, בגיל 15 בלבד, אנה עלתה לבד לארץ. בהתחלה התגוררה בפנימייה ואחרי כמה שנים עברה להגשים את חלומה מאז שעלתה לארץ – להתגייס לצה"ל לתפקיד מובחר. אנה שירתה בזמן האינתיפאדה השנייה בעזה, אבל את המידע הזה היא הסתירה מהוריה כדי שלא להדאיג אותם. במקום היא סיפרה להם שהיא משרתת בבסיס סגור בתל אביב. "פעם אחת כשדיברתי עם אמא שלי היא שמעה ירי של צלף מהגג, אז אמרתי לה שזה קדיחות בקיר ומהר ניתקתי את הטלפון".

 

באותה תקופה התחילה אנה גם את תהליך הגיור שלה, אבל מחוסר זמן היא הפסיקה אותו ולבסוף התגיירה באופן סופי רק ב-2007. כצפוי, מדובר בתהליך שלא היה קל. "אלו שנתיים לא פשוטות, עם פיצול אישיות מאוד קשה. בן אדם שנולד למשפחה יהודייה רגילה חי בתוך זה ונכנס לזה נורא חלק. אדם בן 20 שפתאום נוחתת עליו כל האינפורמציה הזו, צריך ללמוד המון. אבל עכשיו, אחרי שעברתי את התהליך, הרבה אנשים אומרים לי שאני יודעת דברים שהם לא יודעים ושהם לא למדו בחיים".

תגובות (0)
הוסף תגובה