בעקבות הסלפי: עליה בדרישה לניתוחי פנים

בארה"ב נרשמה לאחרונה עלייה חדה במספר בני הנוער המבקשים לבצע ניתוחי פנים. האם יש קשר בינה לבין תרבות הסלפיס שהשתלטה על התרבות המערבית? כנראה שכן.

לפי סקר שנערך על ידי האקדמיה האמריקאית לניתוחי פנים פלסטיים אחד מכל שלושה מנתחים פלסטיים המומחים בניתוחי פנים טוען כי מספר המטופלים הצעירים המבקשים לעצב את פניהם מחדש עלה הודות לעובדה שהם רואים איך הם נראים קצת יותר מדי פעמים ביום.

 

עוד באון לייף:

 

בני נוער המתמצאים ברשתות החברתיות ומעלים תמונות סלפיס שלהם באינסטגרם, בטוויטר ובפייסבוק הופכים למודעים למראה הפנים שלהם יותר מבעבר. מדובר במאות תמונות פנים בשלל זוויות, מבטים, תאורת יום ולילה, פנים וחוץ התובעים חשיבה נוספת על גודל האף, עובי השפתיים ועיצוב הגבות. עד היום נערות תהו יום ולילה איך הן תשתחלנה לסקיני, איך תראה הבטן בביקיני ואיך יראו הרגליים בשמלת מיני והנערים תהו איך הם יורידו חולצה בבריכה ללא ריבועים בבטן וכמה פעמים בשבוע הם צריכים לבקר במכון כושר בשביל לפתח שרירים. כעת, גם הפנים דורשות את מנת השנאה-העצמית שלהן.

 

 

צילמה סלפי כשברקע איש שמנסה להתאבד

 

עיתון הניו יורק פוסט פרסם תמונה של צעירה מצלמת תמונת סלפי (תיעוד עצמי) כשברקע גבר שמאיים לקפוץ מגשר. למה אנחנו מצלמים סלפיס כל הזמן ומה זה עושה לנו?

לכתבה המלאה

 

למראה הפנים היה תמיד חשיבות, אולם במאבק בין הפנים לגוף, הגוף תמיד נתפס כחשוב יותר. איכשהו היה ברור שעדיף גוף חטוב ונאה עם פנים סבירות מאשר גוף שמנמן עם פנים יפות. בהתאם לכך, התמקדו הניסיונות לשינוי חיצוני בדיאטות ועיצוב הגוף. שיהיה ברור, העיסוק המוגבר בצילומי פנים לא הופך את הקערה על פיה ולא "מוותר" לנו על הגוף המושלם אלא רק מוסיף נדבך נוסף למרוץ אחר אידיאל היופי- מעכשיו, לא רק הבטן, הזרועות והטוסיק שלנו זקוקים לשינוי בהול, אלא גם הפנים שלנו זקוקות לשיפוץ.

 

"פלטפורמות חברתיות כמו אינסטגרם שמבוססות לחלוטין על תמונה, מאלצות את הפציינטים הפוטנציאליים לבחון במיקרוסקופ את הפנים שלהם. לעיתים קרובות מדי הם מביטים בתמונות ביתר-ביקורתיות", אומר אדוארד פריור, נשיא האקדמיה האמריקאית לניתוחי פנים פלסטיים, "התמונות האלה מהוות כלי להתרשמות ראשונית של פרטנרים רומנטיים אפשריים או מעסיקים עתידיים והמטופלים שלנו רוצים לשים בפרונט את הפרצוף הכי טוב שהם יכולים". 

תגובות (0)
הוסף תגובה