למה נשים מפחדות מכסף?

 

ממעקב של מספר שנים אחרי נשים שהשתתפו בקורסים ליזמות עסקית פתחו עסק משלהן או השתלבו בשוק התעסוקה, מתברר כי בין נשים וכסף משולב גורם מתווך הנקרא "דימוי עצמי". נוכחתי לראות כי  לנשים עם דימוי עצמי גבוה יש סיכוי טוב יותר להרוויח כסף ובקלות רבה יותר. הן מזהות ההזדמנויות שנקרות בדרכן, ההזדמנויות מנוצלות בצורה טובה יותר ויכולת לקיחת הסיכונים שלהן גדלה. תהליך קבלת ההחלטות שלהן קצר יותר ומוביל לתוצאות איכותיות.

 

חלק מההצלחה הכלכלית בנויה על ההוויה (מלשון הווה), בה אנו נמצאות. היכולת שלך, מצד אחד, לדמיין את עצמך מרוויחה כסף ומהצד השני היכולת להתנהל בהווה כמי שכבר נמצאת שם: אישה יזמית, מצליחה ומשגשגת שמרוויחה כסף טוב ונמצאת בדרך להרוויח יותר.

 

דימוי עצמי נמוך וחוסר הצלחה

אחד מהחסמים הבולטים בדרכן של נשים להרוויח את הכסף כשכירות או כעצמאיות הוא החסם של דימוי עצמי נמוך.

 

הסוד של טמירה ירדני ועופרה שטראוס

ומה הסוד להצלחה של הנשים המצליחות בישראל וגם – איך מנהלים מו"מ יעיל ונטוורקינג מוצלח.

הירשמו עכשיו לכנס נשים ועסקים של און לייף ב-27 מרץ בירושלים. הכניסה למוזמנים בלבד!

 

 דימוי עצמי נמוך מייצר דינמיקה של הצבת מטרות נמוכות מדי וחוסר יכולת להתמודד עם חוסר הצלחה. לנשים בעלות דימוי עצמי נמוך יש נטייה לראות את עצמן כ"לא מסוגלות". קשה להן לצאת מאיזורי הנוחות הבונים את השגרה שלהן ולדמיין מציאות אחרת.

 

הן בדרך כלל רואות את עצמן דרך עיניהם של אנשים אחרים, דרך התנסויות אישיות קודמות שלא תמיד צלחו ובעיקר מתקשות בתרגיל פשוט של דימיון מודרך: "מה הייתי רוצה להיות אם לא היו לי מחסומים או קשיים שאני חווה אותם כבלתי ניתנים לשינוי?" (או כפי ששריל סנדברג אומרת "מה היית עושה אם לא היית מפחדת?")

 

כסף נתפס על ידי נשים רבות כאמצעי להשגת רווחה כלכלית ותו לא. הן לא חושבות על כסף במובן של תגמול על עבודה מצוינת. המחשבה כי עליהן להרוויח כסף, לגבות אותו, לתמחר מוצרים ושירותים ובעיקר לנהל את כספן, לא נתפס על ידי רובן כמטלה שיש ללמוד אותה להשקיע בה זמן.

 

לעומתן – נשים עם דימוי עצמי גבוה לא פוחדות לבקש תשלום הוגן עבור המוצרים והשירותים שלהן ולהסביר מדוע הוא מגיע להן. הן ולא מסכימות לתת הנחה ממחיר נקוב כשאין להן סיבה ונלחמות על הזדמנויות. הן משקיעות זמן בניהול הכסף ומגלות איך להרוויח יותר ולהשקיע כסף, כך שיניב רווחים לאורך זמן.

 

כסף הוא לא מילה גסה

בינינו לבין הכסף ישנה מערכת יחסים. שורשיה נעוצים ביחס לכסף במשפחה הגרעינית שלנו. אנו מושפעות מהיחס של ההורים והמשפחה בכללה לכסף, ועד כמה הימצאותו או היעדרו היו גורמים משפיעים במשפחה. אנו מסתכלות על כסף כאל משתנה חשוב בחיים אבל עדין רואות אותו כ'נחות'. לרובנו יש חוסר רצון להתעמת עם התחושה הלא נוחה של עיסוק בכסף. ישנן נשים שהופכות את המונח "כסף" למונח רגשי, לאמצעי מפצה, ומשם הדרך לאבדן שליטה- קצר. התפיסות האלה תורמות ומגבשות את הזהות הכלכלית שלנו.

 

כל הנקודות האלה הן חלק מהגורמים שהינם מעכבי הצלחה אצל נשים. הם המרתיעים מעימות עם הרתיעה מלשווק את עצמן ואת המוצרים והשרותים שלהן. דימוי עצמי חיובי, היכולת לראות את עצמי מצליחה הוא גורם מחזק מאוד. שינוי התפיסה לגבי כסף והתיחסות אליו כאל גורם הצלחה, הוא גורם מניע.

 

הצלחה, ומעליה ההצלחה הכלכלית, תלויה בהבנה של הקשר בין איך שאני רואה את עצמי ומה אני משדרת כלפי חוץ. המסע הזה דורש משמעת עצמית, יכולת להתמיד באמונה בעצמי, לצד הספקות, ותמיד לזכור שהעבר ידוע, ההווה קיים והעתיד יכול להיות מושפע משינוי שנחליט ונבצע.

 

———————————————-

בתיה כנעני  (M.A) היא בעלת עסק לייעוץ ואימון עסקי והשקעות בנדל"ן, וחברה בוועדה לתכנון כלכלי ותעסוקה בעירית ירושלים

תגובות (0)
הוסף תגובה