מיכל צפיר: 5 טיפים מעולים שיגרמו לכם להתחיל לרוץ

אם הייתן אומרות לי לפני כמה שנים שאני ארוץ, ואחיה חיים מלאי ספורט, אין מצב שהייתי מאמינה לכן. אבל הנה, זה קרה, ויש לכך סיפור מצוין – כדאי שתקראו.

 

השבוע פגשתי קבוצה של נשים שמתכוננות לגוד לייף ראן. כל אחת מתכננת לרוץ בקצב אחר ומרחק אחר – אבל לכולן יש מטרה משותפת – לרוץ!

 

הנה כמה מהנשים שפגשתי:

 

 

בימוי: יניב ברמן

 

 

אלה חמשת הטיפים הכי פשוטים אבל שעובדים:

 

1.  לתכנן –  כשאני צריכה לקחת את הילדה לשיננית אני קובעת תור? קובעת. אותו דבר. גם את זמן הריצה שלי אני קובעת מראש, מתארגנת בהתאם, מפנה זמן ומתחייבת אליו. תכנון מוקדם הוא חלק בלתי נפרד מהכניסה לשגרת האימונים לפני מרוץ ובשגרה.

 

2. ליהנות כשאני לא נהנית אין מצב שאני אתמיד. בכול דבר. גם בריצה. מוזיקה טובה עושה לי את זה. כשהתחלתי ללכת קניתי לעצמי מכשיר, הורדתי לי מוזיקה שאני אוהבת. פתאום ללכת היה הזדמנות להיות עם עצמי ולשמוע מוסיקה, לחשוב ולנקות את הראש. ועם השירים והפס קול המסלול התארך. 

 

3.  להתלבש "חגיגי"– כלומר, לקנות את הנעליים הכי נוחות לך ולהשקיע ולפרגן לעצמך בגדי ספורט שעושים לך להרגיש טוב. בגדים עשויים מבדים מנדפים עושים הרגשה טובה יותר לרוץ יותר מחולצת טריקו מהמילואים של בעלך. ובכלל כשאנחנו מרגישות טוב עם איך שאנחנו נראות, יותר נעים לנו. גם לרוץ.

 

4. להתקדם בהדרגה –  כי אין קיצורי דרך, גם ריצה של 8 ק"מ מתחילה בצעד אחד, או בעשרים דקות הליכה. הדרך המומלצת היא כמובן להתייעץ עם מאמן כושר או איש מקצוע. להצטרף לקבוצה אם מתאים. הכי חשוב לבנות תוכנית אימונים שמתאימה ליכולות ולא לאמץ את הגוף ולגרום נזקים.

 

5.  לגוון –  הגוף מתרגל ומשתעמם וגם אני. לכן חשוב לי מאוד לשנות ולגוון את שגרת האימונים. לשנות את מסלול הריצה, לראות נוף אחר, להוסיף מתיחות וכוח. השעמום הוא האויב הכי אכזרי של שגרת האימונים לכן אני שומרת כל הזמן על עניין וריגוש.

 

בואו לרוץ איתי בגוד לייף ראן – להרשמה

תגובות (0)
הוסף תגובה