ליטל שוורץ: לקחת את גורלי בידיים שלי

כל החיים אני רגילה להצחיק. בשנה האחרונה אני מוצאת את עצמי מתמודדת עם נושאים כלכליים, חוזים, בנייית עסק. פתאום אני מדברת על העצמה כלכלית. השינוי התחיל בשנה האחרונה, וביתר שאת מאז שיצרתי את הסדרה שלי. מה הביא לשינוי? התשובה ברורה. מאז שנולדה לי הילדה החלטתי: אני נכנסת לעולם העסקי. בלי הנחות, התחלתי לקרוא חוזים,יצרתי סדרה, העסק הוא אני והחלטתי להתרחב. ובגדול. 

 

 

אנשים מסתכלים על שחקנים, מדמיינים חיי זוהר ומנעמים. אם הייתי בחו?ל היה לי איזה בית יפה במליבו, עם בריכה כמובן. פה אני גרה ביד אליהו, הנוף שלי הוא היכל נוקיה. אנחנו לא בהוליווד פה. אני לא אשקר ואגיד שהחיים שלי קשים. נכון, יש המון פריביליגיות לאנשים מוכרים: מתנות, אהבה מהקהל. אבל מעט יודעים עד כמה לשחקנים אין רשת כלכלית ואין ביטחון כלכלי. 

 

אני הייתי מאוד כנה עם עצמי והחלטתי שאני חייבת לבנות לעצמי רשת ביטחון כי אני רוצה לא להיתקע. אני רואה מה קורה לשחקנים וזמרים: בגיל מבוגר עושים להם ערבי התרמה. אני לא רוצה להישען על אף אחד.רוצה להיות עצמאית ושיהיה לי כסף משלי.

 

לחיות על תירס

כשאת רווקה, את פחות דואגת. במשך שבוע הייתי יכולה לחיות על תירס כי לא היה לי כסף, עם עשרים שקל הייתי חוגגת. עכשיו אני נשואה, ושנינו עצמאים. מי שעצמאי במדינה הזאת מכיר היטב את הנפלאות של מה שאני מכנה ?שוטף פלוס מאה?. אין לנו משכורות קבועות ויש שבועות שאת מרוויחה מאה שקל ויש מיליון שקל. הילדים גורמים לך לפקוח עיניים, ואין את הפריבילגיה לחשוב על עצמי. יש לנו גנים, דייסות, חיתולים. עסק יקר זה ילדים.

 

ההחלטה שלי הייתה ברורה: אני לוקחת אחריות על הגורל שלי. כי אין מישהו אחר שייקח. אז נכון, יש לי מנהלת אישית אבל היא יכולה לעזור לי, היא לא יכולה להחליף אותי. בסופו של דבר אני סומכת על עצמי. אני לא מבינה שחקנים שיושבים ומחכים לתפקידים. אני חושבת שצריך ליצור לעצמך את המציאות, וכשאני רואה שחקנים צעירים אני כל הזמן אומרת להם: אם תשבו בבית ותחכו לתפקידים לא יקרה כלום.תתחילו ליצור.

 

כמה יוצרות יש היום בארץ? לא הרבה. מאז שהתחלתי ליצור אני מרגישה שהאמנות שלי התקדמה, שאני התפתחתי בתור בן אדם. אני שמחה לראות שיש יותר ויותר סטנדפיסטיות שפועלות במקצוע שנחשב מאוד גברי. בשנים האחרונות יותר ויותר נשים התחילו ?לקבל ביצים? ואומץ ומתחילות להופיע.

 

אני בעד העצמה נשית ובעד יצירה נשית, אבל אף פעם לא הייתי איזה מישהי ששורפת חזיות. אני אוהבת שהגבר קנאי ואני זאת שאוהבת לבשל בבית שלנו. מה שחשוב לי הוא להיות עצמאית כלכלית. לא רוצה להיות תלויה בגבר ולא באף אחד ואת זה אני מתכוונת להנחיל לבת שלי בכל רמה אפשרית.

 

טיפ לכל הנשים באשר הן

הטיפ שלי לכל נשות העסקים שם שחולמות להקים עסק הוא תכונה אחת שיש לי: אני לא מוותרת. אם היו שואלים אותי לפני ארבע שנים אם תהיה לי סדרה, הייתי אומרת שבחיים לא. כשהייתי ילדה קטנה רציתי להיות מורה, אולי רקדנית. לקומדיה ולמשחק הגעתי מאוד מאוחר, ובמקרה. אבל מהרגע ששמתי לעצמי מטרה ואמרתי שזה מה שאני רוצה – לא ויתרתי. ידעתי שאני צריכה למצוא את השונה בי. 

 

במקצוע הזה אין "להיות בינונית" – או שאתה מצוינת או שאת לא שם. אני לא יפה כמו דוגמנית, אני חמודה נחמדה. מה עושים עם חמודה נחמדה ? אין הרבה מה לעשות. אז אמרתי לעצמי – תשתמשי במה שיש לך, תהיי מצחיקה. ברגע שאני מציבה לעצמי מטרה אני עומדת בה ואני לא מוותרת. אני יודעת שזה נשמע כמו קלישאה אבל אם את מאמינה זה קורה.

———————————————————-

 

ליטל שוורץ תנאם בהייד פארק נשים בוועידה השנתית לעסקים קטנים בבעלות נשים של און לייף בשיתוף עיריית ירושלים ב-27 במרץ. לקבלת הזמנה והרשמה – לחצו

תגובות (0)
הוסף תגובה