האם אתם זקוקים לניקוי רעלים?

אביב בפתח, ועונת הניקויים החלה. ולא רק של הבית לקראת פסח. בטח גם אתם נתקלתם בלא מעט פרסומים על סדנאות ניקוי לגוף , שצצות כמו פטריות אחרי הגשם. ולא בכדי: האביב-ברפואה הסינית הוא זמן של התחדשות, ולכן זה הזמן הטוב ביותר לניקוי הגוף מרעלים. רגע לפני שאתם נרשמים לסדנה הקרובה לביתכם, ומתמסרים לתפריט של שייקים ולאורז עם שעועית מש, מומלץ לערוך סקר על סוג הניקוי שמתאים לכם.

 

למה בכלל צריך ניקוי?

טיהור הגוף מרעלים יכול לסייע לבעיות עור, כאבים ראומטיים, תקיעות במשקל, לכל אחד שרוצה לעשות שינוי בהרגלי התזונה ובעיקר למי שמתייחס לגופו בכבוד. הניקוי מתבסס על מנוחה, ניקוי ועל הזנת הגוף מבפנים החוצה. לא רק על ידי הפחתת רעלים אלא גם ע"י הזנת הגוף בחומרים מזינים ובריאים.

 

כיצד זה עובד?

ניקוי רעלים משמעותו ניקוי הדם. כלומר, ניקוי הרעלים מהכבד, שמהווה את מנגנון ההגנה העיקרי של הגוף נגד רעלים. הדבר נעשה באמצעות שינוי החומרים הרעלים בגוף והפיכתם לחומרים לא רעילים וברי הפרשה. כלומר, כאלה שהגוף יכול להפריש ללא מאמץ. בכבד ישנם נוגדי חמצון שמטרתם למזער את הנזק שהרעלים יוצרים, המוכרים ביניהם : אבץ ,Q12,סלניום, ביופלבנואידים ואנזימים שהגוף מיצר. לכן בכל תהליך ניקוי יש ליטול אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) על מנת לעזור לגוף להתמודד עם הרעלים.

דרכים נוספות בהן הגוף מנקה רעלים: הן דרך הכליות, המעיים, הריאות, הלימפה והעור. עם זאת, כאשר אחת מהמערכות הללו נפגעות, הזיהומים לא מסוננים כראוי – כל תא בגוף עלול להיפגע.

 

איך תדעו אם אתם צריכים ניקוי רעלים?

כיום, אנחנו חשופים ליותר רעלים בסביבתנו הטבעית. אם אלה אכילת מזונות מרוססים ומעובדים, זיהום האוויר , סטרס, שימוש בדאודורנטים, אבקות כביסה וקרמים – ניקוי יותר הכרחי מאשר אי פעם.

חשוב לדעת כי ניקוי אינו מתאים לילדים, לנשים בהריון, אימהות מניקות ולחולים במחלות כרוניות.

 

למי מומלץ לבצע ניקוי?

מומלץ לבצע ניקוי רעלים לפחות פעם בשנה אם אתם סובלים מיותר משלושה תסמינים מהרשימה הבאה:

  • אלרגיית מזון
  • עודף משקל
  • עודף כולסטרול
  • מצבי רוח משתנים
  • כאבי ראש
  • סחרחורת
  • בחילות
  • ריח רע או טעם מר מהפה
  • בעיות במערכת העיכול
  • עור מגורה/פריחה/אקנה
  • כאבי פרקים ושרירים
  • היפוגליקמיה
  • שתן כהה מאוד
  • דאגות או סיוטים בלתי מוסברים
  • חולשה או עייפות לא מוסברת
  • זיכרון חלש
  • שקיות מתחת לעיניים
  • בעיות הורמונליות   

 

 

איזה תוכנית ניקוי נכונה עבורכם?

יש לא מעט סוגי של ניקוי רעלים, ביניהם: צום מיצים, גמילה מגלוטן, ניקוי לפי סוג דם, חוקן/הידרוקולוניק, ניקוי סיני – אכילת אורז מלא ומש ללא כל תוספות של תבלינים ועוד. ולכן כדאי לבחור את סוג הניקוי המתאים לכם. הבחירה בסוג הניקוי תעשה על פי הצורך האישי שלכם, בכוח הרצון האינדיבידואלי ובמסגרת שבחרתם. חשוב לדעת, שהתוכניות היעילות ביותר הן אלו הנמשכות מעל 7 ימים, מאחר ולדם לוקח זמן להתנקות. 

 

סימפטומים אפשריים

בתהליך של ניקוי עמוק סימפטומים עלולים להתגבר דווקא בזמן הריפוי כמו: פריחות בעור, חום, חולשה סימני שפעת קלה, צמא מוגבר, כאבי ראש ועוד ולכן עדיף לעשות את התהליך בליווי איש מקצוע.

 

אם אתם נמנים על אלו שקשה להם להתמיד, ולהיכנס לתוכנית ארוכת טווח ובכל זאת רוצים לעשות משהו למען הגוף שלכם, להלן 10 ההמלצות שיאפשרו לגוף שלכם להתנקות בהדרגתיות:

 

1. הפחיתו ככל שניתן את מהמזונות הבאים: אלכוהול, קפה, סיגריות, סוכרים מזוקקים, מוצרים מהחי: מוצרי חלב, בשר, דגים ועופות על כל סוגיהם, שומנים רוויים, מזונות מתועשים ומזונות מטוגנים.

 

2. צרכו מזונות המכילים כלורופיל – הוא  נחשב למטהר מתכות, הוא נמצא בתרד, פטרוזיליה חסה, אפונה ירוקה, רוקט וכרוב סיני. ניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון, עשב שעורה/חיטה, כלורלה או ספירולינה.(את כולם אפשר לרכוש בחנויות טבע).

 

3. הרבו באכילת סיבים תזונתיים – מעבר להיותם תורמים לתחושת שובע, הם מסיעים בסילוק רעלים, איזון כולסטרול וסוכר. את הסיבים ניתן למצוא בדגנים מלאים, פירות וירקות – במיוחד בקליפה, מה שאומר שמומלץ בתקופה זאת לרכוש ירקות ופירות אורגנים.

 

4. שתו הרבה מים – לפחות 1.5ליטר  ביום. שלבו חליטות צמחים – שורש שן הארי, גדילן מצוי, תה ירוק, נענע ,זרעי שומר, עלי סרפד יבשים.  כל אלה, מעבר לניקוי הגוף גם יגנו על הכבד ויעזרו בתהליך הניקוי.

 

5. הרכיבו תפריט יומי בריא המכיל דגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות אורגניים,שמנים מכבישה קרה ומעט אגוזים וזרעים.

 

6. שתו בבוקר משקה לניקוי כבד – כוס מים עם מיץ מלימון, הואמנקה את זרם הדם, מפחית תשוקה לסוכרים ופחמימות ומניע את כל מערכת העיכול.

 

7. הברישו את העור – כך הרעלים יצאו מהנקבוביות מהר יותר.

 

8. נשמו – נשימות עמוקות יאפשרו לחמצן לזרום טוב יותר ולגוף להירגע.

 

9. לכו לישון מוקדם – לפני חצות, זמן התחלת תהליך השינה משפיע על תפקוד הכבד.

 

10.סיימו לאכול בשעה 20:00 בערב – אנזימי עיכול אינם מיוצרים בשעות הערב ולכן צריכת מזון בשעות האלה מייצרת תהליך עיכול לא יעיל.

 

זכרו שגם מתח משחרר הורמונים של  לחץ ויוצר רעלים בגוף. אז אם עצם המחשבה על ניקוי מלחיצה אתכם, מומלץ לעשות אותו בצורה הדרגתית.

 

**התכנים במאמר זה  לא ניתנו על ידי מוסד רפואי, אינם מהווים המלצה,  חוות דעת מקצועית, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי ונועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד.

 

 

לבלוג "מפרגנת בריאות" של ליבי 

תגובות (0)
הוסף תגובה