התכוננו לטרנד הבא: סלפי אחרי סקס

מאז שהתחיל עידן המדיה החברתית, קשה שלא להרגיש שהפרטיות שלנו אט אט חומקת לנו מבין האצבעות. יותר נכון, מבין האצבעות שצילמו את הסלפי האחרון. למרות שהמילה הזו היא המדוברת ביותר בשנה האחרונה, נראה שיש אנשים שעדיין לא מרגישים שהם מיצו את הסלפי ואפילו היו רוצים לקחת אותו צעד אחד קדימה. כך קרה שהחידוש האחרון הוא סלפי אחרי הסקס. עזבו אתכם מהסיגריה שאחרי, או רגע של אינטימיות – קודם תמונה ואז לפרסם אותה בטוויטר, באינסטגרם או בפייסבוק (או גם וגם. וגם). 

מחזקים את הקשר?

גם ההאשטג המתאים לא איחר להגיע-  #אחרי סקס (#AfterSex) כדי לוודא שאתם לא לבד. התמונות, שמעניקות הצצה לכל מי שרק רוצה כניסה לחדרי השינה של הזוגות המצולמים, מתפקדות גם כמעין גושפנקה למערכות היחסים של הזוגות, שמודעים לעובדה שהתמונות לנצח יפורסמו באינטרנט. כנראה שקעקוע זה הכי ניינטיז.

"בדרך מסוימת ההאשטג #אחרי סקס הוא חיזוק לזוגות המצולמים", נכתב באתר Nerve. "האמרה 'היי, תסתכלו עלינו, יש לנו סקס ממש לוהט', נפגשת עם ההכרה של החברים בחיי המין הלוהטים שלהם ואולי אפילו מעניקה לזוגיות שלהם 'לייק'". בראיון לדיילי מייל, סיפר ד"ר כריס צ'סק, מומחה לתרבויות הדיגיטל באוניברסיטת סידני, שהתופעה של שיתוף יתר מתרחבת לאחרונה. "מה שקורה זה שצצות כל הזמן פלטפורמות אינטרנטיות חדשות, אבל עדיין אין נורמות כיצד לפעול בהן… פלטפורמות כמו פייסבוק קיימות כבר מספר שנים, כך שישנן ציפיות של האופן שבו אמורים להשתמש בהן, אבל אנחנו נכנסים לשלב חדש בו אנשים לא מודעים לסכנות של שיתוף יתר".

לטענת ד"ר צ'סק מדובר בניסיון לשבור טאבו. "כשיש שבירת מוסכמות על מה שנחשב לתמונה או לנושא פרטי, זה מצליח להשיג את מה שהמצלמים רצו, שזה ליצור פאניקה מוסרית או תגובת נגד. הסלפי קשור ברצון לשלוט במוצר של התמונה שלך, בניגוד לכך שמישהו אחר יצלם תמונה שלך וישלוט בה".

ישנם דברים שבהחלט כדאי להשאיר בין הסדינים

הסלפיז הסקסיים (או שלא) כבר זכו לאתר משלהם וללא מעט חיקויים באינסטגרם, החל מתמונות של בנים צעירים שמצטלמים עם היד שלהם (מיד אחרי אוננות) ועד לתמונות של כלבים מחובקים במיטה. התמונות האלה, מגיעות ככל הנראה באיחור משמעותי אחרי האתר האוסטרלי beautiful agony (ייסורים יפים) שחוגג עשור לקיומו ומרכז עשרות תמונות וקטעי וידאו שמציג איך אנחנו נראים אחרי אורגמה.

לכאורה הסלפיז מאפשרים לנו לשלוט בדימוי שלנו ברשתות המדיה החברתיות- אנחנו שולטים איך ניראה, נצלם עוד תמונה ונעלה את הזווית הכי מחמיאה. אחרי האישה שתועדה מצלמת סלפי כשברקע אדם מתאבד וטרנד הסלפי בבתי קברות, אין ספק שהתופעה הנוכחית מחדדת את המושג "טו מאץ אינפורמיישן". המרחק בין תמונת הפוסט סקס לסרטון שיתעד את האקט עצמו – הוא כנראה לא ממש רחוק. זה אולי טרנד מ-גניב או שובר מוסכמות חברתיות, אבל אי אפשר שלא לרחם קצת על זוגות שזקוקים ל'לייק' או תגובה מאנשים שלא בהכרח מכירים אותם. מעניין לאן יוביל אותנו ההאשטג הבא. אני, אישית, קצת חוששת לדעת.