תה ירוק: הפתרון לשיפור הזיכרון

לתה הירוק יש לא מעט יתרונות בריאותיים, אך כעת, מחקר חדש גילה כי הוא יכול גם לשפר את התפקוד הקוגניטיבי של המוח ובמיוחד את זיכרון העבודה

צוות המחקר, מאוניברסיטת בית החולים בזל שבשוויץ, טוען כי התה הירוק יכול להועיל בטיפול בתפקוד קוגניטיבי לקוי, במיוחד במקרים של הפרעות נוירו פסיכולוגיות כמו, למשל, דמנציה. 

 

עוד באון לייף

 

כפי שפורסם ב-sciencedaily המחקר נעשה על 12 גברים בריאים שגילם הממוצע הוא 24.1 שנים. חלק מהם קיבלו משקה המכיל 27.5 גרם תמצית תה, בעוד שהאחרים קיבלו משקה קל ללא תמצית. כמובן שאף אחד מהנבדקים לא ידע איזה משקה הוא מקבל. מיד לאחר השתייה, התבקשו הגברים לעשות סדרה של משימות הבוחנות את הזיכרון. בזמן שהם ענו על המשימות, פעילות המוח שלהם נבדקה על ידי MRI ובסיום המחקר נמצא כי אצל הקבוצה ששתתה תה ירוק היה שיפור משמעותי בפעיליות המוח הקשורות לזיכרון. עם זאת, ביקשו הבודקים להזכיר שתמצית התה שהם השתמשו בה לא כללה חומרים אחרים שיכולים להשפיע על המוח ושלרוב נמצאים בתה ירוק, כמו למשל קפאין.

 

התה הירוק, שהגיע אלינו מהודו ומסין, מופק מעלי עץ התה הצעירים ביותר, שכמות החומרים הפעילים בהם היא הכי מרוכזת. בגלל שתהליך הייבוש והחמצון שלו עדין יותר מאשר זה שעובר התה השחור, הוא מכיל ריכוז גבוה מאוד של חומרים נוגדי חמצון. תכונה זו הופכת אותו ליעיל במניעת מחלות לב, הפחתת לחץ הדם ורמות הכולסטרול בדם, מניעת שבץ ואפילו נגד סרטן מסוגים שונים, כמו הערמונית, השחלות, סרטן וסרטן הריאות. 

 

מחקרים נוספים אף הוכיחו כי שתיית תה ירוק אחרי הארוחה מפחיתה את ספיגת השומנים מן הארוחה לגוף, ומחקרים אחרים הראו שהוא אפילו משפר את שריפת הקלוריות ומסייע בירידה במשקל.

 

 

מלבד התה הירוק, ישנם סוגי תה אחרים שמאוד מסייעים לבריאות. שירלי קטרון, דיאטנית ורוקחת של סופר- פארם, מונה עוד שלושה שכדאי שתכירו:

1. "תה קמומיל ידוע בתכונותיו המרגיעות. הוא יכול לעזור להרגעה כללית ולהפחתת תופעות לוואי לא רצויות במערכת העיכול, כגון גזים, נפיחות וכאבי בטן. רטיות טבולות בתה קוממיל(לא חם) יכולות לעזור במצבים קלים של דלקות עיניים". בנוסף מדגישה קטרון כי שימושים אלו מתאימים גם כשהסובלים הם ילדים ותינוקות.

2. "להקלה על התופעות האלו של מערכת העיכול יכול לסייע גם תה שומר. לעיתים הוא גם ניתן לתינוקות קטנים הסובלים מקוליק".

3. "סמבוק שחור ידוע כבעל פעילות רפואית הממריצה את מערכת החיסון. הוא יכול לעזור במצבים של שפעת, הצטננות, שיעול וליחה. הוא בעל פעילות אנטי דלקתית ויכול לעזור גם במצבי אלרגיה".

תגובות (0)
הוסף תגובה