האביזרים שיהפכו את הבית למקום יותר בטוח

לא משנה כמה ילדים ובני נוער מתגוררים בו, הבית על חדריו ואזוריו השונים, הוא ממלכה שלמה של דברים המועדים לפורענות וסכנות פוטנציאליות שאורבות מעבר לפינה. לא צריך להיות פרנואידים כדי להסתכל סביב ולצפות מגוון סיכונים על טהרת חוטי חשמל סוררים, פינות חדות וחלונות גדולים המהווים סכנה ממשית לילדים ובני נוער- אבל לא רק. רגע אחד של חוסר תשומת לב במהלך עבודת תיקון שגרתית או שיפוץ הבית, עלול להסתיים בנפילה מסוכנת הכוללת שברים, שטפי דם ובמקרים אחרים חבלות קשות אף יותר.

 

עוד באון לייף:

 

 

כאשר מרהטים או מאבזרים את הבית והמטבח – ביחוד כאשר מתרוצצים ילדים בסביבה, כדאי לחשוב חמישה צעדים קדימה ולתכנן בקפידה כל חדר, פינה וחלל, כדי למנוע מקרים מצערים שיכולים היו להחסך אם רק היינו נערכים בהתאם מראש.
 

מנעול פטנט לפתיחה מהירה במצבי חירום

מצבי חירום דוגמת שריפות, רעידות אדמה ופציעות, מחייבות יציאה מהירה מהבית ומעבר מידי לחלל מוגן. כאשר נמצאים בלחץ, רמת ויכולת התפקוד משתנות מאדם לאדם. חלקנו מתפקדים בצורה טובה ומגיבים לסכנה במהירות, ואילו אחרים קופאים במקום ומאבדים את העשתונות. מנעול ה- PAT.PEND של חברת רב בריח, מצוייד בפטנט בעל טכנולוגיה המאפשרת פתיחה פנימית במצבי חירום ויציאה מהירה מפנים הבית גם כאשר המנעול נעול מבחוץ והמפתח לא נמצא בהישג יד. הפטנט בנוי כך שהאפשרות לפתיחה על ידי הידית קיימת רק מתוך פנים הבית ולא מבחוץ, כך שרמת הביטחון לא נפגמת. למנעול מנגנון רב-בריחי שמופעל על ידי צילינדר עם גלגל, והמנגנון המרכזי מפעיל  ארבעה בריחים היוצרים נעילה שלאחריה לא ניתן ללחוץ עליהם לפתיחה. הפטנט נותן מענה גם לילדים קטנים וגם לאנשים עם מוגבלויות שננעלים בבית ללא אפשרות חילוץ.

 

מנגנון רב בריחי, לפתיחת פטנט בעת הצורך. צילום: יח"צ

 

כיריים בעלות נעילת ביטחון

סקרנותם הטבעית של ילדים לגבי הנאפה בתנור או המתבשל על הכיריים עלולה להביא לתאונות מסוכנות כגון כוויות ואפילו שריפה, ולכן יש לדאוג להרחיק ילדים ממקור חום ואש. הכיריים של חברת TEKA, מקדימים תרופה למכה ומצויידים במספר פונקציות בטיחותיות כגון נורית המתריעה על חום במשטח הבישול גם לאחר כיבוי גוף החימום ושנכבית רק כאשר המשטח בטוח למגע, לחצן המאפשר "להקפיא" את פעולת הכיריים ולשמור את הפעולה בזיכרון כך שמיד בלחיצה נוספת שבות הכיריים לפעולה באותה עוצמה, ומנגנון הגנה לילדים באמצעות נעילת ביטחון. המנגנון פועל כך שבהקשת קוד מסוים כאשר התנור כבוי, לא משנה עד כמה גדולה סקרנותם של הילדים – הוא לא ידלק עד אשר תוסר החסימה באמצעות הקשה נוספת של הקוד על ידי ההורים.

 

כיריים בנעילה עם קוד. צילום: יח"צ

 

בר מים בטיחותי

בשונה מהברים הקיימים כיום בשוק ומצויידים במנגנון הגנה מסורבל שנועד להגן על ילדים מפני כוויות ומצריך שימוש בשתי הידיים, בבר המים של אלקטרה, הפעולה פשוטה, חכמה ובטוחה, ובעיקר נוחה לשימוש בזכות היכולת לשחרר את הנעילה ביד אחת. מנגנון ההגנה פועל כך שבאמצעות לחיצה קצרה על כפתור המנעול ולחיצה ממושכת על כפתור המים החמים, הנעילה משתחררת ומאפשרת לשחרר מים חמים בנוחות. כך למשל הופכת פעולת מזיגת מים חמים לבקבוק התינוק לפעולה פשוטה, כאשר ביד אחת מחזיקה האם את התינוק וביד שניה מוזגת מים לבקבוק.

 

 

שעון יד עם התקן GPS לאיתור ומעקב אחר הילדים

הנה עובדה מדאיגה: 45% מההורים בישראל איבדו את ילדם לפחות פעם אחת. ברוב הפעמים זה נגמר בכמה רגעי חרדה הדדיים, אך בפעמים אחרות התוצאות הרות אסון. כאשר יוצאים עם הילדים מהבית, חובה להשגיח עליהם השגחה קפדנית בכל רגע נתון. אך מה קורה כאשר הילדים מגיעים לגיל שבו הם יוצאים לשחק לבד עם חבריהם? ה- hereO הוא שעון יד אופנתי וקל משקל לילדים, המצוייד בהתקני GPS ו-SIM המאפשרים להורה לדעת בכל רגע נתון היכן נמצא ילדו באמצעות אפליקציה ייעודית בסלולר. משקלו 45 גרם והוא ועמיד למים. ההתקנים החכמים יודעים לשדר בדיוק מרבי ישירות לאפליקציה ייעודית הנמצאת במכשיר הטלפון של ההורים את מיקום הילד, וישנה אפשרות  להגדיר בשעון גם "גזרות ביטחון" שבהן הילד צפוי להיות בימים ובשעות מסוימות כמו גן הילדים, בית הספר, חוג ובבית. ברגע שהילד עוזב את אזור הנוחות שהוגדר מתקבלת התראה למכשיר הסלולר או למחשב האישי של ההורה. עוד קיימת בשעון התראת חירום המופעלת ברגע שהשעון מוסר מידו של הילד.

איפה הילד? שעון יד עם GPS יעזור לכם לגלות. צילום: יח"צ

 

מנגנון נעילה בטוחה למגירות

אקונומיקה, סכינים, תרופות ואלכוהול, מהווים קרקע פוריה להרעלות, פציעות ואסונות גדולים. מכיוון ששלבי ההתפתחות של כל עולל כוללים בין היתר סקרנות עזה לכל מה שנמצא בסביבה הקרובה והרחוקה, חשוב להערך לכך בצורה אפקטיבית ולמנוע סכנות צפויות ובלתי צפויות. מנגנון נעילת מגירות GRASS מבית דומיסיל מצוייד בפטנט מיוחד שמונע מילדים לפתוח מגירות ולהסתכן בהרעלה או בטריקתן על האצבעות העדינות. למנגנון מחוברת ידית שנמצאת מתחת למגירה ומשמשת מעצור ובכדי לפתוח את המגירה יש לשחרר את הידית ורק אז לפתוח את המגירה בצורה חלקה. כאשר אין צורך במנגנון הנעילה הבטוחה, ניתן לבטלו על ידי הזזת הנצרה המעבירה את המגירה למצב פתיחה רגיל.

 

פטנט ייחודי ל"נעילה" נוחה של המגירות. צילום: יח"צ

 

פלייסמנט בטיחותי הנצמד לכל משטח

רוב הילדים, וביחוד כאשר מציבים לצידם כלים עדינים, סובלים מקואורדינציה בעייתית שהופכת אותם לאויבים מושבעים של כלים שבירים. כוס שמתעופפת לעבר הרצפה, צלחת שמתהפכת ומתיזה את תכולתה לכל עבר הם עניין שבשגרה בכל משפחה עם ילדים, אך כאשר מדובר בכלי זכוכית או פלסטיק שביר, הפלת הכלי על הרצפה עלולה להסתיים בזכוכיות ונתזים שפוצעים את העור, ובמקרים אחרים בכווייה כתוצאה ממזון חם שהיה בצלחת.

 

הפלייסמנטים המשווקים בחנותwolf&segal – The Right Homegoods , נצמדים בצורה בטוחה לכל משטח שעליו מונחים וגורמים לכל המונח עליהם להישאר צמוד ללא תזוזות לכאן ולכאן. באמצעות שימוש ב- פי.וי.סי מוקצף, "נדבק" הפלייסמנט לשולחן, למפה או למשטח עליו מונח ולא זז גם כאשר המפה נמשכת בטעות. הבונוס: החומר העמיד מסתיר פגמים, מתאים לכביסה, והודות לחוזקו ועמידותו מתאים גם לשימוש בחצר או במרפסת.

 

הפי.וי.סי המוקצף "מדביק" את הפלייסמנט למקום. צילום: יח"צ

תגובות (0)
הוסף תגובה