5 תוספי התזונה שאתם חייבים להכיר

לאור התזונה הלא תמיד נכונה שלנו וקצב החיים המהיר, יותר ויותר אנשים בוחרים להוסיף לשגרת חייהם גם תוספי מזון. כמה מהתוספים כבר נכנסו לפנתיאון, כמו אומגה 3, ויטמין D וויטמין C, אבל לצדם יש עוד כמה תוספים שכדאי להכיר. קבלו את חמשת תוספי המזון החדשים, יחסית – ואולי המוכרים פחות – שכדאי להתחיל לאמץ, אותם בחרה עבורנו איריס כהן, רוקחת ראשית בסופר-פארם.
 
עוד באון לייף
האם לתת לילדים תוספי תזונה?
תה ירוק: הפתרון לשיפור הזיכרון
בעיות פוריות? תבדקי מה את אוכלת
 
1. אסטרגלוס – זהו שורש הפחות מוכר לאנשים במדינות מערביות, אבל נפוץ ומוכר מאוד ברפואה הסינית. זהו צמח המחזק את מערכת הנשימה, גם בחורף וגם עבור מי שסובל מבעיות נשימה דוגמת אסתמה. הוא יעיל מאוד לחיזוק המערכת החיסונית, גם בהיבט האנטי דלקתי ואף בהיבט הסרטני. לדברי כהן, הוא מתאים מאוד גם לילדים מכיוון שהוא תוסף עדין ולא אגרסיבי. אפשר להשיג אותו בתמציות או בכמוסות המופקות מהשורש המתקתק בטעמו. הכמוסות או התמציות יעילות מאוד גם במצבי סטרס ולחץ, מנת חלקם של רבים בעולם המודרני התובעני. 
מלבד לילדים, האסטרגלוס מתאים גם לנשים הרות ולמניקות. אולם בכל מקרה, מומלץ תמיד להיוועץ ברופא או במטפל לפני נטילת כל תרופה או תוסף תזונה, גם אם מדובר במשהו טבעי. 
 
2. אצות ספירולינה וכלורלה – שתי אצות המהוות מקור טבעי ואדיר לוויטמינים, ועל פי כהן מדובר, למעשה, במולטי-ויטמין טבעי. יש באצות האלו שורה ארוכה של יתרונות, בהן: פיטוכימיקלים המשמשים כנוגדי חמצון חזקים; בטא-קרוטן; כלורופיל – פיגמנט ירוק המיועד לניקוי רעלים מהדם ומהכבד; חומצות שומן מסוג אומגה 3 ועוד. יש גם לא מעט מחקרים הקושרים בין נטילת שתי האצות לבין מניעת התפתחות של גידולים סרטניים. 
 
צילום: Shutterstock
 
3. סיליצאה (צורן) – צורן הוא מינרל טבעי שיש בטבע והוא מסייע בכל הנוגע לציפוי ולריפוי רקמות. אפשר לצרוך אותו במגוון צורות (כמוסות, ג'ל ועוד) והוא מסייע למניעת נשירת שיער ולחיזוק ציפורניים. כמוסות בריכוז גבוה יותר מסייע לתחלואי מעיים, דוגמת דלקות, גזים, הקאות, כאבי בטן וכדומה, מכיוון שהוא מרפד את דפנות המעיים ואת הריריות. 
עוד מוצר מצוין שמכיל סיליצאה הוא ג'ל המיועד לטיפול בהרפס. "חובה לכל מי שסובל מהרפס כי הג'ל על בסיס סיליצאה מרפא ומקטין את הפצע ברמה ובמהירות כפי שלא נתקלתי בתכשירים אחרים", אומרת כהן. 
 
4. ג'ינסנג וגינקו – שני תכשירים מוכרים יחסית, אולם לא מספיק נפוצים בעולם שבו אנחנו מתמודדים עם שפע של מטלות ועודף מידע. מוצאם של שני התוספים הוא בסין והם נועדו להזרמת הדם ולשיפור הזיכרון והריכוז. יש אנשים שדווקא השילוב של השניים יועיל להם יותר מאשר השימוש באחד מהם בלבד. מג'ינסנג ומגינקו מפיקים תכשירים רבים המסייעים בבעיות של קשב וריכוז, אולם כדאי לבדוק מראש מה מתאים למי, שכן לאנשים עם בעיית היפראקטיביות עלול להיגרם נזק מהשימוש. כהן ממליצה על תכשיר בשם גינקוזאן, המסייע להזרמת חמצן למוח ולשיפור הזיכרון, הריכוז והעמידה במצבי לחץ. עם זאת, כהן מזהירה שמי שסובל מבעיות של לחץ דם או קרישת דם מומלץ להתרחק מהתכשירים בשל התכונות הממריצות שלהם. 
 
5. סידן וברזל – לא תוספים עלומים, אולם השימוש בהם מועט בקרב מי שהתזונה שלו לקויה, ובעיקר אצל ילדים, בני נוער וצעירים. חוסר בסידן מונע בנייה של העצמות והשלד, תהליך חשוב במיוחד בשנות הילדות. "עד גיל 30 בונים את העצמות יותר מאשר הורסים וצריכת סידן מספקת ומאוזנת היא קריטית. חבל שלא מודעים לכך יותר", מסבירה כהן. "מגיל 40 יש יותר הרס מאשר בנייה ואז יש שימוש במאגרים שצברנו במהלך החיים הצעירים, לכן חשוב להשקיע בבנייה בילדות. זה במיוחד נכון לגבי נשים. צריכת סידן היא בבחינת להקדים תרופה למכה". ברזל, לעומת זאת, הוא מינרל חשוב ביותר בכל הנודע לעייפות ולריכוז בקרב ילדים. הרבה פעמים מחסור בברזל הוא הסיבה לחוסר היכולת להתרכז בכיתה. לכן כדאי לעשות בדיקות דם לפני שפונים לאבחון של בעיות קשב וריכוז, לפעמים הסיבה נעוצה בתזונה ואז הפתרון קל. 
תגובות (0)
הוסף תגובה