השרה לימור לבנת מתעדת את החזרות האחרונות

5:30 – כמדי בוקר אני פותחת את היום בקריאת חמישה עיתונים.

 

 

 

 

6:00 – אימון כושר. זו השעה בה אני מרגיעה את הגוף, מסדרת את המחשבות ומתכוננת לקראת המירוץ שמצפה לי בהמשך היום. ההעדפה האישית שלי היא לפילאטיס.

 

 

 

 

 

8:00 – אני יוצאת לכיוון לשכתי במשרד התרבות והספורט. היום, לצד טיפול בנושאים שוטפים שעל סדר היום מצפה לי מפגש מרגש בכנסת עם 14 נשים מיוחדות. אלו הנשים שנבחרו השנה להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל. לפני מספר חודשים יזמתי כיו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים שהשנה, הנושא המרכזי של הטקס יעמוד בסימן "זמן נשים- הישגים ואתגרים".

 

 

 

הרעיון מאחורי בחירת הנושא הזה הוא להאיר זרקור על הישגי הנשים והתרומה המכרעת שלהן להתפתחות וקידום המדינה. המטרה היא גם להעניק רוח גבית למאבק שלנו נגד פערי השכר, כמו גם לדרישה למתן הזדמנות שווה וייצוג הולם במשרות בכירות ולמאבק החשוב נגד תופעת האלימות כלפי נשים על כל היבטיה. אני מאמינה שכל משואה שתודלק השנה תיצור סדק נוסף בתקרת הזכוכית שעדיין ניצבת מעל ראשן של נשים רבות בישראל.

 

9:00  – פגישת עבודה עם עינת, מנהלת הלשכה. על סדר היום: אישור הזמנות לפגישות ולאירועים השונים שבלו?ז.

 

 

 

11:30 – נסיעה בדרך לכנסת. את הנסיעות במכונית אני משתדלת לנצל לטלפונים, שליחת מסרונים, מעבר על נאומים וחומרי רקע לקראת פגישות, וגם כדי להתעדכן באתרי החדשות. הראשונים שאני מקפידה תמיד להתקשר אליהם מהאוטו ולשאול לשלומם הם שני הילדים שלי, יאיר ושיר.

 

 

 

12:30 – קבלו את ד"ר קירה רדינסקי, אחת מ-14 מדליקות המשואה שעל אף גילה הצעיר (רק בת 27!) מייצגת בעיני עוצמה והעצמה נשית וניתן בהחלט להגדירה פורצת דרך. היא נבחרה ל אחת מ –35 המדענים המבטיחים בעולם על ידי אוניברסיטת MIT היוקרתית, ופיתחה מערכת ממוחשבת לניבוי אירועים עתידיים על סמך אירועים היסטוריים. ד"ר רדינסקי עלתה לארץ מאוקראינה בגיל 4, וגדלה בנשר עם אמה, סבתה ודודתה. קירה היא בלי ספק מקור להשראה.

 

 

 

13:00 – התמונה הקבוצתית המסורתית של כל מדליקות המשואה: עדינה בר שלום,  מרים זוהר, ד"ר קירה רדינסקי, כרמלה מנשה, הנדיה סולימן, גאולה כהן, מקסין פסברג, מרים פרץ, שחר פאר, גל יוסף, אורנה ברביבאי, בליינש זביידה, פסקל ברקוביץ', טלי פרץ כהן, עם יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

 

 

13:30– רגע לפני שהוא משוגר לתחנות הרדיו, קיבלתי את הסינגל של 'שירת דבורה' שהולחנה לראשונה ובמיוחד לטקס הדלקת המשואות. הלחן הופקד בידי נורית הירש שגם מלווה בפסנתר את הזמרת אסתר רדא בביצוע השיר לצד תזמורת סימפונט רעננה והמקהלות "זמר לך הרצליה", "שירן רמת השרון" ו"רון חולון". שימו play.

 

 

19:00 – אני מגיעה לחזרה הכללית בהר הרצל. מאחורי הקלעים אני פוגשת קבוצה של חיילות ושוטרות מדהימות שישמשו דגלניות בטקס. תמונה למזכרת.

 

 

 

19:40 – עוד רגע החזרה הכללית מתחילה והטמפרטורות על ההר מתחילות לצנוח. אני מנצלת ההזדמנות לסלפי אחרון לפני הטקס עם מנכ"לית משרד התרבות אורלי פרומן, ראש המטה שלי מאיר ברדוגו ומפיק האירוע יגאל בנדה, כולם עבדו בתקופה האחרונה לילות כימים.

 

 

 

19:45 – זהו זה! החזרה הכללית יצאה לדרך. על הבמה מדליקת המשואה הוותיקה ביותר, ח"כ לשעבר גאולה כהן והצעירה ביותר, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, גל יוסף, חולקות יחד משואה. קשה לתאר במילים ואפילו בתמונות את התחושה שממלאת אותך בזמן שרעיון וחזון משתלבים יחד והופכים למציאות.  

 

 

23:00 – תם הטקס. או יותר נכון החזרה הכללית לקראת הטקס. התגובות של אלפי הצופים מצוינות. מגיעה יותר ממילה טובה לעובדי מרכז ההסברה, ולכל אנשי הבימוי, התוכן וההפקה שמשקיעים מזמנם ומרצם להצלחת הטקס הממלכתי החשוב ביותר בישראל. לתפארת מדינת ישראל.

 

תגובות (0)
הוסף תגובה