שריל סנדברג תתרום מחצית מהונה

לפני ארבע שנים הקים המיליארדר וורן באפט (יחדיו עם ביל גייטס) את אחת היוזמות המעניינות והחשובות בתחום הפילנטרופיה, כשהכריז על אמנה מיוחדת אשר כל החותמים עליה מתחייבים לתרום לפחות מחצית מהונם לצדקה לאחר מותם. מאז, גייס באפט שורה מרשימה של מיליארדרים אשר חתמו על האמנה, לרבות פול אלן (שותפו של גייטס להקמת מיקרוסופט) ומארק צוקרברג

 

בימים אלו מתקיימת הוועידה השנתית של היוזמה בסנטה ברברה, במהלכה יוכרזו באופן רשמי מיליארדרים נוספים אשר החליטו להצטרף למיזם ולתרום מחצית מהונם לצדקה לאחר מותם. אחד השמות המעניינים ברשימת החותמים החדשים הוא שמה של שריל סנדברג, סמנכ"ל התפעול של פייסבוק ויד ימינו של מארק צוקרברג. 

 

בזכות עצמה. שריל סנדברג. צילום: ויקיפדיה

 

סנדברג היא האישה השנייה אשר חותמת על האמנה כמיליארדרית בזכות עצמה, והיא מצטרפת לשרה בלייקלי (יו"ר ספאנקס). הונה של סנדברג הוערך לאחרונה לראשונה מעל רף מיליארד הדולר – והפך אותה לאחת המיליארדריות הצעירות בעולם. ביחד עם סנדברג ויתר המצטרפים החדשים, חתומים על האמנה של באפט כבר 127 מיליארדרים. אין ספק כי מדובר במספר מרשים של אנשים אותם שכנע באפט לתרום מחצית מהונם (ובכמויות כסף אדירות), אך עדיין מדובר בפחות מ-10% מסך המיליארדרים בעולם, אליהם פונה באפט.

 

במהלך הוועידה האחרונה, דנו המשתתפים בעיקר בדרכים בהם יוכלו לשפר את שיתוף הפעולה עם קרנות הסיוע הממשלתיות בארה"ב ובדרכים לעידוד יזמות חברתית. נושא נוסף אשר ריכז תשומת לב רבה היה עידוד השקעות בנשים וביזמיות צעירות. מעניין אם הדבר קשור להצטרפותה של סנדברג לאמנה, שכן סנדברג ידועה כאחת הדמויות המובילות בארה"ב במאבק לעידוד יזמות בקרב נשים ולשוויון הזדמנויות בשוק העבודה. "עסקים מובילים לא יקדמו שוויון הזדמנויות ומגוון בתפקידי ניהול בכירים רק כדי לעשות טוב בעולם", היא אמרה בראיון לפורבס בתחילת השנה, "אך הם יעשו זאת אם יבינו כמה זה ישפר אותם בסופו של דבר". 

 

האם הצטרפותה של סנדברג אכן תסמל אפיק השקעה חדש של כספיי הקרנות השונות, אשר יופנו מעתה גם לקידום יזמות בקרב נשים צעירות? בהחלט ייתכן שכן. כעת באפט מקווה להמשיך ולרתום שמות מובילים נוספים מהמשק האמריקאי – ולהפוך את המיזם החברתי שלו לאחד הגדולים והמשפיעים אי פעם. 

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

עידן עופר מדורג לראשונה ברשימת עשירי בריטניה

במחיר של מטען: סמארטפון חדש יימכר ב-20$

אקזיט ענק למשפחת ורטהיימר

תגובות (0)
הוסף תגובה