שולפות ציפורניים: מדריך הפדיקור הגדול

עונת הסנדלים שבפתח (בסדר, גם עונת הכפכפים) דורשת מאיתנו להקדיש תשומת לב לאיבר הגוף הזנוח ביותר: כפות הרגליים. אם בחורף עוד הצלחנו להסתיר אותן בגרביים מצחיקים ונעלים מתוקות, ברגעים אלו ממש מגיעים אלינו 65 אחוזי לחות ודורשים מאיתנו לאוורר.

 

עוד באון לייף:

 

הבחירה האידיאלית, כמובן, היא להתפנק אצל הפדיקוריסטית אחת לכמה שבועות, אבל האופציה הזו מצריכה קרן הון-סיכון קטנה וזמן פנוי שלא תמיד בנמצא. בדיוק בשביל המצבים האלה פורח בשנים האחרונות שוק הפדי-מני הביתי, שמציע כל מה שמכון יופי יכול לחשוב עליו בגרסה סמי-מקצועית.

 

במו רגלייך. פדיקור ביתי כמו במכון (צילום: Shutterstock)

 

קבלו את המדריך המושלם לפדיקור ביתי, בעזרת עצותיה המשובחות של רונית גילר, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה בסופר-פארם דיזינגוף סנטר.

 

1. לא להזניח
הסוד לכפות רגליים רכות וחלקות הוא תחזוק יומיומי. קני לך אבן לשפשוף כף הרגל ושפשפי את העקבים בכל מקלחת. גילר ממליצה לעשות זאת בזמן שאת מחכה שהמסיכה לשיער נספגת כדי לתחום את הפעולה במסגרת זמן ספציפית, וכמובן – לשטוף היטב אחר כך.

אבן לכף הרגל ORLY (צילום: יח"צ)

 

2. הסוד הוא בייבוש
סיימת להתקלח? ייבשי היטב את כפות הרגליים במגבת נפרדת. אל תחכי שהן יתביישו באופן טבעי או תחככי אותם בשטיח האמבטיה. המים שנקווים בין האצבעות הן כר טרי ולח לריכוזי פטריות, שמובילות לאצבעות יבשות ומגרדות. בקיצור, תשקיעי עוד שתי דקות בייבוש מלא.

 

3. התמרחויות לפני השינה
מומלץ למרוח את כף הרגל בקרם מזין ועשיר מדי ערב, ולחכות עד שהוא יספג לפני שאת נרדמת (בעיקר כי חראם על הסדינים שלך). אנחנו אהבנו במיוחד את קרם הרגליים של ל'אוקסיטן שנספג בצורה מדהימה, אבל גם קרמים זולים יותר יעשו את העבודה מצוין, כמו קרם הרגליים של ללין (ריח נהדר!) או של ניוואה. לא רעים בכלל.

 

נספג בצורה מדהימה, ל'אוקסיטן (צילום: יח"צ)

 

4. טיפול ממוקד
כפות הרגליים שלך יבשות במיוחד? פעם בשבוע מומלץ למרוח את כפות הרגליים בווזלין ולגרוב גרבי כותנה למשך 5-6 דקות. גילר מסבירה שכך את בעצם מעניקה לרגליים שלך "מסיכת לחות מרוכזת". בסיום פשוט לזרוק את הגרביים לכביסה, לנגב את השאריות בנייר מגבת ולהכיר את רגלייך החדשות.

 

5. עיסוי מרגיע
פעם בשבוע העניקי לעצמך עיסוי של עשר דקות לפחות בכף הרגל יחד עם קרם רגליים נבחר (אפשר גם להיעזר בבן זוג נבחר). העיסוי ממריץ את הדם ומסייע להחדרת הקרם.

 

6. שאני אשפשף?
אם את לא מתלהבת להתחיל לגרד את עור כף הרגל באמצע האמבטיה, תוכלי להשתמש באחד ממכשירי הפדיקור הביתיים שיצאו לשוק בשנה האחרונה. מכשיר ה-Pedilady , העובד בטכנולוגיית הסיבוב המהיר (אבן מינראלית שמסתובבת 30 סיבובים בשניה ומסירה את העור הפגום מבלי לפגוע בשכבת העור הבריא) סיפק תוצאות כמעט מקצועיות ושייף במומחיות עור קשה בכף הרגל.

 

כמעט מקצועי. Pedilady (צילום: יח"צ)

 

7. לא לאלימות
גילר ממליצה בחום להימנע בשימוש בסכין כדי להוריד את העור היבש. לדבריה, ביד לא מיומנת הוא עלול להוביל לפציעות, חתכים וזיהומים. עדיף להשאר עם הפומפיות או עם אבנים המיועדות לכך.

 

8. שעתה היפה של הפצירה
כדאי לגזור את הציפורניים ישר ככל האפשר כדי להימנע מציפורן חודרנית, ולשייף את הציפורן בכיוון אחד כדי לדלג על השלב המעצבן של סדקים וחתכים בציפורן עצמה.

 

9. טוב שמן טוב משם טוב
בין אם את בוחרת פרנץ', מטאלי או ורוד סולידי, לפני שאת מתחילה לצבוע את הציפורניים ברגליים מומלץ למרוח אותן בשמן הזנה מיוחד, או להשתמש במגבוני שמן מיוחדים, ולחכות עד לייבוש מלא.

מגבוני שמן לטיפוח עור הציפורניים מבית Life (צילום: יח"צ)

 

10. שכבת בסיס
כלל בסיס – לא למרוח לק לפני שמרחת שכבת הגנה שקופה. לק הבסיס מגן על הציפורן, מונע ממנה להצהיב ומגן עליה מהפיגמנטים החזקים שבלק הצבעוני. חכי לייבוש מלא לפני שתתחילי למרוח!

 

לק בסיס מבית essie (צילום: יח"צ)

 

11. טופ קוט
בחרת את הצבע המושלם לקיץ? מעולה. עכשיו הגיע הזמן לפיניש – ה top coat. זהו לק שקוף שמטרתו לקבע את הצבע, להגן עליו משריטות ולגרום לו להישאר יותר משלושה ימים של שטיפת ידיים. נסי את לק הג'ל המגן של פופה או של OPI.

 

לק ג'ל מבית פופה (צילום: יח"צ)

 

12. ייבוש מהיר
ממש כמו בסלון, גם בבית יש דרכים יותר אלגנטיות לייבש את הלק מאשר להסתובב בבית בתנועות חדות ומוגזמות. החזיקי בבית ספריי מהיר לייבוש הלק, שמחולל פלאים ומאפשר לך לתקתק פדיקור זריז חמש דקות לפני יציאה לאירוע. עכשיו רק נשאר לבחור מה ללבוש. 

 

מייבש לק של ANNY (צילום: יח"צ)

תגובות (0)
הוסף תגובה