לוקחים פרוזאק? אני אומרת צאו לרוץ

להיות מגישת חדשות הוא תפקיד מאוד מורכב וחשוף. אנשים מדברים ולא תמיד דברים נעימים. לא תמיד הפרסום הוא חיובי. למדתי לגדל עור של פיל ולשים דברים בפרופורציות. נכתבו עלי לעיתים טוקבקים לא נכונים ומרושעים. היו תקופות שבהן רציתי להתקשר לכל אחד מהכותבים ולהעמיד אותו על טעותו. היום אני לא טורחת לקרוא. האתגר המנטלי בספורט עוזר להתמודד עם מתחים ולחצים. במיוחד בתקופה האחרונה, שהייתה לא קלה. העתיד של רשות השידור כרגע לא ברור ואנחנו נלחמים על הבית. בתקופה הזאת, שעת האימון היא פורקן אולטימטיבי. אני יכולה לקום מעוכה וטרודה וחוזרת רגועה. זה הקתרזיס המושלם. יש אנשים שלוקחים פרוזאק? אני אומרת, צאו לרוץ. 
 
הפעם הראשונה זכורה לי היטב. טריאתלון נראה לי כמו ספורט לא הגיוני. ענף ששמור רק לאנשים שירדו מדעתם. שאני אשתתף בתחרות? אין מצב. דעתי השתנתה אחרי שהתחלתי לפגוש יותר ויותר אנשים שעוסקים בזה. לאט לאט ירד האסימון. לשחות אני שוחה. ושנים שאני רצה. לרכב על אופניים? אוקי, את זה אני צריכה ללמוד. אבל בסופו של דבר, למה לא לשלב הכל ביחד?
 
עוד באון לייף:
 
להגיד שכל יום בא לי? לא. קרדיט צילום: דוברות עירית הרצליה
 
בתחרות הראשונה לפני הזינוק שאלתי את עצמי מה אני עושה פה. מה עבר לי בראש? איזו טעות. בדיעבד הייתה זו אחת החוויות המעצימות בחיי. מאז חלפו תשע שנים. בחודש הקרוב אתחרה בטריאתלון הנשים בהרצליה, וכמדי תחרות אני עם פרפרים והתרגשות. 
 
עכשיו אנשים חושבים שאני זאת שירדה מדעתה. שואלים אותי, ?זה לא קשה?? אבל אני מסבירה שהאתגר והקושי הוא לב העניין. בהתחלה הגוף שלי אמר לי ?מה את רוצה מחיי?? אבל דווקא הקושי הפיזי ובעיקר המנטלי עשה לי טוב. הבאתי את עצמי למחוזות חדשים. למדתי להתחייב למשטר אימונים. חמש פעמים בשבוע אני מתחילה את היום או בשחייה, או ברכיבה, או בריצה. בגלל שאני מגישה את המהדורה בערב, אני תמיד מתאמנת בבקרים, לרוב לפני שהילדים מתעוררים. 
 
שלא תחשבו שזה קל. שאני אגיד שכל יום אני קמה ובא לי? לא. אבל אם אני לא אצא מהמיטה יהיה לי קשה לסלוח לעצמי. אז אני לא מוותרת. יש בזה משהו ממכר. קשה לתמחר עד כמה זה טוב. האימונים שומרים על השפיות שלי, עוזרים להתמודד עם לחצים. כאשת חדשות, העבודה שלי כרוכה בחשיפה לדברים שהדעת לא סובלת. רצח, שוד וטרגדיות שאנחנו משדרים במבט מדי ערב. בן אדם לא יכול להכיל הכל. 
 
 
טריאתלון, דווקא בזכות הקושי. קרדיט צילום: דוברות עירית הרצליה
 
 
הפורקן האולטימטיבי, הקתרזיס המושלם
במערכת החדשות, החברים שלי בעבודה מאוד מפרגנים. לפני מירוץ החזאית תמיד מבררת לי מה יהיה מזג האויר ומה מצב הים ותמיד מעדכנת אותי ש?הים יהיה רגוע?. למזלי, אני מוקפת באנשים שמכורים כמוני. אבא שלי מתאמן לתחרות ?איש ברזל? שלישית ליום הולדתו השבעים. בעלי גם נכנס לזה ואנחנו מתאמנים ביחד. כולם צוחקים עלינו שהחופשות המשפחתיות שלנו נראות כמו מחנה אימונים. 
 
לאחרונה שואלים אותי רבים מדוע מספר הנשים בענף גדל בהתמדה? במיוחד ענף כמו טריאתלון, שכל כך מזוהה עם גברים. אני הבחנתי שדווקא אימהות, נשים עובדות בעלות שגרה עמוסה הן אלו שמצטרפות. אני סבורה שזה קשור לעובדה שעם כל העומס, נשים יודעות היום להקדיש זמן לעצמן. אני מוצאת לזה זמן. זאת השעה שלי ביום ואני לא מוותרת עליה. קודש. 
 
 
גאה בעצמי כי לא ויתרתי. צילום: אמיר כהן דרימן
 
הרי לי כביכול יש את התירוצים הכי טובים: אחרי שני הריונות, עם שני ילדים קטנטנים בבית ועבודה בירושלים. השגרה שלי מאוד עמוסה. כולם אמרו לי שאחרי הלידה אפסיק להתאמן. זה לא קרה. אז אני פחות מהירה ממה שהייתי, אז מה? אני מתחרה בשלושה טריאתלונים בשנה ממקום שמונה, אז מה? אבל אני עושה וזה מה שחשוב. הזמנים שלי פחות טובים וזה לא מעניין אותי בכלל. כשאני עומדת על קו הזינוק אני גאה בעצמי כי לא ויתרתי. אני אומרת ?אוקי ניצחתי בעצם העובדה שאני פה ולא משנה באיזו תוצאה אסיים?. כשאני רואה את הילדים שלי מחכים מתרגשים ומריעים לי בקו הסיום זה שווה את הכל. להם זה לא משנה אם הגעתי ראשונה או אחרונה: מבחינתם סיימתי אולימפיאדה.

כל אחת יכולה!

טריאתלון נשים 2014 יתקיים ב-31 במאי בהרצליה.

כל אישה יכולה להירשם באופן אישי להשתתפות בכל שלושת הענפים: שחיה, אופניים וריצה. בפניכן עומדים שלושה מסלולים: להשתתף באופן אישי במסלול העממי והספרינט או להיות חלק משלשה. כמו כן, תוכלו להירשם למסלול האולימפי. הפרטים בלינק המצורף.

תגובות (0)
הוסף תגובה