הסוד ששמרתי מהמשפחה שלי

רינת כהן, גרושה ואם לשלושה ילדים, עברה במהלך חייה לא מעט חוויות קשות: נטישת אביה, מות אחותה, בן זוג לא מתאים ומחלת ריאות קשה. אבל הסוד ששמרה ממשפחתה, על התקיפה המינית אותה עברה כנערה, המשיך ללוות אותה כל חייה.

 

התקיפה התרחשה כשרינת הייתה בת 18, אבל היא לא העזה מעולם לדבר. אחרי שנים ארוכות של זוגיות בצל הטראומה ובצל זוגיות לא טובה, היא מחליטה לפנות למחלקת הרווחה בעיר מגוריה ולבקש עזרה. רק מול העובדת הסוציאלית רינת פתחה את הסוד שהחזיקה בבטן כמעט 20 שנה. היום רינת מרגישה שהיא אחרת. שהיא אמא אחרת. ובעיקר שלא תתן לילדיה לעבור את מה שהיא עברה.

 

 

"בגיל 18 הייתי יחד עם החבר'ה שלי במועדון. אחד החברים הציע לצאת החוצה, לנשום אוויר. יצאנו החוצה, חנייה ענקית חצץ סמוכה למועדון, ישבנו על מכונית, התקרב נצמד ונישק אותי", מספרת רינת. "הוא נצמד אלי כשאני צמודה למכונית, ואחר כך נפלתי על החצץ. מה שהציל אותי זה שחברה שלי יצאה חיפשה אותי ואז הוא קם. אני בכיתי, היא שאלה אם אני רוצה להגיש תלונה אבל לא רציתי".

 

היום בתה של רינת בת 14, ואין לרינת שום ספק שיום יבוא וגם היא תיתקל בזה. "אני מנסה תמיד להגיד לה, גם ביחסים שלה עם חברות, לעולם לא לעשות משהו כדי לרצות אחרים". למעשה, אחרי שטיפלה בעצמה, רינת רוצה למצוא דרך להגיע גם לנערות אחרות, שלא יצטרכו לעבור את מה שהיא עברה. "בוערת בי צעקה להגיד לנערות: אל תקברו את זה. תדברו, תספרו, תטפלו בעצמכן. כי זה הורס הרבה דברים בחיים וחבל", היא אומרת, ומעידה על עצמה שהיום, אחרי הטיפולים, היא מרגישה חזקה מבפנים, שלמה. "הטיפול שלי במרכז סיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית היה הכי משמעותי", מספרת רינת. "הכרתי הרבה נשים מקסימות בקבוצות שהייתי בהן, ואני חושבת שאנחנו צריכות לתת כוח לאלו שעוד לא עשו את הצעד הזה".

תגובות (0)
הוסף תגובה