אורלי רביבו חוזרת לפריים טיים

אמש צפיתי מסוקרנת בתכנית "המיזם" בערוץ 2 , תכנית הריאליטי החדשה מבית היוצר של רשת אשר מבקשת להביא אל המסך יזמים ויזמיות המבקשים להפוך חלום לעסק כלכלי ומשנה מציאות.

 

עוד באון לייף:

 

להוציא העובדה שישנה רק מנחה אחת בפאנל השופטים (אילון נופר – מייסדת להקת 'מיומנה' ובוגרת 'מחוברים' ) עד כה מסתמן כי מדובר דווקא בתכנית המעודדת  ייצוג נשי על המסך הקטן. כמות הנשים היזמיות אשר מבקשות להציג את חזונן העסקי מרשימה מאוד ולא פחות מכך גם המגוון הנשי. בתכנית הראשונה הוצגו בין היתר "הדוגמניות" (כפי שכונו על ידי ההפקה) נשים מלאות במיזם אופנה ייחודי, בתכנית ששודרה אתמול השתתפו שתי נשים חרדיות בעלות חוש יזמי מפותח, אשר ביקשו לשחזר לזוגות חרדיים את יום חתונתם בתמונות – אך מי שגנבה את ההצגה הייתה אורלי רביבו, המוכרת לכם יותר כ"א' מבית הנשיא".

 

יש להודות שגם אני תהיתי בהתחלה על המניע להשתתפותה. ידוע כבר כי מלהקי תכניות ריאליטי לא בוחלים בגימיקים אנושיים שונים במטרה לגרוף אחוזי רייטינג גבוהים, בין היתר על ידי ליהוק אנשים עם סיפור חיים קורע לב או מוגבלויות פיסיות שונות לטובת המנגנון המשופשף של הפריים טיים. לפעמים, המלהקים לוקחים צעד אחד קדימה.

לפני שנה בערך עלתה בערוץ 10 התכנית "הכפר" בה אחד המשתתפים היה עבריין מין מורשע, מה שהוביל לביקורת ציבורית גורפת. לכן, כאשר פורסמה הידיעה כי אורלי רביבו, קורבן עבירות מין בעברה, תשתתף בתכנית ריאליטי, תהיתי על הליהוק. חששתי כי יהיו מי שיראו בדבר ניצול ציני של סיטואציה כאובה ויאשימו אותה בניסיון לפרסום ומימוש 15 דקות התהילה והדבר דווקא לא ישרת נשים אשר יבקשו להתלונן בעתיד.

הפרומואים הציגו אישה נחושה ונאה, אשר מבקשת להתנתק מעברה ולממש חלום ילדות ישן וערכי. לא פשוט לעמוד שם על במת הזרקורים המשומנת, לדעת כי כמעט בכל בית בישראל בוחנים אותך, את הופעתך החיצונית ואת מניעיך שוב ושוב, מנסים לשחזר מה בדיוק היה שם (תלונתה של אורלי רביבו לא נכללה בסופו של דבר בכתב האישום נגד הנשיא משה קצב) ועל הדרך אולי מקשיבים לרעיון העסקי שלך. אבל על דבר אחד אין חולק: אורלי רביבו כבשה אתמול את לב הצופים. בהופעה מרשימה ומרגשת הסבירה לקהל בבית ובאולפן על החלום הישן שלה אותו היא רוצה להפוך למיזם כלכלי.

 

גם את מהות המיזם אי אפשר לנתק מחוויותיה של רביבו. היא הציגה רעיון נושן שלה להקמת חנות בובות לילדות בירושלים, בובות אשר יראו כמו ילדות רגילות ולא כמו בובות ברבי ארוכות רגליים, צהובות שיער וקצרות לבוש אליהן התרגלנו בשנים האחרונות. "ילדות צריכות לשחק עם בובות שיראו כמו ילדות אמיתיות" היא אומרת, ורואה בכך כלי חינוכי הנלחם בתופעה של החפצת נשים וסגידה למראה חיצוני מסוים מגיל צעיר. בפרזנטציה שלה הסבירה כי היא לא יכולה לנתק את הרעיון מהחוויה אותה עברה והיא מבקשת באמצעותו להעביר מסר ערכי וחשוב. דיינו.

 

אבל חרף ההופעה המרגשת והרהוטה של רביבו, המיזם שלה הוא יותר רעיון בוסר וחזון חינוכי וערכי מאשר מיזם עסקי-כלכלי מהודק. רביבו לא הצליחה לספק לצופים המחשה לרעיון בדמות בובה אחת כזו (אב/אם טיפוס בשפה העסקית) כפי שהציגו יתר המתמודדים, או תכנית עסקית כתובה עם יעדים ופרמטרים ברורים. מניחה שאם אני הייתי מגיעה לתכנית עם הרעיון לפתוח חנות בובות ובלי שום בסיס איתן לרעיון הזה, לא הייתי עוברת את האודישנים. אבל אני לא מעוררת עניין כמו א' מבית הנשיא.

 

אחרי שנהנתה מספר דקות מהמקום הראשון בתכנית, הפסידה בסופו של דבר את הפרס ליזמים שהמציאו זן חדש ופורץ דרך של סנפיר לגלשנים, שאין ספק שיביא למהפכה בעולם הגלישה.

 

אך למרות המיזם הלא-מהודק שלה ולמרות ההפסד לגולשים, אורלי רביבו ניצחה אתמול בתכנית. היא ניצחה כי היא הוכיחה לעצמה שתעצומות הנפש יכולות להתגבר על מכאובי העבר ואף לגדול ולהתפתח משם למקומות חדשים ויצירתיים. היא ניצחה כי היא בחרה להמשיך הלאה בדרכה שלה ללא פחד וללא פשרות.

עכשיו נותר רק לחכות ולקוות שהחנות שלה, חרף הקשיים, תהפוך מרעיון למציאות.

תגובות (0)
הוסף תגובה