הקיסר של הבית

השיפוץ כבר הסתיים, אני כבר גרה בבית אבל עדיין מוצאת את עצמי, לפחות פעם ביום, מנהלת שיחה עם חברה או בעל של חברה או דוד של שכן ששמע ששיפצתי ורוצה לשאול איזו שאלה על טיח, אריחים, אומקומות מומלצים לבחור גופי תאורה.. זה עדיין מצחיק אותי שמבחורה שלא ידעה דבר וחצי דבר על שיפוצים נהייתי ספצית. אבל נותר לי רק ללמוד לבשל – ואני מושלמת..

 

מה שמשותף לכולם היא התחושה ששיפוץ הוא כמו שפעת, מרגישים לפעמים כאילו לא יחלוף לעולם. הימים חולפים והמנגינה נשארת.. חלונות, ואז תריסים, ואז ידיות, וכמובן גם לבחור גוונים, וגדלים.. ויש מפסקי, ווילונות, ועובי רובה… אוי ונא לא לשכוח סוג טיח, גודל חיפויים ועומק ארונות. עוד פרט ועוד פרט. פעם פגשתי איש עשיר מאוד, שיכול היה לבנות כל בית שרק יחפוץ אבל העדיף לקנות בית מוכן. כשהתעניינתי מדוע העדיף את הקיים על בית שיכול היה לבנות במו ידיו ושיהיה בית חלומותיו, הסביר לי בחיוך שעדיף לקבל החלטה אחת גדולה מאשר אלף קטנות, ושאת הזמן שלו הוא מעדיף לבזבז על דברים אחרים..

 

גם אני חשבתי ככה בתחילת השיפוץ, אבל לקראת הסוף דווקא נהנתי ממנו. מאוד. אם רק הייתי יודעת קודם למה בדיוק אני נכנסת, אולי הייתי נערכת אחרת וכנראה היו נחסכות הרבה דמעות בדרך.. כנראה שזו הסיבה שאני כל כך נהנית לסייע לאנשים שמשפצים והרגיש שתרמתי ולו במעט..

 

כן כן זה נראה עכשיו כמו חלום רחוק אבל זה היה ממש לא מזמן

 

אז הפוסט הזה מוקדש באהבה למי שעדיין לא בחר משטח (לאמבטיות/למטבח).

 

 

מסקנה מספר אחתלבחור את גוון המשטח אחרי בחירת הריצוף ולפני בחירת גוון הארונות

 

כשכבר נדמה היה לי שעשיתי ואירגנתי בבית הכל, נזכרתי שיש לי מטבח אבל אין לי משטח… ואז הגעתי לדליה קליגר, המעצבת הראשית של אבן קיסר,לקבל עצות טובות.

 

ידעתם ששיש אבן קיסר הוא מוצר ישראלי שהומצא ופותח בישראל בקיבוץ שדות ים? גאווה ישראלית!

 

שיש אבן קיסר מורכב מכ-93% קוורץ טבעי ומכמות קטנה של פיגמנטים, פולימרים ודבקים.

 

אין סוף גוונים וגימורים.

 

אחרי שקישקשנו קצת על הילדים והחיים, דליה הסבירה לי בעדינות שעשיתי טעות, ושהיה עדיף שהייתי מגיעה אליה קודם. מסתבר שהשלב בו מומלץ לבחור משטח למטבח הוא אחרי בחירת הריצוף ולפני בחירת גוון המטבח. ואני, לא רק שכבר בחרתי גוון לארונות המטבח, המטבח כולו כבר היה מותקן בביתי החדש.. אבל היות והרבה דברים למדתי בדרך הקשה, קבעתי עם דליה שוב והפעם הגעתי, כפי שנתבקשתי, עם מרצפת טרצו אחת ומגרה של ארון המטבח שלי כדי לחפש משטח ש"יעבוד" טוב עם שניהם. דליה הסבירה לי שכרגע אני קצת מוגבלת בפלטות המשטחים כי אין משטחים בכל צבע שרק אחפוץ וזה מצמצם לי את אפשרויות הבחירה.. אם הייתי בוחרת תחילה את המשטח, ורק אז את גוון הארונות, החיים שלי היו יותר קלים, כי יש פלטת צבעים בלתי נגמרת לצביעת הארונות ויותר קל להתאים.

 

בגבורה רבה מתוך מגוון משטחי הקוורץ לבסוף בחרתי

 

מסקנה מספר שתייםאם אתה רוצה להיות בענייניםחזור לטבע.

מה שעוד למדתי מדליה זה שהמגמה שמלווה אותנו בשנים האחרונות כמעט בכל תחום ותלווה אותנו כנראה עוד שנים ארוכות, היא החזרה למקורות הטבעיים, ולכן ישנה השראה חזקה והשפעה של חומרים טבעיים שמתאפיינת בשימוש בעצים גולמיים, חפים ממראה של עץ אלגנטי מלוטש, וגם שימוש במתכות בגוונים שונים, בבטון חשוף וצבעי בטון.

 

צבעי אדמה, בג', חאקי, קפה ושמנת – כל הגוונים הללו הם צבעי טבע שמאוד באופנה עכשיו כמו כן לבנים, שחורים ובזלתיים שמדגישים את המינמליסטיות.

 

לאמיצים יותר יש אפשרות שימוש למשטחים בצבעים של תכלת, אפור, או ירוק מעושן, ואפשר לתת דגש ע"י נקודות צבע חזקות כמו צהוב חרדל, צהוב ירקרק, רק בחלק קטן מהמטבח, כמובן.

 

 

מסקנה מספר שלושאם אתה רוצה להיות גם מגניבאל תפחד להעז.

לא רק שילוב הצבעים הוא טרנדי אלא גם הפתיחות והעזה לשלב בין חומרים שונים במטבח או בחדרי האמבטיה- כמו מתכת עם עץ, ומשטח קוורץ אבן קיסר.

ואם המטבח שלכם באופן ספייס, כדאי שעיצוב המטבח יתכתב עם השפה הכללית של הבית.

 

במטבח קטן וחשוך מומלץ להשתמש במשטחים בהירים ודגש על תאורה טובה ונכונה.

במטבחים גדולים מומלץ להשתמש בחומרים שונים ואף בצבעים שונים ליצור עניין ועיצוב ייחודי כמו משטח אבן קיסר כחלק ממשטח עבודה כשלצידו משטח נוסף מנירוסטה או מעץ .

אם תוסיפו משטח עבודה מעץ זה קנה למטבח מראה חמים וכפרי. רק תיזהו עם דברים חמים כי הוא סופג. כתמים וגם ריחות.

 

אם תוסיפו משטח של נירוסטה, הוא אמנם יקר, אבל גם הגייני, גם לא סופג ולא נשארים עליו כתמים. הוא לא נבהל מחום ונוח לרידוד בצק. רק שאתם צריכים לחשוב אם מתאים לכם במטבח מראה קצת קר והיי טקי.

 

נ.ב – לא צריך לפחד משילוב של עוביים שונים.

 

מסקנה מספר ארבעאל תשכחו שבבית הזה אתם גם צריכים לגור ועדיף שהוא ישרת אתכם מאשר אתם אותו.

 

והכי חשוב, כמו תמיד, הפרקטיות בשימוש המשטח.

על המשטח להיות עמיד בפני שריטות, כתמים כדי שיחזיק וייראה טוב לאורך שנים רבות- אל תגידו שלא אמרתי.

 

מיכל

 

תגובות (0)
הוסף תגובה