עיצוב יפני: 5 החנויות הכי שוות

ב- Muji נתקלתי לראשונה בזמן שיטוט הבכורה שלי ברחובות ניו יורק. בפינת רחוב, עם שלט קטן, שכנה חנות מסודרת להפליא שכל הפריטים בה לא חרגו מקשת הצבעים של כחול-שחור-לבן-חום ועדיין היא נראתה כמו הממתק הכי כיפי שיש לעיר הזו להציע. כי למי שחובבת עיצוב מינימליסטי ופרטים קטנים, מוג'י היפנית היא גן עדן. אלפי פריטים שמעוצבים בדקדקנות ומשתלבים נהדר בכל דירה אורבנית שמכבדת את עצמה. 
 
בשנים שחלפו מאז שמוג'י ואני נפרדנו, הפך העיצוב היפני לתו תקן איכותי בקרב יודעי דבר. העדינות, הקונספט המהודק והאפשרות להעז היכן שאחרים אפילו לא חשבו הפכו למשאת נפש. במקביל, החלו להיפתח בארץ חנויות של 'משוגעים לדבר' שייבאו באופן עצמאי חפצים ועיצובים מארץ השמש העולה, וזכו לקהל מעריצים מצומצם אך הדוק. כעת, לרגל ביוטי סיטי טוקיו שיערך בתחילת יולי, התאגדו מספר חנויות עיצוב יפני לחנות פופ אפ אחת שתמוקם במתחם. מתוך היצע החנויות שיקחו חלק במיזם, בחרנו את חמשת האהובות עלינו במיוחד.   
 
 
Tonari – אופנה מיפן 
רחוב יבנה 30, תל אביב 
 
בוטיק האופנה היפני של רחל ביטון (שחולק חלל עם עוד חנות יפנית נהדרת, היבינו Hibino) מאגד תחתיו אוסף של פריטים שמעידים על עין חדה ויד בוטחת לצד קניינות שמבטאת טעם אישי מובהק. בחנות אפשר למצוא מותגים יפנים מוכרים כמו איסי מיאקי, יאמאמוטו וניי נט אבל שווה לשים לב דווקא לקולקציה המיובאת של טאביו, אחת מחברות הגרביים הותיקות של יפן. בטאביו, במקום ללכת על הסטנדרט של 100% כותנה בלבן ובשחור, העדיפו ליצור יצירות טקסטיל משובחות שמתהדרות באפקטים כמו שמנים שמופרשים ישירות לעקב ועיצובים מעולים. 
 
 
מה לקחת הביתה? מלבד הגרביים (הלא זולים, שימו לב – 80 עד 220 שקל) אפשר גם להתלבט בין הצעיפים, שמשיות, כובעים או חולצות כותנה שישארו אופנתיות לנצח. 
 
 
Shoppu
אשתורי פרחי 22, תל אביב 
 
את החנות הזו אפשר לתאר כ"כל מה שחמוד, צבעוני וכיפי ונראה אתכן יוצאות מפה בלי כלום". בחנות יש את יצירותיו של האמן שינזי קאטו שמצייר חתולים מקסימים וחמודים על כל דבר שזז (צלחות, ספלים, תיקים, צנצנות וכרטיסי ברכה) לצד תיקים צבעוניים, בקבוקים תרמיים עם עיצובים גרפיים משובבי נפש, בובות מעוצבות לאוספים וגופי תאורה שיטיסו כל שיחת סלון. 
 
 
מה לקחת הביתה? תלוי באיזה מצב רוח אתם, אבל הספלים המאוירים שבו את לבנו ויתפקדו כמתנת יום הולדת לכל גיל ולכל נפש (טווחי מחירים 39-300 שקל).
 
 
 
SHODO 
שביל המרץ 6, תל אביב 
 
תרצה פייטן סלע הגיעה ליפן בשנת 1987 בעקבות החיפוש אחר יופי ולמדה קליגרפיה, ציור על נייר, עץ ועוד. כשחזרה לארץ פתחה את שוזו, המרכז לקליגרפיה ותרבות יפן והיא מעבירה שיעורים וסדנאות בנושא אמנות הקליגרפיה לצד אירוח אירועים והדרכת טיולים ליפן. במרכז נמכרים לוחות קלגרפיה מקוריים, כרטיסי ברכה, טקסטיל מאויר ומודפס וכלי קרמיקה בהדפסים ייחודיים.
 
 
מה לקחת הביתה? בדי הטקסטיל הם מהנעימים שהרגשנו ומזמינים התעטפות. במידת הצורך, ניתן להסתפק גם בקערה דוקורטיבית להניח באמצע הסלון (מחירים 35-250 שקל).
 
 
 
 
Tut Niyar
המייסדים 39, זכרון יעקב
 
תות נייר הם "טחנת נייר" עצמאית אשר החלה את דרכה בזיכרון יעקב כתחנת ייצור לנייר בעבוד יד מעץ תות הנייר. העסק המשפחתי של תמנע ויזהר נוימן מייצר מאז מוצרי נייר באיכות גבוהה ומבטיח ייחודיות ובלעדיות. מלבד החשודים הרגילים (כרטיסי ברכה, מחברות, יומנים) תוכלו למצוא גם גופי תאורה, ארנקים, תיקים ועוד.
 
 
מה לקחת הביתה? תיק נייר שהכי מגניב להסתובב איתו ברחובות העיר. בתנאי שאין גשם (טווח מחירים 150-300 שקל).
 
 
 
 
Sayaka Japan
אופנת רחוב זוכה בעשור האחרון לתיעוד מאסיבי בזכות זמינות הצילום והמדיות החברתיות, אך נערי ונערות FRUITS היו שם הרבה לפני. צעירי טוקיו אימצו לתוך זהותם מאפיניים אופנתיים שספק אם היו מתקבלים במקום אחר על גבי הרבה הפלנטה. בחיפוש אחר זהות אישית הם עוטים על עצמם צבעים מטורפים, משחקי שכבות, תחפושות של דמויות קומיקס, צובעים את שיערם בכל צבעי הקשת ולא מפחדים מפלטפורמות. 
את המיש-מש הצבעוני הזה מייבאת לארץ חברת Sayaka Japan, שבוחרת תכשיטים, אופנה, תיקים, אקססוריז לשיער ושאר ממתקים שיתאימו לחיך האופנתי הישראלי, אבל עדיין ישקפו נאמנה את רוח טוקיו. התוצאה: חגיגה לעיניים ואפשרות לצאת קצת משטנץ הזארה-קסטרו עם אקססוריז שווים. 
 
 
מה לקחת הביתה? תיקי קלאץ' בהדפסים דיגיטלים שעושים שמח בעיניים וקשתות שיער כיפיות שיצילו כל יום שיער רע (45-450 שקל).
 
 
 
——————————————————————————————-
ביוטי סיטי, אירוע היופי הגדול של השנה מבית סופר-פארם, מרחיב השנה את היריעה ויתקיים במשך ארבעה ימים רצופים, בין התאריכים 1-4 ביולי בביתן 1 בגני התערוכה בת"א. לצד מותגי הקוסמטיקה הגדולים של הארץ, תמצאו בביוטי סיטי מתחמים מיוחדים, תצוגות אופנה  ומופעים מרהיבים, הרצאות מעשירות של מיטב מומחי הלייף סטייל הישראליים, וכמובן תוכלו להינות ממבצעים והטבות ייחודיים לאירוע. 
 
ללקוחות לייף סטייל ישלח כרטיס כניסה זוגי בחינם. לקונים בסופר-פארם במעל ל-99 שקל ינתן כרטיס זוגי גם כן בחינם. בקופות האירוע ניתן יהיה לרכוש כרטיסים ב-30 שקל ליחיד או ב-40 שקל לזוג.  
תגובות (0)
הוסף תגובה