כל מה שצריך לדעת על השיזוף הביתי

אין ספק שבימינו שיזוף הוא עבודה לטווח ארוך, שלא תמיד מפיקה את התוצאות המצופות. בדיוק בשביל נשים כמוני (וכמוכן, אני רואה אתכן. גם אתן מסנוורות) יצרו חברות הקוסמטיקה ותעשיית הטיפוח את המשזפים הביתיים. מי ששיזוף על חוף הים נראה לה טרחה מיותרת ולא נוהגת לפקוד את מכוני השיזוף שהתרבו במקומותינו, מוזמנת לרכוש בסכום נורמטיבי תכשיר לשיזוף ביתי, להתמרח בפרטיות של ארבעת קירות ביתה, ולהגיח למחרת כאילו פקדה את אחוזתו של קלוני בלייק קומו וגם הצליחה לשבש את החתונה.
 
עוד באון לייף:
 
 
"אנחנו בהחלט רואים עלייה מתמדת ברכישת מוצרי שיזוף ביתי" מעדכנת רונית גילר, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה של סופר-פארם בדיזינגוף סנטר. "אפשר למצוא אותם בצורת קרם למריחה, ג'ל מקרר, מטליות לחות או נוזל שמתיזים על העור. אין בהם חומרים מזיקים או מסרטנים וחלקם גם מכילים הגנה מקרני UV שמגינים עלייך גם לאחר היציאה מהבית" 
 
באמצעות גילר ריכזנו מספר עצות לפני-במהלך-ואחרי השימוש במשזפים ביתיים כדי להבטיח תוצאות מוצלחות: 
 
1. השקיעי בלחות 
עור רך ולח יספוג היטב את הפיגמנטים וגם יראה טוב יותר. מומלץ להזמין את העור בקרם לחות איכותי כשבוע לפני המריחה ולהקפיד למרוח באיזורים היבשים כמו מרפקים, ברכיים, פרקי ידיים, קרסוליים וכפות ידיים. 
 
2. להסיר תאים מתים 
על מנת שתכשיר השיזוף ייספג בצורה הטובה ביותר יש לערוך טרם הצביעה פעילות פילינג מקיפה באמצעות מברשת, ספוג יעודי או סבון פילינג. גם פה כדאי לשפשף את המקומות הנוטים ליובש. מומלץ לוודא כי אתן משתמשות בסבון או קרם פילינג נטול שמן שיכול להשפיע על ספיגת הצבע 
 
3. בלי אלכוהול 
לפני שמתחילים כדאי להסיר כל תכשיר טיפוח אלכוהול שיש על העור, כולל דאודורנטים ובשמים. המפגש של קרם השיזוף עם האלכוהול עלול להביא לשינוי צבע לא נעימים על העור.
 
4. הגנה עצמית 
אספי את השיער בכובע אמבטיה וודאי שאין שערות סוררות שצונחות על הפנים. כסי את קו השיער והגבות בוזילין או קרם לחות. כך הן לא יהפכו לכתומות במפגש עם תכשיר השיזוף. המהדרין מורחות גם קרם גוף על המרפקים, עקבים, כפות הרגליים וכפות הידיים.
 
5. כפפות
עומדת להתחיל? יופי. שלבי כפפות חד פעמיות לבנות שאפשר למצוא בכל בזאר. המשקיעות ישלפו כפפת בד (שניתן להשיג בחנויות לקוסמטיקאיות וחנויות לאביזרי יופי) שיאפשרו להן לפזר את קרם השיזוף בצורה אחידה וללא השארת סימנים.
 
6. מתחילים מלמטה 
את הקרם מתחילים למרוח מהרגליים כלפי מעלה כדי למנוע היווצרות קווי שיזוף מוזרים במקרה של התכופפות. את המריחה יש לערוך באופן אחיד ובשכבה דקה (תמיד אפשר להוסיף, יותר קשה לגרוע). במידה ואת משתמשת בספרי שיזוף, יש להחזיק אותו במרחק של 8 ס"מ מהגוף, לפיזור אחיד של החומר.
 
7. חבר טלפוני 
באיזורים שקשה להגיע אליהם כמו השכמות, הגב ועוד – מוטב להיעזר בשותף או שותפה לצרה. שימו לב כי לא כדאי לערוך הפסקה ארוכה מדי בין מריחה למריחה כדי להימנע מהבדלי צבע בין האיזורים השונים.
 
8. כפות הידיים 
את כפות הידיים יש למרוח בעדינות באמצעות פיסת בד או מגבת רכה או באמצעות דיסקיות צמר גפן לפיזור אחיד. 
 
9. מטלית יבשה 
סיימת? עברי על הגוף עם מטלית יבשה כדי לספוג עודפי צבע. נגבי את הציפורניים בזהירות ובמידת הצורך עברי מאוחר יותר עם מקלון אוזניים טבול באצטון. למרות הדחף העז להתקלח, עלייך לחכות לפחות 8 שעות עד שהצבע ייספג. 
 
10. בגדים כהים ורפויים 
ב-24 השעות הקרובות כדאי ללבוש בגדים כהים ורפויים ולא לערוך בחירות מלתחה נועזות כמו הגלביה הלבנה שבנית עליה. תכשירים שונים נספגים באופן שונה ועלולים להשאיר צבע על הבגדים. 
 
11. שחור על לבן 
הצבע יצא כהה מדי? אל תדאגי. הוא ידהה במהלך השבוע הקרוב בהדרגתיות (ואז יש לחדש אותו במריחה חוזרת). אם את צריכה להתבהר בטווח זמנים קצר יותר, מומלץ לשפשף על העור פרוסת לימון. החומציות שבפרי תגרום לשכבות הצבע לדהות. 
 
12. שיזוף פנים 
מפחדת לשזף את הפנים? בשוק יש מספיק ברונזרים, שימרים ופודרות זהובים (מה שפעם היו קוראים "אבקה אינדיאנית") שיעזרו לך להשתזף במינימום מאמץ. מומלץ לפדר באמצעות מברשת רחבה על עצמות הלחיים, גשר האף והלחיים. 
 
מוצרים שווים לשיזוף עצמי: 
 
1. תכשיר השיזוף העצמאי של לנקסטר, 99 שקל. עובד מעולה ומהר, נסיינית מנוסה שמכורה למוצר עידכנה כי האריזה החסכונית (יחסית) מאפשר למשוך את השיזוף לתקופה ארוכה.
 
 
 
2. ג'ל שקוף של שיסיידו, 100 שקל. כעבור שעה מתקבל גוון שזוף. השיחוק האמיתי הוא בכך שהג'ל שקוף ולא מלכלך וכי הצבע מגיע בהדרגה. 
 
 
 
 
3. מגבוני לייף לשימוש עצמי, 30.30 שקל. מהיר, זול ועושה את העבודה. בעיקר לטאצ'אפים לפני יציאה.
 
 
4. גרנייה משזף בהדרגה, 70 שקל. מוצר איכותי וחביב שמיועד למתחילות וחוששות. 
 
 
 
 
5. תחליב לשיזוף עצמי יונקה, 299 שקל. לא רע, לא רע בכלל. יכול להיות קצת דביק על עור שומני.
 
 
 
6. קרם לשיזוף עצמי לעור הפנים של אסתי לאודר, 160 שקל. יש להקפיד על הכמות באדיקות ולמרוח בעדינות כדי לקבל את הגוון הרצוי
 
 
 
 
איפור: 
 
1. ספריי ברונזר לגוף ולפנים של גרלן פריז מסדרת טרקוטה, 341 שקל. כיף להתיז ומקצר תהליכים. כדאי להקפיד על ייבוש מלא טרם היציאה, או שתקבלי בגדים מוכתמים. 
 
 
 
2. ברונזר שימר חום מוזהר של גרלן פריז, 410 שקל. תענוג של מוצר שמגיע באריזה יפיפייה ומאפשר לפנים לזהור למרחקים כאילו העברת עכשיו שבועיים על החוף. 
 
 
 
3. אבקת שיזוף של שיק, 30 שקל. מפתיע באיכותו. מומלץ להשתמש במברשת איכותית כי פיזור של יותר מדי חומר עלול להביא לתוצאה לא רצויה.
 
 
 
4. ברונזר של פופה, 185 שקל. ברונזר כיפי ואיכותי שנשאר לזמן ממושך, מה שעלול להוות גם חסרון בעת ההסרה. קחו זאת בחשבון. 
 
תגובות (0)
הוסף תגובה