אליזבת הולמס היא המיליארדרית הצעירה בעולם

אליזבת' הולמס היא האישה הצעירה ביותר בעולם שהפכה למיליארדרית בכוחות עצמה. היא זכתה בתואר הנכסף באמצעות פיתוח חדשני בתחום הרפואה. הולמס פיתחה דרך לאבחן בדיקות דם בקלות שלא נראתה כמותה בעבר. הדרך הזו היא כה מהירה וזולה עד שהיא הפכה את תעשיית בדיקות הדם על פיה.
 
הסטודנטית שייסדה בשנת 2003 את חברת Theranos עם הכסף שחסכה עבור הלימודים בסטנפורד, היא הנושא החם של כתבות רבות במגזינים כלכליים אמריקאיים חשובים רבים. אבל בכתבה האחרונה שהתפרסמה במגזין "Fortune" נכתב כי החברה שלה הצליחה לגייס יותר מ-400 מיליון דולר, מה שמעלה את שווי החברה של הולמס ללא פחות מ-9 מיליארד דולר, סכום נשגב לפי כל הדעות. 
 
הולמס על שער מגזין Furtune
 
הערכת שווי החברה בכ-9 מיליארד דולר מעמידים אותה בשורה אחת עם שתי המעבדות המסחריות הגדולות ביותר: Quest ו- Laboratory corporation of America. בספטמבר האחרון חברת בתי המרקחת הקמעונאיים הגדולה ביותר בארה"ב, אשר בבעלותה מעל ל-8000 חנויות – Walgreen – הודיעה על כוונתה להשיק מרכזי בריאות השייכים לחברתה של הולמס בבתי המרקחת של החברה. נכון להיום מרכזי הבריאות Theranos נמצאים ב-21 מבית המרקחת של Walgreen והיד עוד נטויה.
 
הולמס אספה סביבה ועד מנהלים יוצא דופן הכולל את המדיניאים הבכירים ג'ורג' שולץ והנרי קיסינג'ר. בראיון למגזין היא  סיפרה כי "המשימה שלה הייתה ליצור חווית טיפול חדשה המאופיינת בגישה קלה למידע ונקיטת פעולה מהירה". היא מגדירה את הגישה הזו "כדרך להפוך את חווית בדיקת הדם המעיקה לפחות מרתיעה, נוחה במידת האפשר וזולה". באמצעות הפיתוח של הולמס ניתן בעזרת טיפת דם אחת בלבד לבצע את אותן הבדיקות שבעבר היו מצריכות לקיחת מבחנות שלמות..
 
בעקבות אחזקותיה של הולמס המסתכמות ביותר מ-50% ממניות החברה, היא מוערכת בשווי של 4.5 מיליארד דולר והיא רק בת 30. 
 
תגובות (0)
הוסף תגובה