המפורסמות משתפות בהטרדות המיניות שעברו

בראיון נועז וישיר, סיפרה השחקנית והדוגמנית ונסה וויליאמס לאתר People על חווית ההטרדה המינית שחוותה מצד חברה של המשפחה. לטענתה, ההטרדה חשפה אותה בגיל צעיר מידי למיניות והפכה אותה, עוד בצעירותה, ל"מופקרת מינית". בעקבות אותו ראיון, ניסיתי להיזכר בעוד מפורסמות שעברו הטרדה מינית או אונס. מיד עלו לי השמות הרגילים שעולים עם הנושא הזה, כמו אופרה ווינפרי ומדונה, אבל לא תיארתי לעצמי שאחרי תחקיר קצר אגלה שכל כך הרבה מהשחקניות והזמרות האהובות עליי עברו חוויה מטלטלת שכזו, והצליחו לעבור הלאה ולהפוך לנשים שכולנו מכירות ומזדהות עימן. הנה רק חלק מהנשים המוכרות לכולנו שעברו הטרדה מינית או אונס, בין אם לפני או אחרי הצלחתן, והיו אמיצות דיין לשתף את הסיפור עם העולם, מתוך הבנה עד כמה הן יכולות להשפיע.

עוד באון לייף: 

ונסה וילאמס. נרדפה על ידי אשמה

ונסה וויליאמס

כאמור, סיפורה של ונסה וויליאמס הוא מהמפתיעים ברשימה. מי שזכתה בתואר מיס אמריקה והתואר נלקח ממנה אחרי שהתגלו תמונות עירום שלה, מספרת שההטרדה המינית שעברה בגיל 10 היא זו שהובילה אותה לדרך חיים של "מופקרת מינית". "הייתי יותר סקרנית מינית בגיל צעיר משהייתי צריכה להיות", סיפרה בראיון ל- Oprah’s Master Class שצוטט באתר של People.

רק בשנת 2012 השחקנית בת -51 שיתפה את העולם בהטרדה המינית שחוותה מנערה בת 18 בבית של חברי משפחה בזמן חופשה. היא גם כתבה על כך בספר זיכרונותיה, "You Have No Idea". "לילה אחד היא באה לחדר בו אני וחברה שלי ישנו והיא אמרה לי לשכב על הרצפה", נזכרת וויליאמס. "היא הורידה את התחתונים שלי ואמרה, 'תהיי בשקט', והיא ירדה לי. ידעתי שזה מרגיש טוב, אבל ידעתי גם שזה משהו שלא אמור לקרות".

לטענתה, היא הייתה בקונפליקט אחרי המאורע ורצתה לשתף את בני משפחתה, אבל כשהמשפחה שבה מהטיול אביה גילה שאחיו נפתר והיא החליטה להדחיק את המקרה.

אולם היא אומרת שלא ניתן היה להדחיק את המצב. "בגיל הצעיר הזה, שדבר כזה יקרה לגוף שלך, זה מעורר את המיניות שלך בזמן שהיא לא צריכה להתעורר". למרות זאת, הצליחה האם לארבעה שהתגרשה פעמיים לבנות קריירה מצליחה בתור זמרת ושחקנית ולשים את המקרה מאחוריה. "אני חושבת שאילו זה לא היה קורה לי והייתה לי הזדמנות להכיר חבר באופן נורמאלי בגיל 16 או משהו כזה, לא הייתי מרגישה תחושת אשמה שכל הזמן רדפה אותי".

גבריאל יוניון. לא רצתה להרגיש קרבן

גבריאל יוניון

השחקנית היפהפיה ("מעודדות צמודות", "לחשוב כמו גבר") עברה בגיל 19 אונס באיומי אקדח והחליטה בראיון ל- The Viewבפברואר השנה לשתף את הצופים, כדי לעודד נשים אחרות שלא לחבוש את "כובע הקורבן". על פי דיווח הדיילי מייל, סיפרה השחקנית בת ה-41 ש"כשמשהו קטסטרופלי קורה בחיים כולם מקיפים אותך, אבל זה לא בהקשר חיובי ואני שנאתי את זה. שנאתי להרגיש כמו קורבן, זה גרם לי להרגיש עצלנית. רציתי לאמץ את היותי ניצולה. גדלתי להיות אישה עצמאית וזו הדרך שבחרתי בה".

כמו כן, סיפרה השחקנית שרק אחרי שתבעה בהצלחה את רשת הנעליים האמריקאית  Payless ShoesSource שם אירע המקרה כשעבדה בחנות בקליפורניה בקיץ, הרגישה שהשיבה לעצמה את הכוח שלה. אחר כך התברר גם שהאנס היה עובד לשעבר של החנות, אותה שדד ובה גם אנס עובדת נוספת. הוא הואשם ונשלח ל-33 שנים במאסר ויוניון הפצירה בפני הורים לבדוק את ההיסטוריה הפלילית של העובדים במקומות עבודה לפני שהם שולחים את ילדיהם לעבוד במקומות מסוימים.

אחרי שהצליחה להשיב לעצמה את כוחה בעזרת חברים, בני משפחה ויועצים, היא שבה לאוניברסיטת קליפורניה ושם קבלה תואר בסוציולוגיה. אולם לבסוף החליטה לעבור הסבה לתעשייה ההוליוודית ועשתה זאת בהצלחה רבה.

מדונה. "הייתי חייבת לשרוד"

מדונה

מדונה הפתיעה את העולם כולו כשגילתה בראיון כנה למגזין 'הארפרז באזאר' שהיא נאנסה בתחילת הקריירה שלה באיומי סכין. לטענתה, המקרה אירע זמן קצר אחרי שהגיעה ממשיגן לניו יורק כדי להגשים את חלומה ולהפוך לזמרת ושחקנית מפורסמת. "ניו יורק לא הייתה מה שחשבתי שתהיה", סיפרה למגזין על פי דיווח הדיילי מייל. "היא לא קיבלה אותי בזרועות פתוחות. בשנה הראשונה, איימו עליי עם אקדח, נאנסתי על גג של בניין וגררו אותי באיומי אקדח מהגב שלי ופרצו לדירה שלי שלוש פעמים. אבל אני התנגדתי, הייתי חייבת לשרוד וחייבת להצליח, אבל זה היה קשה וזה היה בודד והייתי צריכה להעיז עם עצמי כל יום כדי להמשיך להתקדם".

פיונה אפל. סוחבת את זה כל החיים

פיונה אפל

למרות שרבים משיריה של פיונה אפל, 36, הם שירים מלנכוליים במיוחד, קשה היה לשייך את אפל לרשימה הזו. בגיל 12, בדרכה חזרה מבית הספר, היא נאנסה והחליטה בשנת 1997 בראיון ל- Nuvo לשתף את הסיפור שלה עם העולם, משום שהיא נתפסת בתור מודל לחיקוי. "זה דבר נורא, אבל זה קורה לכל כך הרבה אנשים. כלומר, 80% מהאנשים שסיפרתי להם אמרו לי שזה קרה גם להם. זה כל כך נפוץ וזה מגוחך כמה שקשה לדבר על זה. זה מכעיס אותי שמשהו כזה קורה לך ואתה סוחב אותו איתך כל החיים שלך. לא משנה כמה טיפולים את עוברת וכמה עזרה את מקבלת, זה נשאר חלק ממך. אני פשוט חושבת שזו טרגדיה שכל כך הרבה אנשים צריכים גם לסחוב את העולם של שמירת המקרה בסוד מאנשים אחרים… אם אני במצב בו אנשים מסתכלים עליי בתור מודל באיזושהי צורה, אז זו לחלוטין האחריות שלי להיות פתוחה וכנה לגבי זה, משום שאם אני לא אהיה, מה זה אומר לאנשים? זה לא לוקח שום דבר ממך. זה רק יכול לחזק אותך".

אשלי ג'אד. קודם היתה צריכה להתמודד עם טראומות אישיות

אשלי ג'אד

השחקנית המפורסמת הינה בת לאחת המשפחות הידועות ביותר בתחום הקאנטרי בארצות הברית והפכה להיות גם אחת השחקניות הרווחיות ביותר בהוליווד, אולם כל זה קרה אחרי שהייתה קורבן להתעללות מינית בתור ילדה ובנערותה. השחקנית היפה סיפרה בספרה, All That is Bitter Sweet על החלטתה בשנת 2002 להפוך להיות הומניטארית שתרה את העולם בניסיון לעזור לאנשים נזקקים, אלא שאז הבינה שהיא חייבת להתמודד עם העבר הלא פחות טראומטי שלה.

בספר היא מספרת כיצד היא פותתה ללכת לבניין נטוש על ידי איש זר שאמר שיביא לה כסף למכונת משחקים. שם הוא התעלל בה עד שהיא הצליחה להלחם איתו ולברוח. למרבה הצער, בני משפחתה סירבו להאמין לה כשהיא סיפרה להם על המקרה המזעזע. שנים אחרי, בימיה כדוגמנית, היא נאנסה על ידי דוגמן שהכריח אותה לבצע בו מין אוראלי.

קווין לטיפה. "הייתי צריכה להוריד את זה מעצמי"

קווין לטיפה

כמו אשלי ג'אד, גם קווין לטיפה סיפרה להוריה על ההטרדה המינית שחוותה בילדותה, מבייביסיטר ששמר עליה, ובתמורה "זכתה" לתשובה פחות מתומכת. בראיון בשנת 2009 למגזין Essence סיפרה השחקנית, זמרת ומגישת תכנית אירוח מצליחה, שהבייביסיטר שלה "אנס אותי. מעולם לא סיפרתי זאת לאיש. פשוט קברתי את זה הכי עמוק שיכולתי ושמרתי מרחק מאנשים. לא נתתי לאף אחד באמת להתקרב אליי". עוד אמרה כי "יכולתי להיות נשואה לפני שנים, אבל הייתה לי בעיה של התחייבות".

לטענתה, סיפרה להוריה רק אחרי שאחיה נפטר, כשהייתה בת 22. "הייתי צריכה להוריד את זה מעצמי. אמא שלי הרגישה נורא. היא הייתה מעין ילדת כפר כזו אז היא לא הבינה איך העולם באמת מתנהל. כשסיפרתי לאבא שלי, הוא לא אמר כלום". בשל התגובה שלו – או יותר נכון חוסר תגובתו – כמו גם המקרה עצמו, לטיפה סיפרה שמערכות היחסים הבוגרות שלה סבלו באופן ניכר.

פראן דרשר. חיוך גדול שמתסיר סיפור כואב

פראן דרשר

השחקנית שמוכרת לרובנו בשל קולה הצפצפני מהסדרה "נני", עברה מקרה אונס קשה בשנת 1985 כאשר גנבים פרצו לביתה בזמן שהיא ובעלה דאז, הכותב והמפיק פיטר מארק ג'ייקובסון, הגיעו לביתם אחרי יציאה יחד עם חברתה של פראן. השתיים נאנסו באיומי אקדח, בעוד בעלה של דרשר אולץ לצפות באשתו נאנסת. האנס ששוחרר על תנאי בזמן ביצוע הפשע, הוחזר לכלא וקיבל שני מאסרי עולם, אולם לדרשר, שקבלה את תפקיד חייה חמש שנים אחרי המקרה, היה קשה לדבר על המקרה במשך שנים ארוכות.

טורי איימוס. כתבה על זה שירים

טורי אימוס

הזמרת המפורסמת תמיד הייתה פתוחה לגבי האונס שחוותה. בשירה המפורסם, Me and a Gun, היא כתבה ושרה "זה היה אני ואקדח וגבר על הגב שלי ואני שרתי 'אלוהים, אלוהים' בזמן שהוא הסיר את מכנסיו". האונס הקשה אירע באיומי אקדח, כשהייתה בת 21. בשנת 2009 היא כתבה עבור ה- Guardian על המקרה ועל האופן שבו הוא השפיע על מערכות היחסים שלה עם גברים. "לא יכולתי להיות נורמאלית עם גברים במשך תקופה ארוכה", כתבה. "הייתי צריכה לשנות כל מיני מצבים במוח שלי כדי להיות איתם. אני לא חושבת שהייתה לי מערכת יחסים בריאה ואינטימית עד שפגשתי את בעלי". לטענתה, תהליך לידת ביתה היה הרגע בו היא החלימה מהמקרה. "קבלתי בעלות מחדש על הגוף שלי", שיתפה. "הפסקתי להיות קורבן. ויצא מקרה שהתחתנתי עם גבר שמאמין בזכות של אישה לשלוט בעצמה".

אופרה ווינפרי. שתפה בשידור חי

אופרה ווינפרי

בתור מישהי שהרבתה לחלוק את חוויותיה האישיות עם הצופים בתכנית האירוח שלה, אופרה ווינפרי הודתה בזמן תכנית על התעללות מינית ב- 10 בנובמבר, 1986, שגם היא הייתה קורבן להתעללות ונאנסה על ידי קרוב משפחה כשהייתה בת 9. בנוסף לכך, עם השנים הודתה אופרה שסבלה לא רק מאותו האונס אלא גם ממקרי התעללות מינית נוספים בין הגילאים 10-14 וסדרה של התעללות פיזית.

מאז התכנית, אופרה הפכה לפעילה למען ניצולות תקיפה מינית והקדישה מאות תכניות לנושא החשוב. התכניות הללו סייעו לשים פדופילים מאחורי סורג ובריח, לגדל דור שמודע לנושא ולהעניק לנפגעות התקיפה את קולן חזרה. בראיון לדייויד לטרמן, על פי הדיווח של הדיילי מייל, סיפרה אופרה שהיה עליה להאמין ב"כוח שגדול מעצמה" על מנת להתמודד עם החוויות הטראומטיות.

טרי האטצ'ר. "זו לא היתה אשמתי"

טרי האטצ'ר

בכתבה מצמררת פרי עיטה, משנת 2010 ל- News Week, סיפרה כוכבת "עקרות בית נואשות" טרי האטצ'ר, על ההתעללות המינית שחוותה מגיל חמש על ידי הדוד שלה. היא החליטה לחשוף את הסיפור בשנת 2002, מיד אחרי שגילתה שהדוד שלה אנס נערה בת 14 שכתוצאה מהאונס התאבדה (הדוד נכלא אחרי זה ל-14 מאסר על אונס של קטינה).

"אני יודעת כל מה שהיא הרגישה", היא כתבה. "ישבתי בדמעות בחצר של ההורים שלי, חסרת תחושה. אז התחלתי לכעוס… על כך שלא שמתי את דוד שלי מאחורי סורג ובריח כשהייתי בת 7, אבל כמובן שאף אחד לא עשה זאת בזמנו. 'בזמנו'. זה גורם לי להישמע כמו אישה זקנה, אבל ברצינות, רק לפני שלושים שנה, אף אחד לא עשה זאת. אף אחד לא דיבר על כך וברגע שהייתי מפוקחת מספיק להבין את העוול שנעשה לי וכמה שהוא פגע בי כתוצאה מכך, חוק ההתיישנות עבר ותהליך הריפוי שלי היה רק 150 דולר לשעה במשך שנים, שלמזלי יכולתי להרשות לעצמי".

 

על כך ששיתפה אנשים במה שעברה וסייעה בהרשאתו של דודה, אמרה האטצ'ר: "אני לא יכולה להגיד שקורבן של התעללות אי פעם נרפא לחלוטין, אבל החוויה הזו הרשתה לי את החלל להרגיש מאושרת, מוצדקות ולמען האמת, לא משוגעת. משום שזו לא הייתה אשמתי".