גדג'טים לניקיון הבית

1. רובוט לניקוי הרצפה

הבשורה הכי חשובה בתחום ניקיון הבית היא ללא ספק הרובוטים שאחראים על טיטוא הרצפה ואף לשטיפתה בחלק מהדגמים. יש בשוק עשרות מוצרים ממיטב החברות: LG, סמסונג, Neato, irobot ורבות נוספות. אני לא יכולה לומר מי המנקה הטוב ביותר (תוכלו למצוא ברשת כל מיני מבחני השוואה ודירוגים), אבל אני כן יכולה להעיד מניסיוני האישי שמאז ש-irobot רומבה נכנס לחיי לפני כשנה, הוא הפך להיות החבר הכי טוב שלי (להלן: ה-BFF). הילדים הביאו חול מהגן? יש פירורי עוגיות על הרצפה? הצטבר אבק מתחת לספות? נשפך לי אורז מהאריזה? אין בעיה, הרובוט ייכנס לפעולה ויטפל. אגב, גם שטיחים זה עניין שקטן על הרובוט – הוא עולה גם עליהם.

יש דגמים שונים עם יכולות שונות, וכל אחד יכול לבחור את התכונות החשובות עבורו (עם תכנות או בלי, עם עין אלקטרונית או בלי, עם שטיפה במים או בלי וכך הלאה).

 

צילום: shutterstock

 

מחיר: ממאות שקלים ועד כ-4,000 שקל; עם זאת, הרציניים מתחילים ב-1,500 שקל וצפונה

להשיג: ברשתות החשמל, בחנויות מתמחות ובאינטרנט

 

 

איך להימנע ממלכודות המזון המפתות בחו"ל?

בחופשה, בעיקר בארץ זרה, אנו נחשפים לשונה, למיוחד, ולכל הטוב שסובב אותנו. איך לא טורפים את כל מה שניצב (או נע) מולנו? בלוג מצוין

 

 

 

2. מנקה חלונות רובוטי

בן דוד של מנקה הרצפות הוא מנקה החלונות הרובוטי. למי שיש בבית חלון ויטרינה ענקי וילדים קטנים יודע על מה אני מדברת כשאני אומרת שזה לא לוקסוס אלא צורך כמעט בסיסי: הזגוגיות השקופות, שאמורות להיות צחות ולהכניס את האור פנימה, מלאות בסימנים של כפות ידיים שמנוניות ובטביעות אצבע זעירות. מנקה החלונות פותר בדיוק את הבעיה הזו. יתרון נוסף, שהוא מגיע לגובה רב, מה שאף אחד (כן, כולל העוזרת) לא עושים. בין החברות הבולטות בתחום EcoVacs המשווקת את הדגמים של WinBot וחברת Hobot. חלק מהדגמים יכולים לנקות גם זכוכית מחוספסת, מראות, אריחים, מקלחונים ועוד.עדיין לא רכשתי את הרובוט לחלונות, אבל זו המשימה הבאה שלי ברכישות לשיפור החיים.

 

 

מחיר: מ-1,550 עד 2,500 שקל

להשיג: ברשתות החשמל, בחנויות מתמחות ובאינטרנט

 

3. מנקה רצפות מוכשר

מי שידו אינה משגת לרכוש רובוט שגם שוטף את הרצפה, יש מגוון מגבים חכמים שעושים יופי את עבודת הטיאוט ואת השטיפה. המכשיר טוב במיוחד למי שיש לו בבית פרקט, מה שמראש מוריד את אופציית הספונג'ה מהעסק. לחברת swiffer יש כמה מוצרים שכדאי לאמץ, בהם מטאטא עם אפשרות לשטיפה נקודתית ואף ניקוי בקיטור, וכל זה במחירים זולים משמעותית ממכשירי הרובוט למיניהם. גם לחברת wax יש מכשירים דומים.

 

 

מחיר: 400-50 שקל, תלוי בחברה, בדגם ובתכונות

להשיג: באתרי אינטרנט בארץ ובחו"ל, בחנויות וברשתות החשמל

 

 

4. רק בכוח זה יעבוד

לפעמים לא משנה כמה מים עם סבון תשפכו או אפילו כמה תשפשפו, הלכלוך מתעקש ולא עושה סימנים שהוא הולך לשום מקום. לשם כך המציאו את המכשירים הפועלים על לחץ של מים: המים היוצאים מהמכשיר בלחץ אדיר לא משאירים ללכלוך ברירה. המכשירים מתאימים לדקים, ריהוט חוץ, מכוניות וגם לאמבטיות, אריחים ורצפות שידעו ימים יפים יותר ועכשיו הם סתם מג'ויפים. אפילו לניקוי היאכטה שלכם זה מתאים…

חברת Black & Decker האמריקאית משווקת עשרות מכשירי ניקוי שונים, בעוצמות לחץ שונות (המכונה בעגה המקצועית bar) למגוון שימושים בתוך הבית ומחוצה לו. את העוצמה שואבים המכשירים בעזרת חיבור לחשמל.

 

 

מחיר: מ-700 עד 3,000 שקל

להשיג: ברשתות החשמל ובאינטרנט

 

5. שואב פירורים

גדג'ט קטן, פשוט וזול שחובה להחזיק בבית: שואב פירורים מהשולחן. אין ארוחה שבסופה (לפעמים גם באמצע) אני לא מעבירה וויש עם פטריית הניקיון הפרטית שלי, שרכשתי בכמה עשרות שקלים. הפטרייה הקטנה הפועלת על סוללות שואבת לקרבה את הפירורים שנותרו על השולחן. אחר כך כבר לא צריך לנער את המפה מהמרפסת על הכביסה הנקייה של השכנה..

 

מחיר: 39-35 שקל

 

תגובות (0)
הוסף תגובה