איך מעלימים עקיצות בשתי דקות?

זה מתחיל מזמזום טורדני מעל הראש, נמשך במאבקים הרואיים מתוך שינה ומסתיים בעקיצות אדומות, מגרדות ומציקות במקומות שלא תיארת לעצמך (על האף? קפל בית השחי, באמת?!). עונת הקיץ מביאה איתה שפע של מזיקים עוקצים והיתושים מובילים את ראש הטבלה, לפעמים זה אפילו לא תלוי בך. "בהחלט יכול להיווצר מצב שבו שני אנשים ישנו באותה מיטה, אחד מהם יקום עקוץ לגמרי ובשני לא יגעו", מסבירה איריס כהן, רוקחת ראשית ומנהלת סניף סופר- פארם בנתניה. "לריח הגוף שלנו יש השפעה רבה על המשיכה של היתושים. גם לגיל יש השפעה. הידעת שתינוקות למשל נעקצים יותר ממבוגרים?".

 

תתחילו להתיידד עם האלוורה. צילום: Shutterstock

 

 

אם במקרה פספסתם את העצות המצוינות שלנו על הימנעות מעקיצות הכנו לכם מדריך ליום שאחרי ושמונה טיפים שיקלו מאד על המצב:  

 

1. הכי חשוב – לא לגרד!

"רוב הציפורניים של ילדינו הן לא בדיוק מופת לסדר וניקיון", מסבירה כהן. "כשהם מגרדים עקיצה עם ציפורניים לא נקיות, הם עלולים לזהם את הפצע, במיוחד אם העקיצה נמצאת במקומות רגישים כמו ליד העיניים. אז כמה שזה קשה, לא לגרד".  

 

2. דעו לזהות מקרי חירום

עקיצות שמתנפחות, צורבות, מאדימות, מגירות דם ועוד – מחייבות התייעצת עם רופא או רוקח ובמקרים מסוימים גם לקיחת אנטיביוטיקה. אם אתם מזהים משהו חשוד – גשו מיד להתייעצות. רופאים גם יוכלו לרשום קרם סטרואידים.

 

3. הקרח הוא חברכם הטוב ביותר

"הניחו קרח מיד על העקיצה", מציעה כהן. "הקרח מכהה תחושה של גרד, מרגיע את הנפיחות ועוזר לעקיצה להירגע במהירות".  

 

4. הימנעו ממקלחת חמה

המים החמים מרחיבים את כל הדם ואז הגרד מתחזק ומתפשט. "כשמכניסים ילד עקוץ למים רותחים, רואים מיד איך המצב שלו רק נהיה גרוע יותר והוא מתגרד בטירוף. עדיף לשטוף במים פושרים או קרים. כשבחוץ כל כך חם, זה אפילו נעים".  

 

5. תתיידדו עם האלוורה

מדובר בצמח טבעי, ללא תופעות לוואי שכדאי להחזיק בבית גם למקרה של כוויות ומכות, מכיוון שהוא מרגיע את העור. 

 

6. אמצו את הג'לים המרגיעים

"יש לי בתיק ג'ל להרגעת העור של לייף להרגעת העור שמבוסס על תמציות בצל, אלוורה, שום ופרולמין והוא עלי תמיד", חולקת כהן. "יש לי גם אחד בכל חדר של הילדים ואחד במטבח ובאוטו. הוא מציל נפשות". ג'לים מרגעים כמו אלו של לייף, פנסטיל וג'ל אלוורה של כצט נועדו להרגיע את תחושת הגרד ולהביא להקלה מידיית על העור.

 

7. זהו את העקיצה

"לא כל העקיצות הן עקיצות של יתושים וכדאי לבחון אותן טוב טרם הטיפול", מסבירה כהן. "אם יש שביל של עקיצות קטנות ומרובות ובעלי חיים בבית, יתכן שאלו עקיצות של פרעושים, אם זו עקיצה גדולה עם 'ראש' זו עקיצת עכביש והטיפול בה אחר. היו ערניים".  

 

8. צאו מהבית עם ערכת חירום

הקיץ הוא עונת הטיולים ועקיצות – גם של יתושים וגם של מזיקים אחרים – הן חלק מהטבע. קחו איתכם בתיק קרם הגנה, קרם ג'ל מרגיע, פלסטרים, בקבוק מים, מגבונים אלכוהולים ותכשיר ניקוי.

תגובות (0)
הוסף תגובה