כשהתעוררתי לא זיהיתי את הילדים ואת בעלי

בעקבות חבלה בראש, אבדה אילנה ממן את הזיכרון שלה. היא נאלצה להכיר מחדש את בעלה, את ילדיה ובעיקר את עצמה. כעת היא אומרת שדווקא מתוך החושך שבו היא היתה, היא הצליחה לפרוח וללמוד להעריך את החיים. 

 

 

"כשהתעוררתי לא ידעתי איך קוראים לי, לא זיהיתי את הילדים שלי ואת בעלי", מספרת אילנה ממן על הרגע ששינה את חייה. עד לפני חמש שנים היתה אילנה קרייריסטית ומכורה לכושר. חבלה בראש שקרתה לה במהלך אימון שינתה את מסלול חייה, ולמעשה הכריחה אותה לעשות "פאוז" על הכל.

 

במשך חודשים היתה אילנה בשיקום פיזי ובעיקר נפשי, "רק רציתי ללכת לישון ולקום מהסיוט שאני נמצאת בו", היא מספרת. אבל לאט לאט מה שהיה טרגדיה נוראית הפך להתחלה חדשה וטובה. הזיכרון אמנם לא שב אליה, אבל בנחישות גדולה, ובזכות תמיכה חזקה של המשפחה, היא ליקטה פרטים ולימדה את עצמה את הכל מההתחלה. "עד היום אני מרגישה שחסרה לי כל כך הרבה אינפורמציה על עצמי. אני לא מפסיקה ללמד את עצמי דברים חדשים".  

 

עד לתאונה אילנה הייתה מנהלת אדמינסטרטיבית של קניון הנגב. "סיפרו לי שהייתי נורא קרייריסטית שאחרי העבודה הייתי הולכת כמעט כל יום לאימון כושר והייתי נורא מרוכזת בעצמי". היום היא מספרת שהיא כל כולה בשביל המשפחה וכי היא "לא רוצה להפסיד איתם אפילו רגע".

 

במקביל לתהליך הלימוד, גילתה אילנה שהיא אומנית. "אחרי כמה חודשים בבית הרגשתי פתאום צורך עז ליצור משהו, הלכתי לחנות של יצירה וקניתי חומר פיסול. מצאתי את עצמי יושבת בבית ומתחילה לפסל אישה עירומה. כשבעלי הגיע הוא לא האמין שאני עשיתי את זה. זו הייתה הפעם הראשונה שפיסלתי בחיים שלי". 

 

דרך הפיסול אילנה מצאה דרך להתחבר לעצמה ולנסות להוציא שבבי זיכרון מהתת מודע שלה. התחביב החדש הלך והתפתח ובנחישות היא עברה את כל הצינורות כדי להעמיד בבית החולים סורוקה פסל שלה. בהמשך, ובעידוד בלתי פוסק של המשפחה, העמידה תערוכה שלמה במרכז לאומנות חזותית בבאר שבע. 

 

לפני כמה חודשים זכתה בתה, מור ממן, בתואר "מלכת היופי" וכעת היא מתכוננת לתחרות של מיס יוניברס. התחרות הצליחה להשפיע לא רק על מור, אלא גם על אילנה. "רק בעקבות התחרות והכתבות שפורסמו אנשים סביבי הבינו מה קרה לי. עד אז לא דיברתי כמעט עם אף אחד, התביישתי במה שקרה, הרגשתי שאני כלום".  

 

היום אם ישאלו את אילנה אם היא הייתה יכולה להחזיר את הזמן לאחור ולמנוע את התאונה, היא תענה שלמרות הקושי שעדיין קיים היא לא הייתה משנה דבר, כי זכתה במשפחה שלה, בכישרון שגילתה ובחיים מחדש. לסיום, היא מסבירה כי "חשוב לי מאוד להעביר את המסר לכל הנשים שעוברות מחלה או תאונה – שכשנסגרת דלת נפתחות עשר ולכן אסור להתייאש".

תגובות (0)
הוסף תגובה