הפתרונות הכי גאוניים שאתם חייבים לאמץ

החברות מאון לייף הזכירו לי את הפוסט הזה המקבץ טיפים לבית, והן אף הגדילו לעשות והעלו אותו ביום ההולדת של הכוהנת הגדולה, מרתה סטיוארט.

מאז הפוסט ובעצם מאז ומתמיד אני מלקטת עוד ועוד טיפים לניקיון, לשדרוג וגם למניעה. כל המידע השימושי נכנס לפעולה מוגברת בייחוד במהלך אוגוסט, כשהילדים בחופש והבית הופך לזירה שוקקת של כאוס. אז בלי להתעכב, ניגש ישר לטיפים:

 

לך אל הנמלה עצל– הקיץ הוא שעת הכושר של הנמלים, וזה בנוסף לשאר זוחלים וחרקים כמובן. אמנם נמלה תמימה בהרבה מג'וק או מיתוש, אבל יש לנמלים כישרון על (או שמא זו החריצות הבלתי נלאית?) להגיע לכל מקום. בייחוד הנמלים הג'ינג'יות-אדמדמות שחיות בתוך הקירות והשקעים וצצות בלי הרף.

 

 

מה עושים? אבקת סודה לשתייה תרחיק את החרוצות. אמנם עכשיו תצטרכו לפזר במקומות אסטרטגיים בבית סודה בנדיבות, אבל זה לא רעיל בניגוד להדברה ולמיני תרסיסים. בהצלחה במאבק בנמלים.

 

קולה או מלח לימון?– לפני כשנתיים שדרגנו את החיים ועברנו מבית פיצי עם אסלה אחת לכל בני הבית לבית כפול בגודלו עם – תחזיקו חזק – שלוש אסלות. השמחה הייתה גדולה וחגגנו את שפע האסלות שמנע ויכוחים מיותרים, אבל עכשיו צריך לנקות שלוש אסלות. במרוצת הזמן וללא קשר לניקיון שוטף הצטבר רובד שחור בתחתית האסלה. מאקונומיקה ועד שאר תרסיסים שנקנו בסופר לא עזרו למזער את התופעה עד שנתקלתי בהמלצה הבאה: לשפוך כמה כפות נדיבות של מלח לימון, להשהות כמה שעות, לשפוך מים רותחים ולשפשף עם מברשת. השחור נעלם והלבן חוזר לשלוט.

 

אגב, יש מי שמוכן להישבע שקולה עושה בדיוק את אותה פעולה ואף מסירה כתמי חלודה מכלים סניטריים. משרים כמה שעות או אפילו לילה, משפשפים ושוטפים. ולחשוב שאם קולה מסירה חלודה, מה היא עושה לגוף שלנו..

 

 

גרביונים נגד מייק-אפ – מבאס לגלות שנשארו על הבגדים שאוהבים כתמים של דאודורנט או כתמים של איפור. טיפ שקראתי באינטרנט מבטיח להעלים את הכתמים העיקשים על ידי שפשוף הכתם בעזרת גרב ניילון. לפי ההבטחה, משפשפים ואז מכבסים רגיל. מבטיחה לנסות בפעם הבאה שאפדר את אפי.

 

 

בזיעת אפך תסיר כתם– עוד מכה שמביא עמו הקיץ היא ריח של זיעה שנדבק לבגדים, בעיקר באזור בית השחי. ההמלצות הן לשפשף את אזור בית השחי בחולצות בעזרת נוזל כלים ואז לכבס. יש מי שנשבע שדווקא השרייה בחומץ עושה את העבודה הכי טוב.

 

מה מסתתר מאחורי הווילון?– וילון אמבטיה הוא אחד הפריטים הכי דוחים בבית ללא ספק. זכור לי במיוחד פרק של סדרת המתח CSI שבו נאספו ראיות ביולוגיות (DNA) מווילון אמבטיה מלא עובש… כן, עובש הוא משהו חי ובועט. מה עושים? וילון בד כדאי לכבס במכונת כביסה מדי כמה שבועות. וילונות ניילון משרים בדלי עם כוס חומץ ומשפשפים עם מברשת להסרת כל העובש השחור.

 

 

לחיי הספה– שיקום מי שלא מכיר את הרגע הזה שאתם מגלים על הספה כתמים באדיבות הילדים. טוב שנשארתם לשבת. אם מדובר בספת בד והכתם טרי אז מומלץ למהר ולהעביר מגבון. כתמים עיקשים יותר עשויים לרדת עם מטלית ספוגה באלכוהול 70% או בערק. אל תדאגו, הריח לא יישאר אלא יתנדף ועמו גם הכתם.

 

 

חלקלק פה– וזלין הוא חומר שיש כמעט בכל בית. מלבד ללחח את השפתיים יש עוד שני שימושים נחמדים שאפשר לאמץ: לפני שמורחים לק בבהונות הידיים והרגליים משחו מעט וזלין סביב הציפורן (על העור) וככה לא "תצאו מהקווים" ולא תמרחו לק מסביב לציפורן. התועלת השנייה מתמודדת אף היא עם סוגיית הנמלים הנודניקיות: כדי להרחיק נמלים מקערת האוכל של כלב המחמד שלכם, מרחו מעט וזלין על שפת הקערה והנמלים לא יצליחו לעבור את המכשול בדרך למזון הנכסף.

 

 

 

תרופת פלא לפציעות ביתיות – דבש, אחד המזונות הטבעיים והעשירים בטבע, יכול לעזור גם בריפוי של כוויות, פצעים, שריטות וחתכים. דבש הוא חומר אנטי בקטריאלי ואם מורחים אותו על פצע או כוויה הוא מרחיק את החיידקים מלזהם את הפצע ומזרז את ההחלמה. אם נפצעתם בבית, מרחו מעט דבש על הפצע וחבשו. רפואה שלמה. 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה