אם יש גן עדן: 5 אתרי חובה בקוסטה ריקה

קוסטה ריקה (Rep?blica de Costa Rica בשמה המלא בספרדית) היא גן עדן עלי אדמות. נכון, משתמשים בקלישאה הזו הרבה מדי פעמים ליותר מדי מקומות, אבל הפעם זה הדבר האמיתי. מה הופך את קוסטה ריקה לגן עדן? ראשית העובדה המרעננת שאין לה צבא. זו המדינה הראשונה בעולם שביטלה את הצבא, וכיום אין בה צבא לוחמים, אלא רק בצבא ירוק של פקחי שמורות ושומרי טבע. כבר נשמע כמו חלום, אה? מלבד לכך, כ-30% משטח המדינה הוא שטח ירוק: יערות, ג'ונגלים, פארקים וכך הלאה. העובדה השלישית שהופכת את קוסטה ריקה ליעד מבוקש הוא מיקומה – בגלל שהיא נמצאת במרכז אמריקה, המבקרים בה יכולים ליהנות משני מקורות מים עצומים – האוקיינוס השקט מחד והים הקריבי מאידך.
 
30% משטח המדינה הוא יערות, ג'ונגלים ופארקים. צילום: Shutterstock
 
עוד באון לייף
אז אם השתכנעתם ואתם כבר רצים לרכוש כרטיס טיסה, כדאי לכם לגזור ולשמור את חמשת אתרי החובה בקוסטה ריקה שאסור לכם לפספס. ותאמינו לנו שהבחירה היתה קשה.
 
 
הר הגעש ארנל
במרכז הפארק הלאומי ארנל (Volc?n Arenal), שנמצא בצפון-מערב קוסטה ריקה, ניצב הר הגעש ארנל שגובהו 1,657 מטר. מאז התפרצותו בשנת 1968, ההר פעיל כל הזמן "על אש קטנה", וכמעט מדי יום אפשר לראות גיצים ולבה אדומה זורמת מהלוע שלו. המחזה מרשים במיוחד עם רדת החשיכה, אם כי בשנים האחרונות עושה רושם שההר קצת נרגע ופחות פעיל בהשוואה לעבר הסוער שלו. 
 
פעיל "על אש קטנה", הר הגעש ארנל. צילום: Shutterstock
 
ממש למרגלות ההר התוסס נמצאים המרחצאות החמים טבקון ואפשר לשבת במים התרמו-מינרליים ולהסתכל למעלה למופע הכי מרשים שיש לטבע להציע. 
 
 
יער הגשם מונטה ורדה 
מצפון-מזרח לסן חוזה, בירת קוסטה ריקה, נמצא יער מונטה ורדה – יער עננים שנחשב לאחד מיערות הגשם הצפופים והירוקים. העננים נחים על צמרות העצים וכך מזינים אותו בגשם, ומכאן גם השם שלו. זו שמורת טבע המתפרשת על פני 260 אלף דונם של צמחייה צפופה ומגוון אדיר של בעלי חיים וצמחים. פה יש סיכוי סביר לתפוס צילום של קצאל, הציפור הלאומי המככבת גם כסמל של קוסטה ריקה, ומה שעוד מיוחד בפארק הזה הוא האפשרות לראות הכל מלמעלה בעזרת קנופי – מערכת גשרים ואומגות התלויים בין צמרות העצים. חוויית חובה שלא שמורה לאמיצים בלבד. 
 
 
הפארק הלאומי מנואל אנטוניו 
שמורת טבע על חוף הים, מה עוד אפשר לבקש? בערך במרכז רצועת חוף ארוכה לחופו של האוקיינוס השקט נמצא הפארק הלאומי מנואל אנטוניו (Manuel Antonio). הפארק פופולרי בשל השילוב שבין היערות הירוקים, החול הלבן והרך ומי הטורקיז. כן, גם פה הקלישאה מוחשית מאוד. יערות העד ממסגרים את החופים כמו תפאורה מושלמת, ובין לבין מקפצים קופים, מתעופפים פרפרים ובעלי כנף חולפים מענף לענף. ברגע שנגמר היער מתחיל החוף ואז הים הצלול. אגב, יש פה כמות איגואנות היסטרית. 
 
קוף סנאי בפארק הלאומי מנואל אנטוניו, צילום: Shutterstock 
 
 
שמורת טורטוגרו
שמורת טורטוגרו (Tortuguero) נמצאת בצד הקריבי (המזרחי) של קוסטה ריקה – אזור המושלם עבור אלו המחפשים להאט את הקצב ולתפוס קצת שלווה, בעיקר בגלל שהוא מוצף בעיירות חוף מקסימות עם חופים מדהימים, אותן הקימו מהגרים מג'מייקה. 
שמורת הטבע, המשתרעת על פני כ-300 קמ"ר, נמצאת על חוף הים והיא מורכבת מרשת של תעלות מים. הסיור בשמורה נערך בקאנו, בשיט על מי מנוחות, בין צמחיית הג'ונגל. גולת הכותרת היא אוכלוסיית צבי הים הענקית, מהגדולות בעולם, המקננת בשמורה ונמצאת מזה יותר מחצי מאה בסכנת הכחדה. מומלץ מאוד לבחור דווקא בסיור ערב או לילה, אז מתעורר הטבע לחיים. את שאר הזמן תוכלו להעביר בשמיעת מוזיקת רגאיי ובבילוי בחופים.
 
בית גידול חשוב לצבי ים בסכנת הכחדה, שמורת טורטוגרו. צילום: Shutterstock
 
 
הר הגעש פואז
במרחק שעה וחצי נסיעה בלבד צפונית?מזרחית מסן חוזה נמצאת עין הטורקיז של הר הגעש פואז (Poas). כדאי להגיע מוקדם בבוקר, לפני שהעננים מכסים את המחזה הכי מרשים בסביבה, המתנשא לגובה של 2,708 מטר. במרחק הליכה קצר מהחנייה יש מרפסת תצפית וממנה עומדים ומשקיפים לאגם טורקיז בקוטר של כקילומטר וחצי (!) הממלא את לוע הר הגעש. אבל אל תטעו, הר הגעש פעיל, מי הטורקיז מבעבעים, עשן מיתמר ואפילו ריח חריף של גופרית נישא באוויר. מחזה אפוקליפטי הנראה כמו סצנה בסרט. 
 
אחר כך אפשר לצאת לטיולים בשמורת הטבע פואז, בין יערות הגשם המקיפים את הר הגעש. אם זמנכם ומרצכם בידכם, תוכלו להגיע ללוע גם דרך מסלול הליכה בפארק.
תגובות (0)
הוסף תגובה