תוספי מזון לנשים: 5 דברים שכדאי לדעת

1. הריון בריא

מה אנחנו רוצות, כשאנחנו צעירות ויפות? רוצות להיכנס להריון בקלות וכמתוכנן. לידה קלה, הריון בריא ותינוק בריא ובסוף גם שלא ינשור השיער ושנשמור על גוף בריא. חומצות שומן אומגה 3 משמן דגים יכולות לעזור בהגברת זרימת הדם לרחם. אומגה 3 יכולה לסייע גם בוויסות סטטוס הורמונלי ובהסדרת מחזור חודשי. נשים שאצלם בדם נמצאת כמות מספיקה של אומגה 3, פוחת הסיכון להפלה וללידה מוקדמת.

 

2. נשירת שיער אחרי לידה

הסיבות העיקריות לנשירת שיער הן חסרים בברזל ואבץ ועוד, ובתקופות של לחץ ומתח עולה הדרישה לאותם רכיבים. במחקר שנערך על נשים שדיווחו על נשירת שיער נמצא שככל שאישה דיווחה על רמת לחץ גבוהה יותר כך נשירת השיער היתה גבוהה יותר. בנוסך, המחקר גם מצא שתוסף תזונה התגלה כיעיל ככל שהאישה דיווחה על רמת לחץ גבוהה.

אנחנו מטפלות גם בילדים וגם בהורים מזדקנים, ובעצם לוקחות על עצמנו אחריות ומתמרנות כל הזמן בין הבית לעבודה ולהורים. חסר בחומצות אמינו 3, למשל, קשור לדיכאון, לירידה במצב רוח וירידה ביכולת של הגוף להתמודד עם לחצים.

 

 

3. מערכת העיכול

חיידקים פרוביוטיים גם הם נחשבים ככרכיב חוצה גיל, כי תמיד חשוב לדאוג לאיזון במערכת העיכול שלנו. חיידקים פרוביוטים במערכת העיכול עשויים לעזור לגוף להתמודד עם מצבי לחץ. החיידקים מייצרים מוליכים עצביים באמצעות נתיבים עצביים שמקשרים בין מערכת העיכול למח ומשפיעים על הפחתת הורמוני מתח וחרדה.

 

4. גיל המעבר

בגיל 50 לערך אנחנו נכנסות לתקופת המנופאוזה. השינויים ההורמונלים יכולים להביא לתופעות כמו חרדה, עצבנות, נדודי שינה, עייפות, חוסר ריכוז. לא כל הנשים תחוונה את התופעות האלה ולא כולן יחוו את הכל.

 

בד בבד עם הירידה באסטרוגן עולה הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם, וכאן אומגה 3 טוב להפחתת הסיכון של מחלות כלי דם ולכן לא כדאי לוותר על הדגים או שמן הדגים.

 

5. גיל המעבר – סויה

סויה ורכיבים הנמצאים בסויה עשויי להקל על התסמינים שציינתי מקודם. תמצית של איזופלבונים הקיימים בסויה יכולה לסייע בהפחתת תסמיני גיל המעבר ובעיקר גלי חום. 

 

 

סיגל טפר בוועידת בריאות הנשים של און לייף (צילום: בני גם זו לטובה)

תגובות (0)
הוסף תגובה