ההרגלים שהורסים לך את עור הפנים

הקיץ, החום והזיעה גורמים גם לפרצופיהן של הנאוות בנשים להתכסות בחצ'קונים, כאילו גיל ההתבגרות לא חלף מעולם. "ההנחה שחצ'קונים ופצעונים מופיעים רק אצל מתבגרים היא מיתוס שיש להפריך כמה שיותר מהר" אומרת רונית גילר, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה בסניף סופר-פארם בדיזינגוף סנטר. "גם למבוגרים יש תופעות חוזרות של פצעונים בפנים. הם אמנם פחות מושפעים מהורמונים כמו בגיל ההתבגרות, אבל התופעות האלה נוצרות בשל תנאי מזג האוויר, אי הקפדה על שגרת ניקוי הפנים, תזונה, והרגלים קטנים ומעצבנים שאנחנו לא מודעים אליהם". גם אורלי עוז-שמואל, המדריכה הראשית של קלרינס, מסכימה. "פצעי אקנה בגיל מבוגר יצוצו באיזורים אחרים בפנים מאשר בגיל ההתבגרות וצורתם תהיה שונה", היא מסבירה. "אם אצל מתבגרים מדובר בשינויים הורמונליים בבלוטות החלב, אצל מבוגרים יש שפע של סיבות אחרות".

 

באמצעות גילר ועוז-שמואל אספנו כמה הרגלים (שכולנו עושים בלי לשים לב) שהורסים את עור הפנים שלנו, פלוס כמה המלצות למוצרי ניקיון מעולים שיסייעו לכם לעבור את הקיץ בשלום:

 

תפסיקו לגעת בפנים שלכם

בממוצע אנחנו נוגעים בפנים אחת לדקה והידיים שלנו, אלו שנוגעות במקלדת, באוכל, בשולחן ועוד היא משטח שומני שהוא כר גידול נפלא לחיידקים. בהתחלה זה יהיה קצת קשה, אבל אחרי שתהיו מודעים למספר הפעמים שבהם אתם נוגעים בפנים בלי לשים לב, לא תבינו איך לא הפסקתם לפני כן.

 

עברו לאוזנייה

מחקר אמריקאי השווה את הצמדת הסלולר עם מסך המגע לפנים להצמדת הלחיים למדרכה ניו יורקרית בשעת העומס. כמו בסעיף הקודם, המגע הקבוע של אצבעות הידיים עם מסכי המגע משמשת כר פורה לחיידקים. להצמיד אותם לפנים אחר כך הזמנה לחגיגת פצעונים. וגם שימוש באוזנייה הוא הרבה יותר בריא והגיוני.

 

לאפסן את המסיכות הכבדות

בקיץ באופן ספציפי ולחיים באופן כללי, מומלץ להימנע מתכשירי טיפוח שומניים. הם כבדים, חונקים את העור וסותמים את הנקבוביות. חפשי את המוצרים שעליהם מופיע הכיתוב non comedogenic שפירושו כי המוצר אינו סותם את בלוטות החלב.

 

להחליף סדינים לעיתים קרובות

זיעה, שאריות איפור ושאר חומרים שהפנים מפרישים במשך שמונה שעות שינה נשארים על הציפה ועלולים להוביל להצטברות חיידקים ונקבוביות סתומות. החליפו מצעים כל שבוע ובעיקר נסו להחליף את הציפיות לפחות פעמיים בשבוע ולהעדיף בדים נושמים ומאווררים כמו 100% כותנה.

 

לשטוף את הפנים איך שמגיעים הביתה

אל תחכו עד שמגיעה שעת השינה ואל תסתובבו עם איפור הבוקר על הפנים אחרי שעברתם כבר לבגדי בית. זיעה ואיפור הם שני הגורמים המרכזיים ליצירת פצעונים ונקודות שחורות. אם התאמנתם במכון כושר, דאגו לשטוף היטב את הפנים והסירו את האיפור איך שאתם מגיעים הביתה.

 

המנעו מניקיון יתר

חשוב לשמור על הגיינה של עור הפנים, אבל הגזמה עלולה לייצר תופעה הפוכה שבה בלוטות החלב מייצרות יותר הפרשות שומן בגלל החוסר, כמעין "פיצוי".

 

המעיטו בתכשירי טיפוח לשיער

כל הג'לים, התרסיסים והמוסים עוזרים לשיער שלך להיראות נפלא גם בתנאים של 90% אחוזי לחות, אבל הם גם אחראים לפצעונים הקטנים בקו השיער ובלחיים. הרחיקו את השיער המרוח בתכשירים ככל האפשר מהפנים, שטפו את הפנים (והידיים!) אחרי השימוש בתכשירים אלו ודאגו שאף תלתל לא יפול על הפנים.

 

שטפי באופן קבוע את מברשות האיפור שלך

על מברשות האיפור מצטברים אלפי חיידקים ושומן שאת פשוט מורחת שוב ושוב על הפנים והעיניים שלך. ישנם תכשירי ניקיון ייעודים למברשות, אבל גם סבון ומים יעשו את העבודה. אל תשכחי להניח אותן לייבוש מלא.

 

מי מתעסק?

צמצמי ככל האפשר את ההתעסקות עם עור הפנים שלך. לא לחטט בו, לא לפוצץ חצ'קונים ולא לשפשף. כל הפעולות האלו יגרמו להחרפה במצב האקנה ויגבירו את הסיכון לכתמים וצלקות.

 

התייעצי עם הרופא שלך

ל-99% מהסובלות מאקנה רמת הורמוני המין תקינה לחלוטין. אבל אם המחזור שלך לא סדיר או שיש לך שיעור יתר, ייתכן ואת סובלת משחלות פוליציסטיות שאחד התסמינים שלהן הוא אקנה בגיל מבוגר. כדאי לבדוק את רמות ההורמונים ולעבור בדיקה אצל רופא הנשים.

 

 

מוצרי טיפוח וניקיון מעולים לקיץ הישראלי שבדקנו בעצמנו

כידוע, הקיץ הישראלי מביא איתו צרות מחזוריות: אחוזי לחות לא הגיונים, מטקות על חוף הים ומלחמה מזדמנת. גם שגרת האיפור שלנו משתנה (מייקאפים נוזליים, פריימרים וגלוסים דביקים נדחקים לתחתית המגירה, הפודרות מככבות יחד עם תרסיסי הלחות). הנה כמה מוצרים ששווה לשים עליהם את היד ויעבירו לך את הקיץ הכי נקי שאפשר:

 

ג'ל ופילינג לניקוי עור הפנים

ניקוי הפנים פעמיים ביום (לפני השינה ולפני שפותחים את הבוקר) הוא חיוני. הוא מוריד את השומן/לכלוך/אבק/זיעה שהצטברו ומאפשר לעור לנשום ולנקבוביות להיפתח. בנוסף, ניקיון יסודי עם פילינג מאפשר לעור לקלוט בצורה יותר טובה חומרים משקמים וחומרי לחות.

 

1. דרמלוג'יקה ספיישל קלינגסינג, 209 שקל – יקר, בעיקר יחסית לכמות, אבל מנקה בצורה יסודית עם מינימום גירוי, והפנים מרגישות כאילו יצאו מספא יוקרתי ועם חיוך.
 

2. Kiehl's קרם ניקוי גרגירים, 150 שקל – תנו לנו להתפלש בריח הנפלא של קרם הניקוי הזה לאורך כל הקיץ ואנחנו מרוצות. יש לו אנרגיה פרחונית וכיפית והוא משאיר את העור צח ונקי.
 

3. סופטאצ' פיליניג פוליש, 125 שקל – הפילינג של סופטאצ' עומד בכבוד עם השורה של הגדולים. יש לו ריח מרענן, איכויות חו"ליות והמחיר סביר לגמרי.
 

4. אוון – מי פנים ניקוי – 100 ? – החברה הצרפתית יודעת מה היא עושה ועושה אותה טוב. יש לו אפיל יוקרתי, שיק פריזאי ותוצאות מעוררות הערכה.

5.      פיור אנד שיין של נייטרוג'ינה (הסדרה הירוקה)– 93.4 ? – האמת התמכרנו. הפנים מריחות כאילו יצאו מטיפול פנים מפנק, הוא משאיר את הפנים נקיות לקראת השינה (או היום החדש) וממלא אנרגיה.

6.      גרנייה – תמיסת ניקוי לניקוי עור הפנים – 70 ?- מודות, בהתחלה לא הבנו בדיוק איך זה עובד ומה זה מים טרמליים, אבל ברגע שמבינים את העניין, התוצאות מרשימות. מסיר כל לכלוך וגם קצת תאי עור. ראו הוזהרתן.

7.      גרנייה – ג'ל ניקוי ממריץ פילינג אשכוליות 69.99 ? – גם פה הריח משחק תפקיד ויחסית למותג עממי במחיר הגיוני הוא עושה עבודה מצוינת, אם כי לא יסודית בטירוף.

8.      וישי – נורמדרם ג'ל ניקוי – 59 ? – הקנייה הכי משתלמת שנתקלנו בה. גם מחיר נוח למוצר מבית טוב וגם כזה שמשיג תוצאות טובות בלי לייבש את העור. מומלץ להשלים עם קרם פנים אוורירי

 

מסירי איפור

תשאלו כל דוגמנית מהו סוד הטיפוח שלה, והיא תכריז מיד "להוריד איפור לפני השינה". צודקות. שאריות איפור עלולות (מלבד הכתמה של המצעים הלבנים שלך) לגרום לגירודים, לצריבה, וחלילה לדלקות. שלא לדבר על הקטע המשמח של לקום בבוקר ולהיראות כמו ניצבת במשפחת אדמס. תעשי לעצמך טובה, תורידי את האיפור לפני השינה.

 

1.      לנקום מסיר איפור – בי-פאסיל- 190 ? –  יקר מאד ועל כן אנחנו ממליצות לשמור אותו לאירועים מיוחדים או שבא להתפנק. עושה בדיוק מה שמצפים ממנו ועוד קצת, אבל יש זולים וטובים ממנו.

2.      אסתי לאודר מסיר איפור – take it away  – 175 ? – מוצר מושלם שאם לא היה יקר כל כך, היינו משתמשות רק בו לנצח. מסיר את כל האיפור במשיחה אחת ומשאיר את איזור העיניים רך ונעים.

3.      סיישדו – מסיר איפור  144 ?- קריר, אלגנטי ולא מתנצל. הוא מגרד את הסקאלה העליונה של המחירים ודורש השקעה שמשתלמת בעיקר אם את מהממעטות להתאפר.

4.      קלרינס מסיר איפור מחיר 152 שח – מז'אנר השמן-מים שלא אהוב על כולן, אבל יתרונו במלחמה הבלתי מתפשרת גם נגד איפור עמיד במים ושאר מוצרים שלא יורדים בקלות. ניקה הכל מבלי צורך למתוח את העור והשאיר עור רך ומבריק.

5.      אוון ג'ל ניקוי נטול סבון – 129 ?  – מוצר מעולה לקחת בתיק באופן קבוע ולשלוף ברגעים הקשים (למשל חתונת צהרים). אלגנטי וסקסי.

6.      מאק מסירה איפור – מחיר 119 ? – תכשיר מקצועי שמאפרות מנוסות מוכנות להישבע בחיוניותו. נסיינית שלא יוצאת מהבית בלי איילינר-מסקרה-שפתון שיבחה את יכולת ההסרה שלו בתחומי השילוש הקדוש והבעייתי והחמיאה לכך שלמרות שמדובר בתכשיר שומני, העור נותר אווירירי לאחר הניקוי.

7.      מסיר איפור קרלין- מחיר 89.9 ?  גאווה ישראלית. נסיינית עם עיניים רגישות קיבלה לידה את הגרסא המיועדת וחזרה עם תשבוחות "לא צרב, לא כאב והוריד הכל בקלות"

8.      בורז'ווה – מסיר איפור – מחיר 76.25 ?  – מוצר קומפקטי, חמוד ויעיל. הוא דורש קצת התעקשות בגזרת האיילינר והשפתונים, אבל הסיר צלליות בקלות ובלי להשאיר סימנים.

תגובות (0)
הוסף תגובה