חדש: אביזר שמציל מאונס ומעניש את התוקף

הכירי את הצעצוע החדש בתחום אביזרי ההגנה העצמית The Defender– ספריי פלפל שמתחבר לסמארטפון שלך. בלחיצת כפתור אחת פשוטה תוכלי לא רק לרסס את התוקף שלך אלא גם לצלם תמונה שלו, לשלוח אותה לרשויות ולהפעיל אזעקה שתתריע בפני העוברים ושבים.

 

הגאדג'ט החדש פורסם בפלטפורמת מימון ההמונים אינדיגו ועורר סערה עצומה. הממציאים ביקשו 100,000 דולר על מנת להוציא את היוזמה לאור, והשיגו את הסכום המבוקש בתוך 24 שעות בלבד. 2,100 בני אדם כבר הזמינו את המוצר והוא עתיד להגיע לחנויות בארה"ב ב-2015.

 

עוד באון לייף:

 

 


 

 

איך זה קרה?

"הרעיון עלה בשיחה על ביטחון של סטודנטיות וסטודנטים בקולג'" מספר ראיין מקמנוס, מייסד שותף ומנהל השיווק של שירותי פנגיאה שפיתחו את המוצר. "אנחנו מקווים שהטכנולוגיה הזו תעניין גברים ונשים כאחד. גברים מאוד התעניינו במשהו שיספק הגנה לנשים, הבנות, האחיות והאימהות שלהם".

 

הגאדג'ט מחובר באמצעותBluetooth  ליישום בסמארטפון השולח את תמונתו של התוקף למערכת ניטור שעובדת 24/7. מערכת הניטור מעבירה את התמונה לשירותי החירום בצירוף מיקומך המדוייק, מה שאומר שניידת משטרה יכולה להישלח במיידי לזירת האירוע לחיצה על כפתור נוסף תיידע את שירותי העזרה הראשונה על תקיפה חמורה, כך שגם האמבולנס ייצא לדרך.

"תרסיס פלפל הוא אחד הכלים הכי מוכרים להגנה עצמית. ה-Defender  פשוט התאים אותו לעידן האינטרנט. האפשרות לצלם ולפנות אוטומטית לרשויות היא הערך האמיתי,"  אומר מקמנוס.

 

 

הגברים התעניינו. ראיין מקמנוס

 

מאקדח הלם בצורת טלפון ועד שפתון שהוא גם ספריי פלפל – שוק מוצרי ההגנה העצמית של נשים בארה"ב משגשג יותר מתמיד. ישנם לא מעט אתרי אינטרנט שמתמחים במוצרי הגנה באוריינטציה נשית. למשל, אתר בשם "נשים על המשמר" מציע תרסיס פלפל במסווה של בקבוק בושם בצבע ורוד לוהט עבור $ 12.95. האתר "העלמה בביטחון" מציע ערכות hermergency (בתרגום חופשי- מקרי החירום שלה) אשר מכילות, בין היתר, משרוקית עמידה למים, ערכת עזרה ראשונה ופנס. אתר נוסף בשם רוז גרדיאן מוכר מחזיק מפתחות חד במיוחד בצורת חתול ובאתר Etsy תוכלי למצוא אולר שהוא גם שרשרת יפהפיה בעבודת יד.

 

בקבוק בושם ושרשרת כמוצרי הגנה לנשים

 

השאלה האמיתית היא האם מכשירים אלה מסייעים להתמודדות עם מקרים של הטרדה/תקיפה מינית או או מפריעים לה  ?אורלה שיהאן ,נשיאת האגודה הפמיניסטית באוניברסיטת סאות'המפטון, טוענת שאחת הסוגיות המהותיות עם תכשירי הגנה המשווקים לנשים היא שנדמה שהטיפול בסימפטום עולה על הטיפול בבעיה עצמה. "רשויות החוק ואנחנו כחברה צריכים לפעול ללא הרף לצמצום הפגיעות המיניות בנשים ולא לשכנע אותן לרכוש עוד מוצר שאולי יגן עליהן בבוא העת. "אני לא יכולה ולא צריכה לחיות את החיים שלי כהכנה למתקפה" היא אומרת.

 

מעבר לכך, ה-Defender עולה 179$ (כ-630 שקלים) עבור הטכנולוגיה עצמה ועבור שנת שירות אחת (בה מנטרים את התמונות ומעבירים אותן מיד לרשויות החוק). "המשמעות היא שאם את עשירה אז את יכולה ללכת ברחוב בבטחה ואם את לא- באסה לך. אנחנו לא אמורות לחיות בעולם בו הכנסתה של אישה קובעת את מידת בטיחותה", מסבירה שיהאן.

 

נראה כי מקמנוס דווקא מסכים איתה: "אנחנו צריכים לחנך אנשים לא להטריד מינית ולזהות הטרדות מיניות כשהן קורות", הוא מודה ומבטיח כי החברה תעביר אחוז מסוים מרווחיה לארגונים העוסקים בחינוך למניעת אלימות מינית.

 

לצד הביקורת הפמיניסטית על המוצר ישנו גם החשש כי Defender ינוצל לרעה ככלי תקיפה במקום כלי להגנה עצמית. "החברה לא תסבול שימוש כזה", מצהיר מקמנוס, "אם יעשה שימוש כזה, המצלמה תלכוד את האירוע ויהיו ראיות. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".   
 

תגובות (0)
הוסף תגובה