אחרי שנים של התעללות אזרתי אומץ ללכת

נעמתי קדיס, תושבת אבו גוש,  העבירה את כל ילדותה במנזרים, מבלי להכיר את משפחתה. החלום שלה היה ללמוד פוליטיקה ומשפטים, אבל כשהיתה בת 13 נכפתה עליה חתונה לבן דודה. אחרי שנים ארוכות של סבל והתעללות, נעמתי סוף סוף אזרה אומץ, ובגיבוי ילדיה עזבה את בעלה. "אני רוצה לתמוך בכל אישה שלא תפחד", היא אומרת. "אין בלתי אפשרי, אם יש לך תקווה וכוונות טובות את תגיעי לאן שתרצי. לא לוותר".

 

צפו בפגישה של נעמתי עם אפרת אצ'רקן, מאפרת לייף מבית סופר-פארם:

 

אחרי שאמא של נעמתי קדיס ילדה אותה, היא סבלה מדיכאון אחרי לידה, תופעה שבזמנו כמעט ולא אובחנה ובטח שלא טופלה. אז הפתרון היה לשלוח את נעמתי מהבית. כך מצאה את עצמה נעמתי, תינוקת בת שלושה חודשים, במנזר. את כל ילדותה העבירה קדיס במנזרים שונים, ואת משפחתה לא הכירה עד שהייתה בת 11.

 

לקדיס היו חלומות גדולים. היא רצתה ללמוד משפטים ולעסוק בפוליטיקה, אבל כשהייתה בת 13 כפתה עליה משפחתה להתארס לבן דודה. "המשפחה שלי אמרה לי שאם אני לא אנשא לו אני איענש", היא נזכרת. "סירבתי להינשא עד שחלתה אימא והרגשתי שאני אשמה, כי היא אמרה לי 'את, הכל בגללך'. לא הייתה לי ברירה".

 

נעמתי מצאה את עצמה כלואה בתוך נישואים אומללים, בהם היא סובלת מהתעללות מתמשכת. "הוא היה  אומר לי שאני עושה לו בושות, שאני אתלבש יפה כמו אחותי. הו

תגובות (0)
הוסף תגובה