הצעות נישואין: כשהאישה מציעה לגבר

באפריל האחרון  קייטי מילר לקחה חלק באחת מהמסורות האמריקאיות השכיחות ביותר- הצעת הנישואין. אולם הפעם לא היה שום חתן שכרע ברך בעיניים מתחננות. קייטי עצמה היא זו שהציעה לחבר שלה, טים, להתחתן.  בהצעת הנישואין עשתה קייטי שימוש מושכל בחיבה המשותפת של בני הזוג לאלכוהול כשהזמינה לטים כוס בירה עליה חרוטה ההודעה הבאה:"טים, לאחרש תסיים את הכוס הזאת, אני הולכת לשאול אותך שאלה". בחלק התחתון של כוס הזכוכית,  הופיע הכיתוב "האם תינשא לי?"

 

(תמונה: אנדי פופלאר, אמן הזכוכית שייצר את הכוס במיוחד)

 

שלא במפתיע ,טים לא היסס לפני שענה בחיוב אולם כפי שסיפרה מילר להפינגטון פוסט, האירוסים גררו גל של תגובות ספקניות. "מה, היום האחד באפריל?", "זה אמיתי?!?", "אם זה בצחוק, אני ממש אתאכזב". כולם, כך נראה, מצאו את הרעיון שאישה מציעה נישואין לגבר כמשעשע במקרה הטוב ומגוחך במקרה הרע.

 

 נראה כי בארה"ב (וככל הנראה, גם ביתר מדינות העולם) עדיין דבקים בהצעת הנישואין המסורתית לפיה הגבר הוא זה המבקש את ידה של בת זוגו. במחקר שנערך על ידי אוניברסיטת סנטה קרוז בקליפורניה נמצא, כי שני שליש מהסטודנטים לתואר ראשון (ההטרוסקסואלים) – גם גברים וגם נשים – היו מעדיפים, חד משמעית, שהגבר יציע. היתר היו קצת פחות נוקבים בדרישותיהם אולם אפילו לא אחד מהנשאלים העדיף "בצורה חד משמעית" שהאישה תציע.

 

מדוע איש אינו שש לקבל הצעות נישואין מנשים? לדברי רייצ'ל רובנט העומדת בראש המחקר, ההסבר טמון ברצון השכיח לדבוק בחלוקת התפקידים המגדרית המסורתית.  

אולי זו הסיבה שרק 5%  מהנישואים הנוכחיים בארה"ב הוצעו על ידי נשים. נשים שמעיזות להתעלם מהמסורת ולהציע בעצמן לחברים שלהן מתמודדות לעתים קרובות עם ביקורת על תעוזתם ונתפסות כמיואשות וכ"לחוצות חתונה". הן גם כמובן חייבות לקחת את הסיכון שהחבר שלהן ירגיש נבוך ו/או מסורס היות והוא הפאסיבי בטקס ואילו גברים, כידוע, לא באמת יכולים לאפשר לעצמם להיות פאסיביים.

אבל עבור הנשים שייקחו את המושכות לידיים, יכולה הצעת הנישואין להיות מעצימה ביותר וככל שירבו הנשים המעזות, כך תראה הצעה כזו כדבר של מה בכך.  

ששת קטעי וידאו של נשים המציעות נישואין לחברים שלהן מוכיחים היטב שגם נשים יכולות לעשות עבודה יצירתית לתפארת: בין אם זה בתחרות היאבקות, על חוף הים,  במדורה או על במה.

 

 

 

 

 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה