המוטיבציה שתוביל אתכם לאן שתחליטו

"מילדותי הבנתי שכשהחיים נותנים לי בחירה, כשטוב וגם כשמאד רע – יש לבחירה הזו שלי השפעה", מספרת מאיה טולדו, מטפלת בשיטת NLP ומנחה בדמיון מודרך, העוסקת בעידוד מטופלים ליצירת מוטיבציה להשגת מטרות, שינוי או התמודדות בחייהם, לצורך התפתחות אישית, זוגית או מקצועית, בתהליך בן שלושה שלבים שפיתחה בעצמה.

 

עוד באון לייף:

 

"כבר בגיל 14 כשעברתי כיתה בבית הספר והסברתי לתלמידים מה זו צהבת הפטיטיס C ואיך מתבצעת השתלת כבד, שעבורה צריך היה סכום של 350 אלף דולר שלא היה למשפחתי וזו הייתה הדרך היחידה להציל את חייו של אבי, זו הייתה הבחירה שלי לעמוד מול כולם ולבקש תרומות למרות שמועצת התלמידים התנדבה לעשות זאת עבורי", מספרת טולדו. "אז עוד לא הבנתי זאת, כמה כבר יכולתי להבין בגיל 14? פשוט פחדתי שאבא שלי ימות. אך היום אני יודעת לקרוא לזה מוטיבציה. מאז חקרתי ולמדתי איך מייצרים מוטיבציה ומשמרים אותה להשגת מטרות".

 

מאיה באחת מהסדנאות בהנחייתה. צילום: אילנית תורג'מן

 

להרחיב את הלב ואת הבית

"אבי היה בין הראשונים שעבר השתלת כבד מוצלחת בארץ, החמישי ליתר דיוק. הישג מרשים ועצום שבא אחרי מלחמה קשה ומפחידה, שבסופה המצב הכלכלי היה קשה ושלא אפשר לי להמשיך במסלול לימודים אקדמאיים. למרות זאת, כל מה שרציתי היה לצאת ממעגל ההישרדות, להביא גאווה ונחת להורים שלי. רק את זה ראיתי לנגד עיני והשתלבתי בעולם התוכנה, השקעתי וטיפסתי למשרה יוקרתית שאכן תרמה המון ליציאה ממעגל ההישרדות".

 

"לאחר ההשתלה, עברנו עוד שנה מאד קשה והמון אשפוזים אך זכינו לחיות עם אבא עוד 10 שנים. בשלב כלשהו בכל התהליך הזה התחדדה לי התובנה לגבי היכולת לבחור ולהתמודד גם כשהנסיבות בלתי אפשריות", מסבירה טולדו את האופן בו עיצבה החוויה הראשונית הזו את תפיסת העולם שבסופו של דבר תביא אותה לבחירתה במקצוע. "בהמשך התחתנתי עם החבר שלי אבירם ובמשך 6 שנים עברנו טיפולי פוריות, עד לרגע המאושר בו זכינו בהריון ובנועה שלנו ולאחריהם, עוד שנתיים של טיפולים עד שזכינו להרחיב את הלב והבית עם תאומות מופלאות כמו אחותן, שיר ומעיין".

 

ההתמודדות הנוספת והמורכבות הזו עם תהליך טיפולי הפוריות קיבע בטולדו את התחושה שמוטיבציה ושינוי בחיים הוא דבר שיש לייצר ולשמר באופן יזום, רצוני, מתוך בחירה והשקעה. "כשחווים שנה ועוד שנה בציפייה למשהו שאף אחד לא יודע לומר אם ומתי הוא יקרה זו תחושה כואבת וצורבת. הדרכים להתמודדות הן רבות וישנם שניים במערכה, לכל אחד דרכו ותחושותיו אך כשמחליטים שרוצים – יכולנו גם להחליט אחרת ולבחור בגירושין לצורך העניין – ומתגייסים למען המטרה, מוצאים את הדרכים לחזק להתחזק, לייצר מוטיבציה, להאמין ולפעול כדי לצלוח את הדרך".

 

"מוצאים את הדרכים לחזק להתחזק", מאיה ומשפחתה. צילום: עידן בובליל – מגנטיקט

 

מוכנים, היכון, רוץ

טולדו, בעברה מנהלת פרויקטים בתחום מערכות מידע, מנהלת עסק קטן ועצמאי בשם "מנעדים" ומטפלת בחמש השנים האחרונות בקליניקה שלה בשיטה ייחודית שפיתחה, המכונה Ready Stretch Go. "על פי שיטת שלושת השלבים Ready Stretch Go האדם מגדיר מטרה ומכין בליווי שלי תוכנית מקיפה, בה הוא עובר היכרות מעמיקה עם יכולותיו, אלו שיכשילו אותו בדרכו ואלו שיקדמו אותו בדרך למטרה. בשיטת הטיפול שלי אנחנו לא מסתפקים בקבלת היכולות החלשות, אלא מטפלים בהן, משחררים אותן ואף הופכים אותן לכוח מניע, ביחד עם החוזקות הקיימות שלנו", מסבירה טולדו.

 

"מאז שהצלחתי בחיי לפעול למרות הפחד, להסתכן בחוסר הצלחה, אהדה או קבלה, להאמין שאני יכולה להתמודד עם מה שבחרתי, עם מה שהחיים מביאים לי, לזהות את הטוב בכל מצב ולמדתי איך להעביר את זה הלאה יש לי קליניקה משגשגת בה אני נפגשת עם אנשים שלא האמינו שהם מסוגלים לפעול שונה ממה שהם רגילים. בקליניקה שלי אני מטפלת בעשרות לקוחות שרוצים להשיג יותר בחיים, זוגיות יותר טובה, תקשורת יותר טובה, משכורת יותר טובה, תזונה יותר בריאה, יותר ביטחון עצמי, יותר שמחה, יותר אמונה שהם יכולים".

 

איך תמצאו את המוטיביציה

אז איך בעצם מייצרים ומשמרים מוטיבציה? למאיה יש כמה טיפים. "תורת המוטיבציה היא למצוא תשובה לשאלה – מה יפעיל אותך יותר טוב", מסבירה טולדו. "אם אתה לא אוהב פעילות גופנית ויגידו לך לרוץ 3 ק"מ בשביל הכיף, כנראה שלא תעשה את זה. אבל אם יבקשו 10 ק"מ ויבטיחו 100,000 ? בסוף המסלול, מי לא ירוץ? אנשים מתחילים דברים בשיא המרץ וכשהם נשברים הם בטעות חושבים שאין להם כוח או רצון. אחד הסודות לשמירה לאורך זמן נמצא בהיכרות עם המוטיבציה, לפתח איתה מערכת יחסים של הבנה ושיתוף פעולה".

 

לשיטתה של טולדו, אנו פועלים או בזכות מוטיבציה חיובית בדמות רצון כלשהו, או בזכות מוטיבציה שלילית כמו חשש מתגובות לא רצויות, ולכן יכולים לגייס זאת לטובתנו ליצירת מוטיבציה. טולדו מציעה להיות קשובים לעצמנו ולהחלשה עצמית (מחשבות מוכרות כמו "אין לי כשרון", "אני לא אצליח"), דחייה ממצבי התמודדות לא נעימים או מאתגרים, או תחושה שהמטרה רחוקה מדי ובלתי אפשרית, מצבים שכולם מרפים את ידינו. "אדם שרוצה להיות עשיר, למשל, המוטיבציה שלו יכולה להיות חשש ורצון להמנע מעוני, או לחילופין שאיפה להנאה מקסימלית בחיים", היא מסכמת, "כך או כך, אם לאורך השנים האדם פועל, צובר נכסים וממון, המוטיבציה נשמרת והכוח המניע אותה אינו רלוונטי".

 

גם לך יש עסק קטן שהתחיל מחלום גדול? היכנסי לעסקים משתפים ושתפי את הסיפור שלך.

תגובות (0)
הוסף תגובה