הטובות לטניס: הספורטאיות המרוויחות בעולם

הייצוג הנשי הנכבד בספורט הלבן אינו מקרי: מדובר בענף היחידי בו גברים ונשים מציגים כמעט שוויוניות כאשר מדובר בפרסים של טורנירים גדולים ובתשלומי ספונסרים. מריה שראפובה וסרינה וויליאמס היו יריבות וותיקות במהלך העשור האחרון, מאז נפגשו לראשונה על המגרש במיאמי ב-2004.

 

על אף שסרינה זכתה במהלך הקריירה שלה בסכום כמעט כפול מזה של שראפובה, היא לא יכולה להתקרב אפילו ליריבתה הצעירה כאשר מדובר בתשלומים של ספונסרים ואלה מעניקים לה בפעם העשירית ברציפות את תואר הספורטאית המרוויחה בעולם עם סכום של 24.4 מיליון ששלשלה לכיסה השנה. סרינה מסתפקת במקום השלישי בלבד עם הכנסה של 22 מיליון דולר, כאשר בין שתיהן מתברגת לי נה הסינית. 

 

7 הטניסאיות שמובילות את הרשימה

 

מקום 1: מריה שראפובה – 24.4 מיליון דולר
 
שרפובה נפצעה ושיחקה רק משחק אחד במחצית השנייה של 2013, מה שפגע מאוד בכספי הזכייה הרגילים שלה וההכנסה מהופעות על המגרש. היא גם נפגעה מכך שנייק נפטרה מרשת קול האן, ששרפובה קיבלה נתח ממכירות הנעליים שלה כשהייתה חלק מנייק. אך עם רשימת ספונסרים חזקה, היא נשארת הספורטאית המרוויח בעולם.
 
חזקה בספונסרים, שראפובה. צילום: ויקיפדיה
 
מקום 2: לי נה – 23.6 מיליון דולר
 
לי נה הסינית, שניצחה השנה את טורניר אוסטרליה, נושפת בעורפה של שראפובה. הניצחון הוביל לבונוס עצום מהספונסרית נייק ושאר החברות התומכות. לי נה הפכה ליקירת השוק כאשר ניצחה ב-2011 ברולאן גרוס והיתה לאסייתית הראשונה שלוקחת טורניר גראנד סלאם.
 
נושפת בעורפה של שרפובה, לי נה. צילום: ויקיפדיה
 
מקום 3: סרינה וויליאמס – 22 מיליון דולר
 
סרינה שולטת בענף הטניס מאז שהפכה למקצוענית ב-1995. היא זכתה במהלך הקריירה ביותר מ-56 מיליון דולר, אך לא מגיעה לעסקאות הרווחיות עליהן חתומה שרפובה. יחד עם זאת גם וויליאמס נהנית מחוזים עם נייק, ווילסון ו-OPI.
 
כמעט עשור בתחום, וויליאמס. צילום: ויקיפדיה
 
מקום 6: ויקטוריה אזרנקה – 11.1 מיליון דולר
 
פציעות פגעו בהתקדמותה של הטניסאית הבלארוסית השנה, אך בכל זאת היא הצליחה לסיים את עונת 2013 במקום השני בדירוג העולמי, מה שזיכה אותה בבונוס משמעותי מנייק.
 
מקום שני בדירוג העולמי השנה, אזרנקה. צילום: ויקיפדיה
 
מקום 7: קרולין ווזניאקי – 10.8 מיליון דולר
 
הטניסאית הדנית חתמה בשנה שעברה על חוזה עם אדידס, שהיא אחת העשירות בענף, ממנו גרפה רווחים נאים, בנוסף לכספי הזכיות שלה שהסתכמו ב-1.3 מיליון דולר.
 
שת"פ רווחי עם אדידס, ווזניאקי. צילום: ויקיפדיה
 
מקום 8: אגנייסקה רדוואנסקה – 6.8 מיליון דולר
 
הטניסאית הפולנייה חתמה עם חברת המזון האמריקאית Cheesecake Factory על חוזה והפכה לספורטאית הראשונה שמפרסמת אותה. היא הרוויחה 3.8 מיליון דולר בשנה החולפת מפרסים ועוד 3 מיליון מכספי ספונסרים.
 
כמעט 7 מיליון דולר השנהרדוואנסקה. צילום: ויקיפדיה
 
מקום 9: אנה איבנוביץ' – 6.4 מיליון דולר

 

איבנוביץ' הסרבית חזרה לטופ 10 בדירוג העולמי באוגוסט האחרון לאחר 5 שנים ויש לה כבר שלושה ניצחונות בטורנירים ב-2014. היא נהנית מחוזה מפנק עם אדידס עליו חתמה ב-2010.
 
חזרה לטופ 10 בדירוג העולמי, איבנוביץ'. צילום: ויקיפדיה
 
 
 
לכתבות נוספות בפורבס ישראל:
תגובות (0)
הוסף תגובה