8 הטעויות שגורמות לפצעונים בפנים

הקיץ, החום והזיעה גורמים לכולנו להתכסות בפצעונים, בין שנרצה ובין שלא. "ההנחה שחצ'קונים ופצעונים מופיעים רק אצל מתבגרים היא מיתוס שיש להפריך כמה שיותר מהר", אומרת רונית גילר, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה בסניף סופר-פארם בדיזנגוף סנטר. "גם למבוגרים יש תופעות חוזרות של פצעונים בפנים. הם אמנם פחות מושפעים מהורמונים כמו בגיל ההתבגרות, אבל התופעות האלה נוצרות בשל תנאי מזג האוויר, אי הקפדה על שגרת ניקוי הפנים, תזונה והרגלים קטנים ומעצבנים שאנחנו לא מודעים אליהם".

 

עוד באון לייף:

 

גם אורלי עוז-שמואל, המדריכה הראשית של קלרינס, מסכימה: "פצעי אקנה בגיל מבוגר יצוצו באזורים אחרים בפנים מאשר בגיל ההתבגרות וצורתם תהיה שונה", היא מסבירה. "אם אצל מתבגרים מדובר בשינויים הורמונליים בבלוטות החלב, אצל מבוגרים יש שפע של סיבות אחרות". אספנו כמה הרגלים נפוצים שפוגעים בעור הפנים שלנו, פלוס כמה המלצות למוצרי ניקוי מעולים שיסייעו לכם לעבור את הקיץ בשלום:

 

1. הפסיקו לגעת בפנים שלכם

בממוצע, אנחנו נוגעים בפנים שלנו אחת לדקה, והידיים שלנו, אלו שנוגעות במקלדת, באוכל ובשולחן הן משטח שומני שהוא כר גידול נפלא לחיידקים. לכן, נסו לגעת כמה שפחות בפנים. קחו בחשבון שהימנעות מלגעת בפנים עלולה להיות קצת קשה בהתחלה והיא דורשת הרבה מודעות. בנוסף לכך, אם יש לכם פצעים הקפידו עוד יותר על הדברים הבאים: לא לחטט, לא לפוצץ חצ'קונים ולא לשפשף – כל הפעולות האלו יגרמו להחרפה במצב האקנה ויגבירו את הסיכון לכתמים וצלקות.

 

2. עברו לדבר באוזנייה

מחקר אמריקאי השווה את הצמדת הסמארטפון לפנים להצמדת הלחיים למדרכה ניו יורקרית בשעת העומס. כמו בסעיף הקודם, המגע הקבוע של אצבעות הידיים עם מסכי המגע משמש כר פורה לחיידקים. להצמיד אותם לפנים אחר כך זו הזמנה לחגיגת פצעונים. שימוש באוזנייה גם יחסוך לנו קרינה על הדרך.

 

3. אפסנו את מסכות הפנים הכבדות

בקיץ במיוחד מומלץ להימנע מתכשירי טיפוח שומניים. הם כבדים, חונקים את העור וסותמים את הנקבוביות. הם מקשים על העור לנשום, סופחים זיעה ואיפור, ובאופן כללי גורמים לעור להיראות כמו אחרי סאונה.

 

4. החליפו סדינים לעתים קרובות

זיעה, שאריות איפור ושאר חומרים שהפנים מפרישים במשך שעות השינה נשארים על הציפה ועלולים להוביל להצטברות חיידקים ולנקבוביות סתומות. החליפו מצעים כל שבוע ובעיקר נסו להחליף את הציפיות לפחות פעמיים בשבוע ולהעדיף בדים נושמים ומאווררים כמו 100 אחוז כותנה.

 

5. רחצו את הפנים כשאתם מגיעים הביתה

אל תחכו עד שמגיעה שעת השינה ואל תסתובבו עם איפור הבוקר על הפנים אחרי שעברתן כבר לבגדי בית. זיעה ואיפור הם שני הגורמים המרכזיים ליצירת פצעונים ונקודות שחורות. אם התאמנתן במכון כושר, דאגו לשטוף היטב את הפנים והסירו את האיפור ברגע שאתן מגיעות הביתה.

 

6. הימנעו מניקוי יתר

חשוב לשמור על היגיינה של עור הפנים, אבל הגזמה עלולה לייצר תופעה הפוכה שבה בלוטות החלב מייצרות יותר הפרשות שומן בגלל החוסר, כמעין "פיצוי". הגזמה היא כשהעור מתחיל לייצר פצעונים במקום שבו לא הופיעו קודם ולא אמורים להופיע. בנוסף לכך, אם העור מתחיל להבריק גם כשאתם לא מזיעים, גם זו דרך לדעת שאתם מגזימים.

 

7. הרחיקו את השיער מהפנים

כל הג'לים, התרסיסים והמוסים עוזרים לשיער שלך להיראות נפלא גם בתנאים של 90 אחוזי לחות, אבל הם גם אחראים לפצעונים הקטנים בקו השיער ובלחיים. הרחיקו את השיער המרוח בתכשירים ככל האפשר מהפנים, שטפו את הפנים (והידיים!) אחרי השימוש בתכשירים אלה ודאגו שאף תלתל לא ייפול על הפנים.

 

8.שטפו באופן קבוע את מברשות האיפור שלכן

על מברשות האיפור מצטברים אלפי חיידקים ושומן שאת פשוט מורחת שוב ושוב על הפנים והעיניים שלך. ישנם תכשירי ניקוי ייעודים למברשות, אבל גם סבון ומים יעשו את העבודה. אל תשכחי להניח אותן לייבוש מלא. הנוהל האידיאלי הוא לשטוף את המברשות בסוף כל שימוש, אבל אידיאלים זה לצעירים. לטענת המומחיות – מספיק לשטוף פעם בשבוע ולהכניס זאת לשגרת הטיפוח.

 

ובשביל להוריד את כל השומן, הלכלוך, האבק והזיעה שהצטברו על הפנים, קבלו כמה מוצרים שיעבירו לך את הקיץ הכי נקי שאפשר:

 

קרם גרגירים של Kiehl's

תנו לנו להתפלש בריח הנפלא של קרם הניקוי הזה לאורך כל הקיץ ואנחנו מרוצות. יש לו אנרגיה פרחונית וכיפית, גרגירים לניקוי מושלם והוא משאיר את העור צח ונקי.

מחיר: 150 ש"ח

 

 

פיליניג פוליש של סופטאץ'

הפילינג של סופטאץ' עומד בכבוד בשורה הראשונה של הגדולים: יש לו ריח מרענן, איכויות חו"ליות ובשילוב המחיר הסביר מדובר במוצר מנצח.

מחיר: 125 ש"ח

מי פנים של אוון

החברה הצרפתית יודעת מה היא עושה ועושה את זה טוב. למי הפנים יש אפיל יוקרתי, שיק פריזאי ותוצאות מעוררות הערכה.

מחיר: 100 ש"ח

 

 

פיור אנד שיין של ניוטרוג'ינה (הסדרה הירוקה)

האמת שהתמכרנו לסדרה הזאת. הפנים מריחות כאילו יצאו מטיפול פנים מפנק, היא משאירה את הפנים נקיות לקראת השינה (או היום החדש) וממלאת באנרגיה.

מחיר: 93 ש"ח

 

תמיסת ניקוי של גרנייה

מודות, בהתחלה לא הבנו בדיוק איך זה עובד ומה זה מים טרמליים, אבל התוצאות מרשימות. התמיסה הזאת מסירה כל לכלוך וגם קצת תאי עור. ראו הוזהרתן.

מחיר: 70 ש"ח

ג'ל ניקוי של לייף

הוא קומפקטי, מריח מעולה ועושה את העבודה ביעילות –  לג'ל של לייף אמנם אין אפיל יוקרתי, אבל מוצר מוצלח לא צריך פנפונים מיותרים.

מחיר: 61 ש"ח

 

תגובות (0)
הוסף תגובה